Wiedzieliśmy, że się pojawi, ale dopiero teraz możemy go podziwiać. Nowy Ford Focus ST w wersji kombi oficjalnie debiutuje w Europie i niebawem trafi na polski rynek.
Technicznie to ten sam majstersztyk co Focus ST hatchback, ale większe i praktyczniejsze nadwozie pozwoli lepiej połączyć wymagania rodzinne i sportowy charakter. Podobnie jak w przypadku hatchbacka również i tu będą oferowane trzy wersje napędu.
„Królewskim”, najbardziej sportowym wariantem będzie oczywiście benzyniak o pojemności 2,3 litra z turbodoładowaniem, generujący moc 280 KM i łączony z manualną skrzynią biegów. Do wyboru będzie również wersja z siedmiobiegowym automatem dla bardziej leniwych i mniej wymagających. Z kolei dla oszczędnych przygotowano silnik Diesla 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM, dostępny tylko z manualną przekładnią.
Do wersji benzynowej Ford oferuje adaptacyjne amortyzatory i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Dodajmy do tego maksymalną wartość momentu obrotowego 420 Nm, szybki mechanizm zmiany biegów, krótsze przełożenie w układzie kierowniczym czy system anti-lag w układzie doładowania i najprawdopodobniej już niebawem będziemy mieli najszybsze kompaktowe kombi na rynku.