Najnowszy film
Ford Ranger Tremor – pomiędzy Rangerem a Raptorem

Ford-Ranger_Tremor-2021-800-01

Na życzenie klientów Ford wprowadza na rynek amerykański specyfikację Tremor Rangera, która jest najdzielniejszą w terenie ze wszystkich, ale w przeciwieństwie do Raptora, bez zmniejszania zdolności użytkowych. Zachowuje więc standardową ładowność 1 tony i zdolności do ciągnięcia przyczepy, ale jest dzielniejsza na bezdrożach niż Raptor i zwykły Ranger.

Jak pisałem w artykule na temat Forda Rangera Raptora, jest to samochód „sportowy”, a nie użytkowy. Pomimo iż jest pick-upem, ma obniżone zdolności użytkowe od zwykłego Rangera, ponieważ dostosowano go do szybkiej jazdy po bezdrożach. Z tego też powodu, nie tylko nie spełnia oczekiwań pewnej rzeszy klientów, ale także nie radzi sobie w trudnym terenie tak dobrze, jak wygląda.

Ford-Ranger_Tremor-2021-800-07

Nieco inaczej jest z wersją Tremor, którą Ford właśnie zaprezentował za Oceanem. To rozwinięcie dostępnej na niektórych rynkach wersji FX4, która jest odmianą bardziej uterenowioną od standardowego Rangera. Tremor jest o poziom wyżej.

– Dzięki zwiększonemu prześwitowi, odpowiednio zestrojonemu zawieszeniu do pracy w terenie i agresywnym oponom Continental General Grabber, Tremor podnosi możliwości terenowe Rangera jeszcze bardziej, zachowując jednocześnie wyjątkowe zalety skrzyni ładunkowej do przewożenia sprzętu w dowolne miejsce – powiedział Chad Callander, menedżer ds. marketingu Forda Rangera.

Ford-Ranger_Tremor-2021-800-05

Tremor ma przeprojektowane wahacze zawieszenia oraz seryjne opony o średnicy 32 cale, co podnosi prześwit do 264 mm. Poprawione są parametry terenowe standardowego Rangera, w tym kąty natarcia, zejścia i rampowy. O amortyzację dbają tłumiki firmy Fox z oddzielnym zasobnikiem oleju, podobne do tych, jakie znajdziemy w Raptorze. Jednak zasadniczą różnicą względem Raptora jest tylne zawieszenie Tremora, oparte na resorach piórowych, co pozwala zachować wysoką ładowność. Nadal jednak do dyspozycji jest duży skok koła oraz progresywne tłumienie nierówności, zwłaszcza w fazie końcowej skoku amortyzatora (6,5 cala z przodu oraz 8,1 cala z tyłu). Oznacza to tyle, że Tremorem jeździ się podobnie jak Raptorem, choć nie aż tak komfortowo i szybko.

Ford-Ranger_Tremor-2021-800-12

Dodatkowo Ford Ranger Tremor ma seryjnie montowaną stalową płytę ochronną podwozia i tylnego mechanizmu różnicowego z blokadą, a także system Terrain Management System z czterema różnymi trybami jazdy. System kontroli trakcji został ponownie skalibrowany w celu poprawy przyspieszenia i przyczepności na luźnej nawierzchni.

Tego w Europie nie ma i nie będzie, bowiem wisienką na torcie, którą możemy posmakować jedynie w wyobraźni, jest jednostka napędowa tej wersji Rangera. Tremor został bowiem wyposażony w silnik 2,3 litra z turbodoładowaniem, znany m.in. z Mustanga. Rozwija moc 270 KM, które przekłada na koła przez 10-biegowy automat.



Wróć