Fiat Freemont jest następcą vana Ulysse, a swoją premierę miał na genewskim salonie samochodowym w 2011 roku. Zaraz potem rozpoczęto jego produkcję i sprzedaż. Przyglądamy się, ile trzeba zapłacić za nowego, 7-miejscowego Freemonta zaliczanego do segmentu SUV.
Fiat oferuje ten model wyłącznie z dwulitrowym silnikiem Diesla 2.0 Multijet II 16v w dwóch wariantach o mocy 140 KM i 170 KM. Obydwa dostępne są w wersji wyposażeniowej o nazwie Urban. Klient do wyboru ma także tańszego podstawowego Freemonta oferowanego jedynie ze 140-konnym dieslem.
Aktualnie w polskich salonach Fiata prowadzona jest wyprzedaż rocznika 2011 i dlatego warto się przyjrzeć cenom promocyjnym. W przypadku podstawowego Freemonta zaoszczędzimy 3000 zł, kupując go za 98 900 zł. Najbardziej opłacalny będzie wybór 170-konnej wersji Urban, która obecnie jest tańsza aż o 17 000 zł i kosztuje 103 990 zł. Wersja Urban ze słabszym silnikiem kosztuje 100 990 zł. Jeśli klient zdecyduje się na przystosowanie samochodu do 5 osób (zamiast 7), może dodatkowo zaoszczędzić 2000 zł.
Obydwie wersje Freemonta, zarówno podstawowa, jak i Urban, są tak samo wyposażone pod względem bezpieczeństwa. W każdym modelu klient otrzyma zatem światła przeciwmgielne, czujniki ciśnienia w oponach, systemy ABS, ESP, BPS (umożliwiający zatrzymanie pojazdu na wzniesieniu), TSC oraz system Rollover Mitigation przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu.
Pasażerowie chronieni są przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi oraz bocznymi kurtynami. Poziom bezpieczeństwa podniesiony jest także dzięki przednim aktywnym zagłówkom (antiwhiplash) zapewniającym optymalną ochronę podczas uderzenia w tył pojazdu. Alarm z system przeciwkradzieżowym jest również w standardzie, a za model Premium z czujnikiem wolumetrycznym należy dopłacić 1200 zł.
Podstawowa wersja Freemonta wyposażona jest w 3-strefową klimatyzację automatyczną (w standardowej 7-miejscowej konfiguracji), radioodtwarzacz CD/MP3 z 4,3” wyświetlaczem dotykowym, wielofunkcyjną kierownicę, gniazda USB, AUX-IN i 12V w przednim podłokietniku. Na liście wyposażenia podstawowego znajduje się również tempomat, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu i włączania silnika. Instalacja Bluetooth wymaga dopłaty 1500 zł.
Za Bluetooth nie trzeba za to dopłacać w wersji Urban. Oprócz dodatkowo składanych elektrycznie lusterek bocznych i elektrochromatycznego lusterka wstecznego droższa wersja wyposażona jest w szereg innych opcji zawartych w cenie. Siedzenie kierowcy otrzyma elektryczne sterowanie w 6 kierunkach oraz 4-stopniową regulację odcinka lędźwiowego. Zamontowane są również czujnik zmierzchu i czujniki parkowania. Z zewnątrz Urban wyróżnia się czarnymi relingami oraz przyciemnianymi tylnymi szybami. Wewnątrz kierownica oraz drążek dźwigni zmiany biegów obszyte są skórą.
Wersja podstawowa może być wyposażona w dodatkowo płatne pakiety, które zbliżą ją do wersji Urban. Przy obecnych cenach promocyjnych nie ma to jednak najmniejszego sensu i dlatego lepiej zdecydować się od razu na bogatszego Freemonta Urbana, a wydanie kilku zaoszczędzonych tysięcy przeznaczyć na elementy wyposażenia opcjonalnego, jak chociażby spryskiwacze przednich świateł za 400 zł.
Lakier metalizowany kosztuje 2400 zł, skórzana tapicerka – 5000 zł, a elektrycznie otwierany dach to wydatek 3000 zł. Za tak wyposażonego Freemonta trzeba zapłacić niecałe 115 tys. zł, a na rynku próżno szukać w tej cenie jakiejkolwiek alternatywy dla 7 osób.
Zainteresowanych kupnem Fiata Freemonta zapraszamy do salonu Fiat Euromobil w Warszawie na ulicy Krasnobrodzkiej 5 przy Trasie Toruńskiej. Dokładne dane techniczne, wyposażenie oraz specyfikację modelu można sprawdzić na stronie naszego salonu.