2013 Mitsubishi ASX
2013 Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX jest obecne na rynku zaledwie od 2010 roku, a japoński producent już postanowił przeprowadzić facelifting. Poprawiony model został zaprezentowany w marcu bieżącego roku i można go już zamawiać w polskich salonach.

Wersja po lifcie charakteryzuje się przede wszystkim przestylizowanymi zderzakami: przednim i tylnym, innymi listwami progowymi oraz delikatnymi zmianami we wnętrzu pojazdu. Klienci mają do wyboru m.in. nowe rodzaje tapicerek. Crossover spod znaku trzech diamentów ma także lepiej zestrojone zawieszenie oraz przycisk układu kontroli wszystkich kół (AWC) zamiast obrotowego przełącznika. 

2013 Mitsubishi ASX
2013 Mitsubishi ASX

Paleta jednostek napędowych się nie zmieniała – do wyboru pozostały jeden silnik benzynowy i jeden silnik wysokoprężny. Pierwszy z nich, słabszy 1,6 MIVEC o mocy 117 KM, dostępny jest tylko z napędem na przednie koła, ale za to we wszystkich trzech wersjach wyposażenia: Inform, Invite i Intense. Jeśli klient zdecyduje się na dieslowskie 1,8 DID o mocy 150 KM, na pokładzie zagości także napęd na cztery koła, a do dyspozycji pozostaną dwie ostatnie wersje wyposażeniowe. Silnik benzynowy współpracuje z 5-stopniową skrzynią manualną, natomiast auta z jednostką wysokoprężną mają o jedno przełożenie więcej. Niezależnie od wyboru za lakier metalizowany bądź perłę należy dopłacić 2300 zł.

Najtańszego ASX Inform z benzynowym silnikiem da się kupić już za 75 300 zł. Obecnie można jednak wybierać pomiędzy jednym z trzech pakietów promocyjnych. Jeżeli nie chcemy skorzystać z żadnej opcji kredytowej, diler zaoferuje rabat w wysokości aż 7000 zł, co w rezultacie daje cenę 68 300 zł za najtańsze Mitsubishi ASX.

2013 Mitsubishi ASX
2013 Mitsubishi ASX

W kwestii bezpieczeństwa wszystkie modele prezentują się tak samo. Niezależnie więc od wersji wyposażeniowej japoński crossover jest wręcz obładowany wszelkimi systemami: od kontroli trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), przez ABS oraz układ wspomagania hamowania (BA) i ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS), po system priorytetu hamulca (BOS) i system wspomagający ruszanie pod gorę (HSA). Na pokładzie znajdują się również czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki zarówno dla pierwszego, jak i drugiego rzędu siedzeń oraz poduszka kolanowa kierowcy. W standardzie ASX wyposażony jest także w elektroniczny immobiliser.

Wersja podstawowa charakteryzuje się z zewnątrz 16-calowymi felgami stalowymi przyozdobionymi kołpakami. Samochód ma także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne oraz elektrycznie sterowane szyby – zarówno przednie, jak i tylne. We wnętrzu znajdują się: tapicerka materiałowa, klimatyzacja manualna i radioodtwarzacz CD z MP3. Kierowca ma możliwość regulacji kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Dodatkowo samochód wyposażono w centralny zamek sterowany pilotem.

2013 Mitsubishi ASX
2013 Mitsubishi ASX

Kolejna wersja wyposażenia, Invite, kosztuje niewiele więcej w przypadku silnika benzynowego, bo 80 990 zł. Jeśli jednak wybór padnie na jednostkę wysokoprężną, w salonie trzeba zostawić już 102 390 zł. Należy jednak pamiętać, że wraz z oszczędnym dieslem dostajemy także napęd na cztery koła. W cenie poza tym jest znacznie bogatsze wyposażenie.

Wersja Invite ma bowiem klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, tylne czujniki parkowania, podświetlany i chłodzony schowek, gniazdo USB, tapicerkę Premium oraz tylną kanapę z podłokietnikiem, uchwytem na napoje i otworem na narty. Z zewnątrz ASX także prezentuje się lepiej, ponieważ stoi na 16-calowych obręczach aluminiowych.

2013 Mitsubishi ASX
2013 Mitsubishi ASX

Za najbogatszą wersję Intense należy dopłacić jeszcze 5500 zł. W tej kwocie zawarte są właściwie detale, a wśród nich 17-calowe obręcze aluminiowe, przyciemniane szyby i składane lusterka boczne z zamontowanymi kierunkowskazami. Listę wyposażenia dodatkowego uzupełni zestaw głośnomówiący Bluetooth.

O ile komuś ostatnie z wymienionych elementów nie wydają się niezbędne do życia, to najkorzystniejszym wyborem wydaje się wersja Invite z wysokoprężnym silnikiem 1,8 oraz napędem na cztery koła.

Zainteresowanych kupnem nowego Mitsubishi ASX zapraszamy do jednego z salonów Mitsubishi Japan Motors w Bielsku-Białej, Dąbrowie Górniczej, Katowicach lub Warszawie. Warto również zapoznać się z ofertą samochodów dostępnych od ręki na naszej oficjalnej stronie salonu.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!