Mitsubishi Colt przez większość czasu swojego istnienia był samochodem zaliczanym do segmentu C. Jego obecna, szósta generacja zaprezentowana w 2003 roku jest pierwszym Coltem segmentu B. Małe miejskie autko japońskiego producenta jest na rynku już ponad 7 lat i wciąż stanowi silną konkurencję w swojej klasie.
W 2008 roku Mitsubishi Colt przeszedł facelifting. Zmiany wewnątrz auta były kosmetyczne, ale nadwozie przeszło gruntowną transformację. Nowy wygląd oparty jest na kierunku stylizacyjnym Jet Fighter, dzięki czemu odmłodzony Colt wpisuje się w linię pozostałych modeli Mitsubishi.
Samochód dostępny jest z 3 silnikami benzynowymi. Producent niestety nie uwzględnił wersji z silnikiem wysokoprężnym na polski rynek, ale biorąc pod uwagę fakt, że Colt przez większość czasu będzie użytkowany w mieście, jest to całkiem mądre posunięcie. Diesle bowiem źle znoszą częste przebiegi na krótkich dystansach, a silniki oferowane przez Mitsubishi w Colcie charakteryzuje niskie spalanie.
Do wyboru są zatem silniki 1,1 DOHC o mocy 75 KM, 1,3 MIVEC o mocy 95 KM i najmocniejszy 1,5T o mocy aż 150 KM, dostępny tylko w specjalnej wersji Ralliart. Najsłabszy silnik występuje tylko z 5-stopniową skrzynią manualną, podobnie jak 1,5T, a do 1,3-litrowego benzyniaka można zamówić 6-biegową skrzynię automatyczną.
Mitshubishi Colt 1,3 Invite – mały rekin [test]
Colt jest dostępny w dwóch wersjach nadwozia: 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Za dodatkową parę drzwi trzeba doliczyć 1900 zł. Wszystkie modele występują w trzech wersjach wyposażenia: Inform, Invite oraz Intense. Jest jeszcze czwarta wersja Inbusiness, dostępna wyłącznie w nadwoziu 3d z silnikiem 1,1.
To najtańszy Colt w ofercie dostępny już od 37 300 zł. W porównaniu z wersją Inform samochód wyposażony jest w 14-calowe obręcze stalowe zamiast 15’’, nie ma chłodzonego schowka pasażera oraz półki w bagażniku, elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek bocznych, klimatyzacji półautomatycznej oraz regulacji wysokości fotela kierowcy.
Co zatem zawiera wersja Inform? Wszystkie elementy wyposażenia wymienione powyżej oraz kilka innych, wartych wspomnienia. Za 40 350 zł klient dostanie samochód wyposażony w szereg elementów podnoszących bezpieczeństwo. W standardzie w każdym Colcie znajdują się dwie przednie poduszki powietrzne, system ABS i EBD, system wspomagania hamowania oraz sygnalizacji nagłego hamowania, system mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX, immobilizer i sygnalizacja braku zapięcia pasów bezpieczeństwa.
Wersje Invite oraz Intense nie występują z silnikami 1,1, dlatego trzeba zdecydować się minimum na jednostkę 1,3 litra, która w wersji Inform kosztuje 42 350 zł. Dopłacając 5200 zł, klient może odebrać z salonu wersję Invite. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają dodatkowe boczne poduszki powietrzne.
Z zewnątrz Colt będzie wyróżniać się lakierowanymi w kolorze nadwozia klamkami i lusterkami oraz 15-calowymi kołami aluminiowymi. Wewnątrz uwagę przyciągają wielofunkcyjne skórzane koło kierownicy oraz srebrne klamki. Samochód zostanie wyposażony w tempomat oraz radio CD z czytnikiem MP3 i gniazdem AUX, a dźwięk popłynie z 6 głośników.
Najbogatsza wersja Intense wymaga dopłaty kolejnych 2000 zł. Za łączną kwotę 49 550 zł (silnik 1,3 z manualną skrzynią biegów) klient otrzyma oczywiście wszystkie elementy wyposażenia, które znajdują się w poprzedniej wersji (Intense), ale samochód wyjedzie z fabryki na 16-calowych obręczach aluminiowych, wyposażony dodatkowo w czujnik deszczu.
Obecnie w salonach Mitsubishi są dwie ciekawe promocje. Pierwsza z nich dotyczy pakietu Instyle w cenie 3023 zł, w którego skład wchodzą: czujniki cofania z wyświetlaczem, kompatybilny z MP3 radioodtwarzacz PZ-2300, komplet lamp przeciwmgielnych oraz ozdobne wykończenia nawiewów powietrza.
Druga promocja dotyczy wszystkich modeli Colt z roku 2011, na które obowiązuje rabat aż 5000 zł! Najtańszego Colta można więc kupić już za 32 300 zł. Ciekawe oferty dostępnych od ręki modeli Colt znajdują się też na stronie salonu Mitsubishi Japan Motors.