Indywidualni nabywcy samochodów najchętniej wybierają modele Suzuki

Marka Suzuki świętowała w minionym roku wspaniały jubileusz trzydziestopięciolecia kultowego samochodu Suzuki Vitara. Dla uczczenia najchętniej wybieranego przez klientów modelu oraz jego pięknej rocznicy producent wprowadził limitowaną wersję – Vitara 35th Anniversary Special Edition. To było symboliczne uczczenie wyjątkowego jubileuszu niekwestionowanego przeboju segmentu zgrabnych aut 4×4. Za uczczenie rzeczywiste i wielki powód do dumy, potwierdzający korzyści użytkowników samochodów Suzuki w ogóle, należy jednak uznać sukces rynkowy. Oto bowiem Suzuki jest najchętniej wybieraną marką samochodową przez klientów indywidualnych. Suzuki liderem tego segmentu pozostaje według naszych danych (zapewne niepełnych) od przynajmniej czterech lat.

Suzuki liderem rynku odbiorców indywidualnych

Co to określenie oznacza, wiemy. Ale jak precyzyjnie je interpretować? Bo procenty można odczytywać różnie. Dlatego wyjaśniam, żeby rozwiać wszelkie nasuwające się być może wątpliwości. Stwierdzenie „Suzuki liderem rynku klientów indywidualnych” oznacza, że udział osób fizycznych w zakupach samochodów Suzuki jest największy spośród wszystkich marek. Wynosi on aż 60,1%, czyli 6 na 10 aut Suzuki kupują osoby prywatne. To prowadzi do konstatacji, że Suzuki nie jest marką flotową, jak często określamy te z dominującym udziałem firm w zakupach. Suzuki jest marką klientów indywidualnych. Bardzo dobrze to widać, gdy odwiedzi się salon Suzuki w dowolnym zakątku świata, w którym odbywają się prawdziwie rodzinne zakupy. Zakładam, że we wszystkich salonach ich pracownicy dbają o rodzinną atmosferę, ale tu ważniejsze jest podejście marki do oczekiwań rodzin. I tylko za nazewniczy powód do uśmiechu należy przyjąć to, że rodzina jest klientem indywidualnym.jubileuszowa edycja specjalna Suzuki Vitara na 35 lat - Suzuki Vitara 35th Anniversary Special Edition

Przyczyny sukcesu Suzuki wśród klientów indywidualnych

W katalogu przyczyn, szczególnie istotne wydają się te, które są związane z jakością i niezawodnością samochodów. Ponadto są bardziej obiektywne od argumentów związanych z emocjami, jak stylistyka i uroda aut. W tym bowiem przypadku nie opierają się one na opiniach ankietowanych klientów, ale są wynikiem pomiarów statystycznych lub porównania cen. Dlatego z pewnością należy uznać je za jednoznacznie twarde i twardo potwierdzające, że Suzuki liderem w segmencie klientów indywidualnych jest.

Otóż niemiecki automobilklub ADAC (prowadzący od 45 lat ranking niezawodności aut) ogłosił wyniki najbardziej niezawodnych samochodów i tych niezawodnych mniej. Ponieważ wszyscy cenimy sobie spokój użytkowania, interesują nas auta najbardziej niezawodne. Dlatego pozwolę sobie przypomnieć, że wśród liderów niezawodności w ostatnim opublikowanym raporcie ADAC znalazły się dwa modele Suzuki. Ignis zwyciężył w segmencie najmniejszych samochodów, a Vitara zajęła pierwsze miejsce w segmencie samochodów miejskich. Tenże ostatni ranking niezawodności ADAC objął łącznie 155 modeli samochodów osobowych i dostawczych.samochód pomocy drogowej - żółty anioł ADAC, raport niezawodności 2022

Przechodzimy do drugiego z twardych argumentów Suzuki. Dla każdego użytkownika samochodu (w tym nawet niektórych milionerów) ważne są niskie koszty serwisowania, bo to stały, coroczny wydatek. A dla osób, które płacą za przeglądy z własnej kieszeni, a nie firmową kartą, są istotne jeszcze bardziej. I oczywiście Suzuki należy do ścisłej czołówki marek z najniższymi kosztami serwisowania w polskich stacjach obsługi. Ranking tychże kosztów dla dwudziestu czterech najpopularniejszych na polskim rynku marek samochodowych opublikował serwis dobrymechanik.pl. W przypadku Suzuki średni koszt wizyty wyniósł 579 złotych, co dało marce wicemistrzostwo w niskich kosztach serwisowania. Średni koszt wizyty w serwisie najtańszej z marek to 538 złotych, a najdroższej (z przebadanych najpopularniejszych) – 810 złotych. Ranking dowiódł jednocześnie, że Suzuki liderem jest również wśród japońskich samochodów tworzących TOP 5 najrzadziej naprawianych marek. Wobec twardych dowodów na zasłużone przewodnictwo marki muszę stwierdzić, że klienci zawsze mają rację.

Radek Pszczółka
Zdjęcia: 
Łukasz Gruszczyk, Suzuki i Bogusław Korzeniowski

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

30 stycznia, 2025

Marka OMODA & JAECOO zadebiutowała w Polsce zaledwie kilka miesięcy temu, a już wprowadza nowy model – JAECOO 7 Super Hybrid. Jeszcze bardziej znamiennym jest (...)

24 stycznia, 2025

Z bardzo gorącym i życzliwym przyjęciem spotkała się najnowsza Dacia. Pomyślałem, że premiera Dacii Bigster będzie sukcesem już wtedy, gdy chciałem zarezerwować termin swojego z (...)

17 stycznia, 2025

Niewiele wody w Odrze, Warcie i Przemszy z dopływami upłynęło od ogłoszenia wejścia na polski rynek marek Omoda & Jaecoo do zakupu samochodów przez pierwszych (...)