Samochody pick up to najbardziej wszechstronne modele na rynku. Nie wszyscy producenci wykorzystują wprawdzie tę wiedzę, ale są też firmy, których pick up jest już jeżdżącą legendą. Z pewnością takim legendarnym modelem jest Ford Ranger. Jego wszystkie wersje są wyposażone w pakiet nowoczesnych technologii, niezrównane możliwości terenowe i najnowocześniejsze systemy multimedialne. Różnią się jednak przeznaczeniem, a klienci mogą dopasować model zgodnie z własnymi potrzebami.
Ranger XL i XLT
Gamę modeli Ford Ranger otwierają, przeznaczone do ciężkiej, codziennej pracy wersje XL i XLT. Jako jedyne można je skonfigurować z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM i 6-biegową skrzynią. W poprzedniej generacji były one często wybierane także ze specjalistycznymi zabudowami i służyły choćby firmom energetycznym czy gazowym. Są bowiem starannie dopasowane do potrzeb użytkowników komercyjnych, firm budowlanych, służb leśnych czy służb ratowniczych. XL oferuje maksimum funkcjonalności, a XLT jest doskonałym połączeniem praktyczności i stylu.
Ford Ranger Wildtrak
Najpopularniejszą wersją Rangera dotychczas był Wildtrak. Wersja ta oferuje rozsądny kompromis pomiędzy predyspozycjami do ciężkiej pracy, a tymi do spędzania wolnego czasu. Poza tym jest ona też świetnie wyposażona. Oferuje m.in. system monitorowania martwego pola. Układ ten obejmuje również holowaną przyczepę czy funkcję ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Samochód oferuje silnik EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM oraz V6 Diesel 240 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm.
Ranger Limited
W silnik 2.0 o mocy 205 KM można wyposażyć wersję Limited. W nowej generacji modelu oferuje ona niezwykle rozbudowane wyposażenie standardowe, a jest dostępna w nieco korzystniejszych cenach. Każdy Ranger z tej serii ma choćby podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico™ czy skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex.
Ford Ranger Tremor
Klientów wymagających od swojego samochodu zdolności pokonywania trudnego terenu z pewnością zadowoli wersja Tremor. Dysponuje ona znacznie zmodyfikowanym podwoziem z opracowanym specjalnie zawieszeniem, między innymi z dostępnymi w standardzie zaawansowanymi amortyzatorami Bilstein. Jest on też dostępny w niezwykle surowej stylistyce, która dodaje mu charakteru.
Wildtrak X
Dla klientów chcących możliwości terenowych dostępnych w Tremorze, ale zainteresowanych jeszcze lepszym wyposażeniem, stworzono wersję Wildtrak X. Od standardowego Wildtraka różni się ona podwyższonym o 26 mm zawieszeniem oraz szerszym o 30 mm rozstawem kół. To zwiększa pewność prowadzenia w trudnym terenie, a zmodernizowany układ wspomagania kierownicy i stalowe płyty chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą dają jeszcze większą pewność na drogach. Wildtrak X doskonale sprawdzi się tak naprawdę w każdym zadaniu, które ma spełnić.
Platinium
Jeśli chodzi o luksus i wyposażenie, to równych sobie nie ma wersja Platinum. To komfort i technologie znane z samochodów osobowych dostępne we wszechstronnym i wytrzymałym pick-upie. We wnętrzu do dyspozycji są fotele z pikowanej skóry premium z kontrastowymi przeszyciami, które mają 10-kierunkową elektryczną regulację oraz funkcje ogrzewania i chłodzenia. Ciemne drewno klonowe, 8-głośnikowy system audio B&O w standardzie oraz wysublimowane oświetlenie dopełniają relaksującego klimatu w kabinie. Standardem dla tej wersji jest także system kamer 360 stopni.
Ford Ranger Raptor
Szczytem oferty Rangera jest legendarny Raptor. W nowej generacji oferuje on jeszcze więcej wyczynowych możliwości, będąc jednak produkcyjnym samochodem dostępnym w salonach. Jego sercem jest przygotowany przez Ford Performance 3-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 292 i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód oferuje nowy, zaawansowany układ stałego napędu na cztery koła, a także aż siedem trybów jazdy – 3 drogowe i 4 terenowe.
Ranger Raptor może mieć różne twarze także dzięki aktywnemu układowi wydechowemu, który oferuje cztery możliwości – od trybu Cichy aż do Baja, w którym samochód daje się bardzo szybko zauważyć. Do tego dochodzą sportowe fotele i wygląd zewnętrzny. Wszystko to sprawia, że tej wersji nie sposób pomylić z żadną inną. Raptor jest także dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów. Poprzednią generację Raptora testowaliśmy przez dluższy czas i wrażenie opisano w tekście Ford Ranger RAPTOR – test legendy o sportowym zapachu.
Ford Ranger, czyli dla każdego coś miłego
W obecnej ofercie znajduje się najbogatsza w całej historii gama wariantów Rangera. Niezależnie od tego, czy klienci poszukują pick-upa do ciężkiej pracy, wersji łączącej codzienną użyteczność z praktycznymi walorami czy wyczynowego samochodu do off-roadu, w ofercie Forda zawsze znajdą coś dla siebie.
Mieczysłw Kowalik