Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Ford Ranger Raptor wyceniony. Błędem jest twierdzić, że nie ma konkurencji

page

Obiektywnie nie ma, bo to jedyny w swoim rodzaju pick-up fabrycznie przystosowany do ekstremalnej, dynamicznej jazdy terenowej. Samochód jednocześnie jest wygodny i dobrze wyposażony. Drugiego takiego pick-upa na rynku nie znajdziecie.


Poniżej 200 tys. zł. Tyle kosztuje realnie przedsiębiorcę Ford Ranger Raptor – cena netto to 199 050 zł.  Osoba prywatna zapłaci 244 831 zł brutto. Na liści wyposażenia m.in.:

  • czujniki parkowania,
  • kamera cofania,
  • podgrzewana przednia szyba,
  • tempomat,
  • inteligentny ogranicznik prędkości,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system kontroli pasa ruchu,
  • radioodtwarzacz CD,
  • system Sync 3 z ekranem kolorowym o przekątnej 8 cali,
  • dwustrefowa klimatyzacja,
  • system Ford KeyFree,
  • elektrycznie regulowane, skórzane fotele

ford_ranger_raptor_64

Jedyna dostępna opcja to lakier, do wyboru: Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White i Conquer Grey. Jednak nie takie wyposażenie czyni Raptora autem wyjątkowym na tle innych pick-upów na naszym rynku. Prędzej są nim takie elementy jak:

  • Zmodyfikowane zawieszenie przednie z wyczynowymi amortyzatorami Fox
  • Zawieszenie tylne z kolumnami coilover, drążkami Watta i sprężynami śrubowymi
  • Wzmocniony tylny most i przednie wahacze
  • Hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 332 mm
  • Terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17
  • Płyta osłonowa silnika wykonana z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm
  • Systemu Terrain Management z sześcioma trybami jazdy
  • Silnik o mocy 214 KM, momencie obrotowym 500 Nm, z dwiem turbosprężarkami i współpracujący z 10-stopniowym automatem
  • Szerokie, kompozytowe błotniki przednie odporne na uszkodzenia
  • Zewnętrzne progi boczne
  • Zderzaki zwiększające kąt natarcia i zejścia

ford_ranger_raptor_90

Patrząc na tę imponującą listę zmian technicznych, łatwo dojść do oczywistego wniosku, że Ranger Raptor nie jest wersją Rangera, ale w dużej mierze innym samochodem. Czy bezkonkurencyjnym? Tak, jeśli bierzemy pod uwagę wyłącznie rynek pick-upów. Nie, jeśli bierzemy pod uwagę wszystkie auta na rynku.

Prawdziwy i jedyny konkurent Forda Rangera Raptora

Tak jest, Jeep Wrangler Rubicon jest jedynym prawdziwym konkurentem Raptora. Auto równie dobrze, a nawet lepiej wyposażone do jazdy w trudnym terenie, natomiast nie tak dobrze przygotowane do ekstremalnych przejażdżek z wysokimi prędkościami.

Pod maską Wranglera pracuje porównywalny, 200-konny silnik Diesla generujący 450 Nm momentu obrotowego, przenoszonego na układ napędowy przez 8-biegowy automat. Tu jest rozdzielany na obie osie, które stanową dwa sztywne mosty zawieszone na sprężynach. Do wyboru pozostaje jeszcze silnik benzynowy o mocy 272 KM i momencie obrotowym 400 Nm.

Raptor vs. Wrangler – porównanie techniczne

Ford Ranger Raptor Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
Długość: 5398 mm 4882 mm
Szerokość: 2028 mm  1894 mm
Wysokość: 1873 mm 1848 mm
Rozstaw osi: 3220 mm  3008 mm
Ogumienie (rozmiar): 285/70 R17 255/75 R17
Prześwit: 283 mm 252 mm
Głębokość brodzenia: 850 mm 762 mm
Kąt natarcia: 32,5 st. 36,0 st.
Kąt zejścia: 24,0 st. 31,4 st.
Masa własna: 2332 kg 2197  kg
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory sztywny most, sprężyny śrubowe, amortyzatory
Zawieszenie tylne: sztywny most, sprężyny śrubowe, amortyzatory sztywny most, sprężyny śrubowe, amortyzatory
Przełożenie reduktora: 2,72 4,0



Wróć