Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Fiat Strada - pick-up po włosku | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Fiat Strada – pick-up po włosku

Jeśli chodzi o rynek samochodów użytkowych, Włosi zawsze byli ekspertami od vanów. Czy mowa o projektach robionych z koncernem PSA, czy o wcześniejszych próbach, Fiat budował bardzo dobre dostawczaki. Nie tak dawno koncern z Turynu postanowił odświeżyć swojego pick-upa, model Strada.

Idea budowania włoskiego pick-upa wydaje się co najmniej dziwna. Tego typu auta zawsze kojarzone były z ogromnymi amerykańskimi półciężarówkami napędzanymi silnikami V8 lub turbodieslami, które na Starym Kontynencie znajdują zastosowanie jedynie w ogromnych autobusach. Z drugiej strony byli Japończycy, przez lata tworzący najbardziej wytrzymałe, nieco mniejsze pick-upy, które wykorzystywano w naprawdę ekstremalnych warunkach drogowych.

Fiat Ducato Multijet 150 furgon 30 – życie dostawcy [wideotest]

Historia modelu Strada sięga końca lat 90. ubiegłego wieku, kiedy to w brazylijskich zakładach włoskiego koncernu powstała pierwsza generacja auta, bazująca na rozwiązaniach z modelu Siena. Obecnie na rynku, także polskim, oferowana jest Strada czwartej generacji, której produkcję rozpoczęto w 2007 roku.

Auto montowane jest w Brazylii, Indiach, Turcji oraz Rosji, a wraz z początkiem tego roku przeszło drobny facelifting. Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec podobieństwo do innych modeli Fiata. To dzięki bardzo drapieżnie wyglądającemu zestawowi plastikowych dodatków chroniących nadwozie w wersji Adventure. W tej odmianie Fiat Strada jest piekielnie atrakcyjny i w żadnym calu nie przypomina auta użytkowego. Trochę nawiązuje nawet do monster trucków.

Podstawowa wersja o nazwie Working jest jej całkowitym przeciwieństwem. Auto dostępne jest z krótką lub podwójną kabiną, która może pomieścić nawet czwórkę pasażerów. W dwuosobowej wersji przedział ładunkowy ma długość 1685 mm, szerokość 1300 mm i jest w stanie przewieźć aż 705 kg ładunku (ładowność z kierowcą). Jeśli ktoś potrzebuje większej, czteroosobowej kabiny, wówczas musi mu wystarczyć paka o długości 1082 mm.

Kompromisem między przestrzenią wewnątrz a powierzchnią ładunkową jest długa kabina pośredniej wersji Trekking. Tutaj powierzchnia ładunkowa ma długość 1332 mm, kabina pasażerska – dwa miejsca, za którymi znajduje się przestrzeń na wszystkie rzeczy, które nie mogą zostać przewiezione w skrzyni ładunkowej. Idealny kompromis. W przypadku topowej wersji Adventure, czyli tej najbardziej drapieżnej, do wyboru jest długa kabina lub czteroosobowa kabina, a więc przedział bagażowy ma długość 1332 mm lub 1082 mm.

Poza aspektem użytkowym Fiat Strada to także dobry kompan do codziennego użytkowania. Najnowsza wersja dostępna jest z zupełnie nową deską rozdzielczą, której wygoda oraz funkcjonalność nie pozostawiają wiele do życzenia. Dwa duże cupholdery, pojemny schowek, wygodne siedziska, szyberdach, a nawet takie elementy jak kompas czy przechyłomierz uatrakcyjniają każdą podróż włoskim pick-upem.

Oprócz klimatyzacji czy radioodtwarzacza współpracującego z plikami w formacie MP3 jednym z ciekawszych elementów wyposażenia Fiata Strady jest przycisk uruchamiający system E-Locker – Electronic Locking Differential. Dzięki temu systemowi elektrycznie blokowany jest mechanizm różnicowy. W efekcie zapewniana jest maksymalna przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni, także przy pełnym załadunku auta.

Fiat Fiorino Cargo – małe jest praktyczne

Pod maską montowana jest we wszystkich wersjach tylko jedna, ale za to sprawdzona i bezawaryjna jednostka wysokoprężna 1,3 Multijet z turbosprężarką i intercoolerem. Silnik ten produkuje 95 KM oraz 200 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu pick-up rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,8 s i nawet w najcięższej wersji Adventure jest w stanie rozpędzić się do prędkości blisko 160 km/h.

Na polskim rynku ceny zaczynają się od 47 900 zł netto, bo tyle trzeba zapłacić za Stradę Working z krótką kabiną. Wersja Trekking jest droższa o 2000 zł, a dodatkowe 2000 zł trzeba dopłacić za długą kabinę. Strada Adventure zaczyna się od 56 900 zł netto, a w wersji czteroosobowej to wydatek rzędu 59 900 zł netto.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

20 marca, 2025

Początek roku to doskonała okazja na zakup wymarzonego samochodu w promocyjnej cenie. Nie inaczej jest w przypadku marki MG, która właśnie prowadzi kampanię wyprzedażową pod (...)

20 marca, 2025

Nowa CUPRA Formentor to sportowy SUV uwielbiany za przestronność i dynamiczny design. Wersja 2.0 oferuje jeszcze lepsze osiągi, zaawansowane technologie i wyjątkowy komfort jazdy. CUPRA (...)

18 marca, 2025

Nowy Opel Grandland przeszedł gruntowną metamorfozę. W porównaniu do poprzednika jest większy, dojrzał i oferuje jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań, miejsca we wnętrzu oraz dopracowanych detali. (...)