Fiat Panda III
Fiat Panda III

Fiat Panda drugiej generacji produkowany od 2003 roku w polskiej fabryce w Tychach odniósł na rynku ogromny sukces. Samochód zdobył nagrodę Car of the Year 2004, a w lipcu 2011 roku został wyprodukowany dwumilionowy egzemplarz. Co i za ile Fiat oferuje klientom w najnowszej odsłonie miejskiego malucha?

Poprzednia generacja Pandy wyszła już w ogromnej liczbie wersji specjalnych i odmian wyposażeniowych. Nowa Panda, która dopiero raczkuje na rynku, jest na razie dostępna na polskim rynku tylko w dwóch wersjach wyposażenia: Pop i Lounge. Lista opcji do wyboru jest jednak całkiem spora, a na początku trzeba się zdecydować na jednostkę napędową.

Pandę trzeciej generacji może napędzać jeden z dwóch silników benzynowych lub jednostka wysokoprężna. Najsłabsze 1,2 8V rozwija moc 69 KM. Doładowane 0,9 TwinAir Turbo z systemem Start&Stop osiąga moc maksymalną 85 KM. Ten sam system zagościł również w ropniaku 1,3 Multijet 16V o mocy 75 KM. W wersji Lounge dostępne są tylko jednostki benzynowe. Decydując się na zakup modelu Pop, klient może zażyczyć sobie pod maską słabszego benzyniaka lub silnik wysokoprężny.

Fiat Panda III
Fiat Panda III

Po wyborze silnika pora spojrzeć na listę wyposażenia standardowego. Oczywiście różni się ono w zależności od wersji, ale w obu przypadkach w standardzie Panda będzie miała na pokładzie:

  • światła do jazdy dziennej,
  • 14-calowe felgi stalowe,
  • kierownicę z regulacją wysokości,
  • elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z funkcją City,
  • elektrycznie podnoszone przednie szyby,
  • centralny zamek,
  • gniazdko 12V,
  • immobiliser,
  • ABS + EBD + BAS,
  • przednie poduszki powietrzne z kurtynami,
  • system sygnalizacji hamowania awaryjnego,
  • system przeciwpożarowy FPS,
  • zestaw do pompowania i naprawy opon.

Za tak wyposażonego Popa z najsłabszym silnikiem trzeba zapłacić 33 990 zł. Aby pod maską zagościł diesel, należy dopłacić 10 000 zł. Wersja Lounge ze słabszym benzyniakiem wymaga dopłaty 5000 zł, a mocniejsza jednostka to wydatek już 46 990 zł.

Fiat Panda III 1,2 Lounge – nowa? PAN DA spokój [test]

Co znajdzie się w wersji Lounge za dodatkowe 5000 zł? Z zewnątrz Panda będzie rozpoznawalna po dodatkowo lakierowanych lusterkach zewnętrznych i klamkach, bocznych listwach ochronnych i relingach dachowych. We wnętrzu klient otrzyma klimatyzację manualną, składane dzielone siedzenie tylne Fix&Fold, sterowanie zamkiem centralnym z pilota oraz radioodtwarzacz CD z czytnikiem MP3 oraz sześcioma głośnikami na pokładzie.

Fiat Panda III
Fiat Panda III

Lista wyposażenia dodatkowego jest całkiem spora zarówno dla wersji Pop, jak i Lounge. Nad czym warto się zastanowić i zostawić „parę groszy” więcej w salonie? Na pewno nie można oszczędzać na bezpieczeństwie. Pomimo że seryjne wyposażenie w tym zakresie jest dość bogate, to boczne poduszki powietrzne za 1200 zł wydają się rozsądną ofertą. Za światła przeciwmgielne trzeba zapłacić 700 zł, a za dojazdowe koło zapasowe 300 zł.

Jeśli komuś zależy na wyglądzie zewnętrznym, to większe pole do popisu pozostawia wersja Lounge, w której można wyposażyć Pandę w 15-calowe obręcze aluminiowe za 2000 zł lub obszyć skórą kierownicę oraz gałkę dźwigni zmiany biegów za 600 zł. Przyciemnienie szyb to wydatek rzędu 500 zł zarówno w wersji Pop, jak i Lounge. W tej drugiej można również zażyczyć sobie elektrycznie otwierany dach Sky Dome za 4000 zł.

Fiat Panda III
Fiat Panda III

Dla klientów stawiających na komfort i funkcjonalność dostępna jest półautomatyczna skrzynia biegów Dualogic za 4000 zł, która może być sprzęgnięta jedynie z silnikiem TwinAir. Dla wersji Lounge zarezerwowano takie dodatki, jak: tylne czujniki parkowania (1000 zł), automatyczna klimatyzacja (1500 zł) czy ogrzewanie przedniej szyby (500 zł).

W każdym modelu Pandy może zostać zainstalowany za 1000 zł system Blue&Me z dziesięcioma przyciskami sterowania radiem lub telefonem na kierownicy. W przypadku wersji Pop trzeba jednak pamiętać, aby dokupić radioodtwarzacz CD z czytnikiem MP3 i czterema głośnikami za 1200 zł. Przy wyborze wersji Lounge warto również przejrzeć ofertę trzech pakietów wyposażeniowych Klima, Styl oraz Techno w cenie 2000 zł za każdy.

Zainteresowanych kupnem nowego Fiata Pandy zapraszamy na stronę salonu Fiat Euromobil, gdzie można znaleźć oferty samochodów dostępnych od ręki z rabatami nawet do 7000 zł!

Poprzedni wpis Następny wpis