Gdy do pracy potrzeba prawdziwego twardziela, do akcji wkracza pick-up. Ten typ samochodu jest w stanie przewieźć nawet 5-osobową załogę, pociągnąć ciężką przyczepę, zabrać na pakę duży ładunek i przebrnąć nawet przez bardzo trudny teren. Ile kosztują popularne auta tego segmentu od Forda, Mitsubishi, Nissana i Fiata?
Cała czwórka to stosunkowo świeże modele. Każdy z nich debiutował w ciągu ostatnich lat. Każdy z nich ma też sporo do zaoferowania.
Ford Ranger
Ford Ranger dostępny jest w największej gamie możliwości. Ten pickup z niebieskim owalem na grillu oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia – podstawowej XL, nieco bogatszej XLT oraz dwóch topowych: Limited i Wildtrak.
Do tego wachlarz kombinacji rozszerzają trzy wersje nadwoziowe: z pojedynczą kabiną, przedłużoną kabiną i podwójną kabiną. Prawdziwą elastyczność zapewniają jednak silniki i warianty napędowe, których w Rangerze jest naprawdę dużo. Do dyspozycji mamy tu 2,2 TDCi o mocy 130 KM, który występuje z przekładnią ręczną 6-biegową i napędem na jedną lub dwie osie. Ten motor dostaniemy od 98 277 z pojedyncza kabiną i od 127 305 zł z podwójną.
Ford oferuje także 160-konny wariant 2,2-litrowego silnika. Ten dostępny jest zarówno ze skrzynią M6 i przedłużoną kabiną (od 123 246 zł), jak i z przekładnią A6 i podwójną kabiną (od 158 670 zł za wersję Limited). Standardem ze 160-konnym silnikiem jest napęd 4×4.
Topową jednostką w Rangerze jest 3,2-litrowy silnik TDCi o mocy 200 KM. W standardzie dostajemy w nim napęd na cztery koła i ręczną skrzynię biegów. Cena takiego Forda to minimum 157 071 zł. Za 163 098 zł dostaniemy z tym silnikiem skrzynię automatyczną.
Mitsubishi L200
Wiele możliwości oferuje także najnowsza odsłona legendarnego już Mitsubishi L200. Japoński producent proponuje w tym wozie w Polsce dwa typy kabiny: Club Cab i Double Cab. Pierwsza wersja oferowana jest wyłącznie z silnikiem 2,4 l o mocy 154 KM, parowanym z przekładnią ręczną, 6-biegową. Cena takiego L200 to 109 990 zł. Za 124 990 zł dostaniemy wyżej wymieniony silnik z kabiną Double Cab.
Dla głodnych mocy Mitsubishi przygotowało 2,4-litrowy motor o mocy 181 KM. Jest on oferowany wyłącznie z kabiną typu Double Cab. Za takie L200 zapłacimy od 139 990 zł. W przypadku 2,4-litrowego silnika możemy zażyczyć sobie automatu na pokładzie. 5-stopniowa skrzynia automatyczna podbija cenę do 148 990 zł. Wliczone jest w nią jednak również bogatsze wyposażenie Instyle.
Nissan NP300 Navara
Nissan, podobnie jak Mitsubishi oferuje NP300 Navarę z kabiną typu półtora i podwójna, czyli King Cab i Double Cab. Mniejsza z nich dostępna jest wyłącznie z silnikiem dCi 160 z 6-biegowym manualem i wyposażeniem Visia. Cena takiej Navary to 115 220 zł.
Jeśli chcemy otrzymać samą kabinę z podwoziem, bez skrzyni, musimy zapłacić 116 130 zł. Podobnie jest w przypadku Double Cab. Tu podstawowa wersja Visia startuje z dCi 160 od 123 120 zł, natomiast tzw. Visia Podwozie zaczyna się od 125 220 zł.
W przypadku Double Cab w Navarze mamy do dyspozycji również wyposażenia Acenta, N-Connecta i Tekna. Wybierać możemy także spośród dwóch jednostek napędowych: wspomnianego już diesla dCi 160 oraz mocniejszego – dCi 190.
Drugi z wymienionych silników dostępny jest zarówno ze skrzynią ręczną, jak i z 7-biegowym automatem. Ceny tego motoru z tymi skrzyniami to odpowiednio 143 870 i 148 870 zł.
Fiat Fullback
Również Fiat ma coś do powiedzenia w kategorii pickupów. Nowy Fullback oferowany jest z kabinami określanymi jako przedłużona i podwójna.
Pierwsza z nich dostępna jest z 2,4-litrowym silnikiem o mocy 180 KM, napędem na cztery koła i ręczną skrzynią sześciobiegową. Cena takiego Fullbacka to 126 075 zł.
Ten sam motor dostaniemy z kabiną podwójną. Cenę takiego wariantu Fullbacka Fiat wycenił na 132 225 zł. Jeśli zażyczymy sobie 5-biegowy automat, zostawimy u Fiata 135 300 zł.