Ford Bronco będzie oferowany w Polsce. Ford wprowadza do Europy kultowego SUV-a Bronco z napędem 4×4, o surowym wyglądzie, dużej dzielności terenowej, z systemami najnowszej generacji, zapewniającymi wszechstronność w różnych warunkach poza utartymi szlakami. Chcesz wiedzieć więcej?
Od momentu pojawienia się w USA pierwszej generacji Bronco w roku 1966, model ten reprezentuje najwyższy wymiar swobody, zabawy i możliwości terenowych. Ford w 2020 roku ponownie wprowadził na rynek północnoamerykański kultowego Bronco.
Wracający po 25-letniej nieobecności model zachował DNA pierwszej generacji, a jednocześnie zyskał nowe, innowacyjne elementy, zapewniające funkcjonalność w terenie. Aktualnie oferta Bronco w Europie dotyczy limitowanej liczby egzemplarzy, dostępnych dla entuzjastów spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu.
Zespół projektowy rozpoczął prace nad Bronco od czystej kartki papieru i wykonania cyfrowego, pełnowymiarowego skanu modelu pierwszej generacji. Celem było zachowanie pełnych siły proporcji i natychmiast rozpoznawalnej bryły, które pozostały kluczowymi elementami nowego projektu. Krótkie zwisy, wyraziste linie i odważne, funkcjonalne detale nadają Bronco wygląd solidnego pojazdu. Auta znającego swoje przeznaczenie, co czyni go niepowtarzalnym, a także przyczynia się do jego wyjątkowych możliwości terenowych.
Surowy styl, czyli macho na drodze
Przednia część pojazdu wyróżnia się charakterystyczną kratą wlotu powietrza do chłodnicy, rozciągającą się na całą szerokość. Okrągłe reflektory i odważne emblematy, sprawiającymi, że nie można tego modelu pomylić z żadnym innym.
Kwadratowe panele poszycia nadwozia zaprojektowano tak, aby łatwiej było obserwować narożniki karoserii SUV-a. Tym samym pewniej jest manewrować podczas przepraw w trudnych warunkach terenowych.
Ford Ranger Raptor – król pick up’ów
Bronco wyposażono również wiele prostych, ale przemyślanych elementów, takich jak przykręcane plastikowe nadkola i specjalne punkty odniesienia. Np. podniesione sekcje na przednich narożnikach karoserii, pomagające określić podczas manewrowania, gdzie kończy się samochód. Mogą one być używane jako zaczepy mocujące do akcesoriów, mogące udźwignąć do 68 kg. Ułatwia to transport większych przedmiotów, takich jak kajaki.
Terenowy ideał, czyli gdzie diabeł nie może Bronco da radę
Centrum układu kontrolującego sprawne poruszanie się na dowolnej nawierzchni jest Terrain Management System™. Ułatwia on kierowcom wybór stosownego trybu, pozwalającego najlepiej korzystać z możliwości samochodu w warunkach jakie zastał na drodze. Oprócz trybów drogowych, takich jak Normal, Eco, Sport i Slippery i specjalnego trybu G.O.A.T., tryby off-road obejmują Mud/Ruts, Sand i czerpiący inspirację z wyścigów terenowych tryb Baja.
Każdy z trybów dobiera własną charakterystykę pracy przepustnicy, momenty zmiany przełożeń skrzyni biegów i reakcję układu kierowniczego. Dostosowuje je do warunków, w których porusza się Bronco.
Amerykanin w Europie – Ford Explorer
Bronco jest dostępny z dwubiegową elektroniczną skrzynią rozdzielczą lub dwubiegową elektromechaniczną skrzynią rozdzielczą z trybem automatycznym, pozwalającym na płynne przełączanie systemu między napędem na dwa i cztery koła w zależności od warunków. Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest wyposażeniem standardowym, natomiast w wyposażeniu dodatkowym są blokada przedniego mechanizmu różnicowego i system odłączania drążka stabilizatora przedniego zawieszenia, które zapewniają maksymalne wykrzyżowanie i skok koła w trudnych warunkach terenowych.