James Nash jeżdżący Seatem Leonem TCR, przygotowanym przez stajnię Craft-Bamboo Lukoil, po dwóch podiach w Malezji zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji generalnej TCR International Series. Do końca sezonu została jeszcze tylko jedna runda. Zespół Brytyjczyka już mógł świętować tryumf w klasyfikacji drużynowej, a Seat po raz kolejny okazał się najlepszym samochodem w tej serii.
W pierwszym wyścigu Pepe Oriola mógł winić wyłącznie siebie za słaby start i tym samym dopiero czwarte miejsce na finiszu. Kierowca zespołu Craft-Bamboo Lukoil nie tylko nie nadążył za ruszającym z pierwszego pola Roberto Calciago, ale też został wyprzedzony przez Michaiła Graczewa. Co gorsza, przyblokował Jamesa Nasha i Mat’o Homolę.
Kierowcy Seatów w pierwszej połowie wyścigu toczyli walkę z Volkswagenami Leopard Racing, zwłaszcza z Jeanem-Karlem Vernay’em. Michaił Graczew odpadł z wyścigu po kolizji, w której uszkodził układ kierowniczy. W międzyczasie o prowadzenie ze świetnie debiutującym Calciago walczył Stefano Comini.
W drugiej fazie, o trzecie miejsce bratobójczy pojedynek toczyli Oriola i Nash. Ostatecznie Brytyjczyk wyszedł z tego zwycięsko, a Hiszpan musiał się bronić przed Vernay’em. Trzecie i czwarte miejsce kierowców Leonów z Craft-Bamboo było nieco poniżej oczekiwań ekipy.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t-SkhZxW1xo[/youtube]
Wyniki wyścigu 1 w Malezji
P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Czas/strata | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Roberto Colciago | WestCoast Racing | Honda Civic TCR | 26.46,089 | ||||
2. | Stefano Comini | Craft-Bamboo Lukoil | Volkswagen Golf GTI TCR | +0:00,176 | ||||
3. | James Nash | WestCoast Racing | SEAT Leon TCR | +0:04,341 | ||||
4. | Pepe Oriola | B3 Racing Team | SEAT Leon TCR | +0:05,111 | ||||
5. | Jean-Karl Vernay | Leopard Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +0:06,392 | ||||
6. | Dusan Borković | Target Competition | SEAT Leon TCR | +0:07,445 | ||||
7. | Attila Tassi | B3 Racing Team | SEAT Leon TCR | +0:08,085 | ||||
8. | Kevin Gleason | Craft-Bamboo Lukoil | Honda Civic TCR | +0:08,558 | ||||
9. | Siergiej Afanasjew | Liqui Moly Team Engstler | SEAT Leon TCR | +0:10,570 | ||||
10. | Mat’o Homola | WestCoast Racing | SEAT Leon TCR | +0:10,972 |
James Nash mógł wykorzystać trzecią pozycję startową do drugiego wyścigu, ale wyciek oleju z jednego z aut nieco popsuł plany. Sędziowie podjęli decyzję, że start będzie lotny i rywalizację rozpoczęto z dość mocno rozciągniętą stawką. Co gorsza, Pepe Oriola startował dopiero jako dziewiąty, a jednocześnie bardzo daleko za czołówką. Z przodu był tylko jeden Seat Nasha.
W wyścigu prowadził Sritrai, przed Gleasonem i Nashem. Za nimi podążali Morbidelii i Comini. Jdyny w tej stawce kierowca Seata już na trzecim okrążeniu podejmował próby ataku na Gleasona, a Gleason na Sritraia. Jednak zbyt śmiałe podejście było o tyle ryzykowne, że z tyłu czaił się Comini, który tylko czekał na błąd Brytyjczyka.
Doczekał się bardzo szybko, ponieważ James zbyt szeroko pojechał w jednym z łuków i został wyprzedzony po wewnętrznej. Nash próbował się odegrać na kolejnym okrążeniu, a do akcji wtrącił się Morbidelii, z czego wywiązał się znakomity pojedynek, jakich niemało w tej serii.
W międzyczasie gapiostwo Sritraia wykorzystał Gleason i wyprzedził go na jednym z zakrętów, a niewiele brakowało, by to samo zrobił Comini. Ostatecznie lekko uderzył rywala, który wpadł w poślizg i wyjechał z toru. To kosztowało Szwajcara bardzo wiele – dostał karę drive through i tym samym stracił prowadzenie w serii, który uzyskał po pierwszym wyścigu.
Na siódmym okrążeniu po zderzeniu Gracheva i Calciago na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Po restarcie zyskali kierowcy Seatów – Pepe Oriola i Mat’o Homola. Na ostatnim okrążeniu wywiązała się między nimi walka o piąte miejsce, w którą wmieszał się kierowca Volkswagena Jean-Karl Vernay. Homola i Oriola walczyli tak zawzięcie, że wypadli z toru, a sytuację wykorzystał partner zespołowy Homoli – Dusan Borkovic.
Dzięki dobrej postawie Jamesa Nasha, kierowca Seata Leona nie tylko utrzymał prowadzenie w TCR International Series, ale też przed ostatnią rundą w Makau ma 17 punktów przewagi nad Stefano Cominim.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t0uR31M6n6s[/youtube]
Wyniki wyścigu 2 w Malezji
P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Czas/strata | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kevin Gleason | WestCoast Racing | Honda Civic TCR | 24.37,307 | ||||
2. | James Nash | Craft-Bamboo Lukoil | SEAT Leon TCR | +0:01,735 | ||||
3. | Gianni Morbidelli | WestCoast Racing | Honda Civic TCR | +0:02,421 | ||||
4. | Dusan Borković | B3 Racing Team | SEAT Leon TCR | +0:07,961 | ||||
5. | Jean-Karl Vernay | Leopard Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +0:09,853 | ||||
6. | Loris Hezemans | Target Competition | SEAT Leon TCR | +0:10,241 | ||||
7. | Mat’o Homola | B3 Racing Team | SEAT Leon TCR | +0:10,513 | ||||
8. | Siergiej Afanasjew | Craft-Bamboo Lukoil | SEAT Leon TCR | +0:10,850 | ||||
9. | Andy Yan | Liqui Moly Team Engstler | Volkswagen Golf GTI TCR | +0:10,860 | ||||
10. | Attila Tassi | WestCoast Racing | SEAT Leon TCR | +0:11,125 |