Kia Niro to najnowszy model koreańskiego producenta. Ma wszystko co potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Został stworzony od podstaw jako hybryda i jest jednocześnie bardzo modnym crossoverem. Sprawdźcie ile kosztuje.

Kia Niro to kompaktowy crossover, który technicznie ma wiele wspólnego z opisywaną niedawno rodziną IONIQ Hyundaia. Ta sama jest płyta podłogowa i ten sam napęd hybrydowej Kii Niro z benzynowym silnikiem 1.6 GDI oraz dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów. Samochód jest dostępny wyłącznie z napędem na przednią oś.

kia_niro_43

Nadwozie tego modelu mierzy 4355 mm długości przy rozstawie osi 2700 mm. Nie brakuje przestronności, a bagażnik też jest niczego sobie. Jego pojemność to 347 litrów, którą można powiększyć do 1345 litrów. Auto jest idealne dla rodziny, która często porusza się po mieście. W niewielkim nadwoziu zmieści się pięć osób i nawet duże zakupy z hipermarketu. Promień skrętu to tylko 5,3 metra, a prześwit 163 mm pozwoli bez trudu wykonywać manewry z uwzględnieniem wysokich krawężników. Średnie zużycie benzyny w takich warunkach to 3,8 l/100 km.

Cena podstawowa Kii Niro to 86 900 zł, a zatem na poziomie dobrze wyposażonego kompaktu. Dla przykładu, Kia Cee_d w wersji 5-drzwiowej z silnikiem Diesla 1.6 CRDi kosztuje w najbogatszej odmianie 85 540 zł. Co znajdziemy w wyposażeniu podstawowej wersji Niro?

kia_niro_23

Auto jest dostępne w trzech standardach wyposażenia: M, L oraz XL. Pierwszy obejmuje siedem poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu, radioodtwarzacz MP3 z kolorowym ekranem dotykowym, skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, 2-strefową klimatyzację automatyczną czy 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Jako uzupełnienie do asystenta pasa ruchu można zamówić Pakiet Aktywnego Wspomagania Jazdy za 3500 zł. Zawiera on system autonomicznego hamowania z trzema trybami pracy, aktywny tempomat oraz czujniki parkowania przodem. Oddzielnie można dokupić czujniki parkowania z tyłu za 1000 zł.

kia_niro_22

W standardzie L kosztującym 94 900 zł, taki pakiet asystentów kosztuje już tylko 2500 zł, a w standardzie jest zestaw czujników parkowania tyłem, zestaw zegarów z kolorowym wyświetlaczem LCD o przekątnej 4,2 cala,  Kia Navi System z usługami TomTom i Android Auto czy tapicerka skórzano-materiałowa. Opcjonalnie można zamówić Pakiet Zimowy za 1500 zł, który zawiera podgrzewane koło kierownicy i fotele przednie oraz dodatkową nagrzewnicę wnętrza i gniazdo 230V.

Standard XL za 107 900 zł obejmuje ponad to, co w niższych wersjach, także czujniki parkowania z przodu, reflektory bi-ksenonowe, Kia Navi System Plus z audio firmy JBL, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach, elementy wspomnianego Pakietu Zimowego, system bezkluczykowy, przyciemniane szyby, indukcyjną, bezprzewodową ładowarkę do telefonu czy 18-calowe felgi aluminiowe. Dla najbogatszej wersji Pakiet Aktywnego Wspomagania Jazdy kosztuje 4500 zł, ale zawiera dodatkowo system monitorowania martwego pola w lusterkach oraz system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania (Cross Traffic Alert). Dodatkowo można tu dokupić szklany dach panoramiczny za 2500 zł czy skórzaną tapicerkę foteli z wentylacją siedzeń przednich za 5000 zł.

kia_niro_42

Każdy samochód jest dostępny w dziesięciu odcieniach lakieru. Za lakier metalizowany trzeba zapłacić dodatkowo 2300 zł, natomiast perłowy kosztuje 2900 zł. Lakiery specjalne wyceniono na 900 zł. Tak jak każda inna Kia, również Niro jest objęta 7-letnią gwarancją. Limit kilometrów to 150 tys.

Poprzedni wpis Następny wpis