Na ulicznym torze w Singapurze nie było zbyt wiele miejsca do wyprzedzania, przez co wyścigi nie należały do najbardziej interesujących. Pozycje startowe i warunki nie sprzyjały kierowcom ruszającym choćby z drugiej linii. Po dwóch rundach i równej jeździe Brytyjczyka Jamesa Nasha to właśnie kierowca Seata został liderem klasyfikacji generalnej.

Doskonałym przykładem tego, jak trudno wyprzedzać na ulicznym torze był wyścig pierwszy, w którym w czołówce nie zaszły praktycznie żadne zmiany. Start zepsuł Mat’o Homola ruszający z pierwszej linii obok Jeana-Karla Vernay’a. Za francuskim kierowcą Volkswagena stał Stefano Comini, jego partner ze stajni Leopard Racing. Obaj doskonale wykorzystali gapiostwo Homoli i wysunęli się na prowadzenie, a za nimi ustawili się w pierwszym zakręcie Pepe Oriola i James Nash w Seatach z Craft-Bamboo. Jeszcze na tym samym okrążeniu Homola zdołał wyprzedzić Nasha, ale nic więcej nie wskórał.

Wyścig przebiegał spokojnie i w zasadzie nie było widać szans na jakąkolwiek walkę Seatów z Volkswagenami. Aż pięć Leonów znalazło się na mecie na pozycjach 3-7. Warto dodać, że do serii powróciły marki Ford i Opel, ale na razie jeszcze bez sukcesów. Jordi Oriola Astrą TCR zajął 12. miejsce, a Martin Cao Hongwey jadący Focusem TCR był 13.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EypCrY1V8AU[/youtube]

Wyniki wyścigu 1 w Singapurze

P. Kierowca Nar. Zespół Samochód Czas/strata
1. Jean-Karl Vernay Leopard Racing Volkswagen Golf GTI TCR 24:33,044
2. Stefano Comini Leopard Racing Volkswagen Golf GTI TCR +0:03,132
3. Pepe Oriola Craft-Bamboo Lukoil SEAT Leon TCR +0:07,101
4. Mat’o Homola B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:09,688
5. James Nash Craft-Bamboo Lukoil SEAT Leon TCR +0:11.570
6. Siergiej Afanasjew Craft-Bamboo Lukoil SEAT Leon TCR +0:12,589
7. Dusan Borković B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:13.489
8. Kevin Gleason WestCoast Racing Honda Civic TCR +0:15,735
9. Attila Tassi B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:17,835
10. Gianni Morbidelli WestCoast Racing Honda Civic TCR +0:18,264

Drugi wyścig przypominał pierwszy. Kierowcy walczyli tylko na pierwszym okrążeniu. W uprzywilejowanej pozycji, czyli na pierwszej był Michaił Graczew i jego Honda, za którą ustawiło się grono kierowców Seatów. Niestety Afanasjew, Oriola i Tassi nie utrzymali się w czołówce, na czym skorzystała para zawodników z Leoparda. Dusan Borković i James Nash na Seatach obronili 2. i 3. miejsce.

W wyścigu dochodziło do kilku wypadków, m. in. z udziałem wspomnianych kierowców Seatów, przez co sporą część okrążeń kierowcy przejechali za samochodem bezpieczeństwa i tak też skończyli wyścig. Niestety znów nie powiodło się kierowcom Opla Astry (11. miejsce) i Forda Focusa (12. miejsce).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NP6eiAnlcD8[/youtube]

Wyniki wyścigu 2 w Singapurze

P. Kierowca Nar. Zespół Samochód Czas/strata
1. Michaił Graczew WestCoast Racing Honda Civic TCR 25:55,217
2. Dusan Borković B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:00,456
3. James Nash Craft-Bamboo Lukoil SEAT Leon TCR +0:00,751
4. Stefano Comini Leopard Racing Volkswagen Golf GTI TCR +0:00,903
5. Mat’o Homola B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:01.423
6. Jean-Karl Vernay Leopard Racing Volkswagen Golf GTI TCR +0:01,681
7. Gianni Morbidelli WestCoast Racing Honda Civic TCR +0:02.423
8. Dawit Kadżaia Liqui Moly Team Engstler Volkswagen Golf GTI TCR +0:03,070
9. Petr Fulin Mulsanne Racing Alfa Romeo Giulia TCR +0:03,567
10. Kevin Gleason WestCoast Racing Honda Civic TCR +0:03,924

Po dwóch wyścigach w Singapurze liderem klasyfikacji generalnej jest James Nash ze stajni Craft-Bomboo Lukoil ścigający się Seatem Leonem TCR. Dwa punkty do niego traci Stefano Comini, korzystający z Volkswagena Golfa GTI TCR, przygotowanego przez Leopard Racing. Trzecie miejsce zajmuje Pepe Oriola, kolega zespołowy Nasha.

Poprzedni wpis Następny wpis