Przed salonem samochodowym w Paryżu dwie firmy przedstawiły swoje nowości w segmencie A. Fiat odświeżył Pandę, a Opel uterenowił Karla.
Zupełnie nowy Opel Karl Rocks

Opel Karl to przedstawiony w ubiegłym roku niedrogi samochód segmentu A. Pod względem ceny to jedno z najkorzystniejszych rozwiązań w swojej kategorii. Niemiecki producent dobrze dobrał materiały, zapewnił sporo miejsca wewnątrz, a całość ubrał w atrakcyjną i dynamicznie wyglądającą stylistykę. W połączeniu z rozsądnie skalkulowaną ceną to nie mogło się nie udać.
Teraz do gry wkracza, a właściwie wjeżdża, wersja Rocks. Coś Wam to mówi? To bardzo możliwe, bo takiej odmiany doczekał się też mały, stylowy model Adam. Jest to odmiana uterenowiona. Teraz na bezdroża zjedzie także Karl, który dysponuje bardziej offroadowym zawieszeniem, podniesionym o 18 mm.

Dodatkowo Karl Rocks ma na swoim nadwoziu szereg nakładek, które nie tylko czynią jego wygląd bardziej terenowym. Służą one przede wszystkim ochronie nadwozia przed uszkodzeniami w starciu z naturalnymi przeszkodami, które można napotkać na bezdrożach.
Ile będzie kosztować 75-konny, mały offroadowiec? Tego na razie nie wiemy. Ceny podstawowego Karla startują od 35 900 zł.
Odświeżony Fiat Panda

Produkcja najnowszej generacji Pandy trwa od 5 lat. Auto, podobnie jak poprzednik, jest bardzo popularne w segmencie A. Ma wyjątkowo wysokie wnętrze i pojemny bagażnik o łatwej dostępności, czego gwarantem jest szeroka klapa. Teraz miejskie auto Fiata przeszło subtelne odświeżenie.

Większych zmian w wyglądzie zewnętrznym nie ma. Nową Pandę najłatwiej rozpoznamy po jednym z dwóch świeżych lakierów – czerwieni Amore i szarości Colosseo. Zmienione zostały także felgi i kołpaki. Bez zmian do odświeżonej Pandy przeszła dobrze znana już gama jednostek napędowych. Są tu 1,2 o mocy 69 KM, 0,9 TwinAir, który rozwija 65, 85 i 90 KM oraz diesel MultiAir, generujący 95 KM.

Nowości znajdziemy za to w wyposażeniu. W podstawowej wersji dostaniemy klimatyzację i radio, a w bogatszych odmianach Fiat dostarcza nowy, multimedialny system UConnect, dzięki któremu można korzystać np. z nawigacji w telefonie.