James Nash jeżdżący Seatem Leonem TCR, przygotowanym przez stajnię Craft-Bamboo Lukoil, po dwóch podiach w Malezji zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji generalnej TCR International Series. Do końca sezonu została jeszcze tylko jedna runda. Zespół Brytyjczyka już mógł świętować tryumf w klasyfikacji drużynowej, a Seat po raz kolejny okazał się najlepszym samochodem w tej serii.

W pierwszym wyścigu Pepe Oriola mógł winić wyłącznie siebie za słaby start i tym samym dopiero czwarte miejsce na finiszu. Kierowca zespołu Craft-Bamboo Lukoil nie tylko nie nadążył za ruszającym z pierwszego pola Roberto Calciago, ale też został wyprzedzony przez Michaiła Graczewa. Co gorsza, przyblokował Jamesa Nasha i Mat’o Homolę.

Kierowcy Seatów w pierwszej połowie wyścigu toczyli walkę z Volkswagenami Leopard Racing, zwłaszcza z Jeanem-Karlem Vernay’em. Michaił Graczew odpadł z wyścigu po kolizji, w której uszkodził układ kierowniczy. W międzyczasie o prowadzenie ze świetnie debiutującym Calciago walczył Stefano Comini.

W drugiej fazie, o trzecie miejsce bratobójczy pojedynek toczyli Oriola i Nash. Ostatecznie Brytyjczyk wyszedł z tego zwycięsko, a Hiszpan musiał się bronić przed Vernay’em. Trzecie i czwarte miejsce kierowców Leonów z Craft-Bamboo było nieco poniżej oczekiwań ekipy.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t-SkhZxW1xo[/youtube]

Wyniki wyścigu 1 w Malezji

P. Kierowca Nar. Zespół Samochód Czas/strata
1. Roberto Colciago WestCoast Racing Honda Civic TCR 26.46,089
2. Stefano Comini Craft-Bamboo Lukoil Volkswagen Golf GTI TCR +0:00,176
3. James Nash WestCoast Racing SEAT Leon TCR +0:04,341
4. Pepe Oriola B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:05,111
5. Jean-Karl Vernay Leopard Racing Volkswagen Golf GTI TCR +0:06,392
6. Dusan Borković Target Competition SEAT Leon TCR +0:07,445
7. Attila Tassi B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:08,085
8. Kevin Gleason Craft-Bamboo Lukoil Honda Civic TCR +0:08,558
9. Siergiej Afanasjew Liqui Moly Team Engstler SEAT Leon TCR +0:10,570
10. Mat’o Homola WestCoast Racing SEAT Leon TCR +0:10,972

James Nash mógł wykorzystać trzecią pozycję startową do drugiego wyścigu, ale wyciek oleju z jednego z aut nieco popsuł plany. Sędziowie podjęli decyzję, że start będzie lotny i rywalizację rozpoczęto z dość mocno rozciągniętą stawką. Co gorsza, Pepe Oriola startował dopiero jako dziewiąty, a jednocześnie bardzo daleko za czołówką. Z przodu był tylko jeden Seat Nasha.

W wyścigu prowadził Sritrai, przed Gleasonem i Nashem. Za nimi podążali Morbidelii i Comini. Jdyny w tej stawce kierowca Seata już na trzecim okrążeniu podejmował próby ataku na Gleasona, a Gleason na Sritraia. Jednak zbyt śmiałe podejście było o tyle ryzykowne, że z tyłu czaił się Comini, który tylko czekał na błąd Brytyjczyka.

Doczekał się bardzo szybko, ponieważ James zbyt szeroko pojechał w jednym z łuków i został wyprzedzony po wewnętrznej. Nash próbował się odegrać na kolejnym okrążeniu, a do akcji wtrącił się Morbidelii, z czego wywiązał się znakomity pojedynek, jakich niemało w tej serii.

W międzyczasie gapiostwo Sritraia wykorzystał Gleason i wyprzedził go na jednym z zakrętów, a niewiele brakowało, by to samo zrobił Comini. Ostatecznie lekko uderzył rywala, który wpadł w poślizg i wyjechał z toru. To kosztowało Szwajcara bardzo wiele – dostał karę drive through i tym samym stracił prowadzenie w serii, który uzyskał po pierwszym wyścigu.

Na siódmym okrążeniu po zderzeniu Gracheva i Calciago na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Po restarcie zyskali kierowcy Seatów – Pepe Oriola i Mat’o Homola. Na ostatnim okrążeniu wywiązała się między nimi walka o piąte miejsce, w którą wmieszał się kierowca Volkswagena Jean-Karl Vernay. Homola i Oriola walczyli tak zawzięcie, że wypadli z toru, a sytuację wykorzystał partner zespołowy Homoli – Dusan Borkovic.

Dzięki dobrej postawie Jamesa Nasha, kierowca Seata Leona nie tylko utrzymał prowadzenie w TCR International Series, ale też przed ostatnią rundą w Makau ma 17 punktów przewagi nad Stefano Cominim.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t0uR31M6n6s[/youtube]

Wyniki wyścigu 2 w Malezji

P. Kierowca Nar. Zespół Samochód Czas/strata
1. Kevin Gleason WestCoast Racing Honda Civic TCR 24.37,307
2. James Nash Craft-Bamboo Lukoil SEAT Leon TCR +0:01,735
3. Gianni Morbidelli WestCoast Racing Honda Civic TCR +0:02,421
4. Dusan Borković B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:07,961
5. Jean-Karl Vernay Leopard Racing Volkswagen Golf GTI TCR +0:09,853
6. Loris Hezemans Target Competition SEAT Leon TCR +0:10,241
7. Mat’o Homola B3 Racing Team SEAT Leon TCR +0:10,513
8. Siergiej Afanasjew Craft-Bamboo Lukoil SEAT Leon TCR +0:10,850
9. Andy Yan Liqui Moly Team Engstler Volkswagen Golf GTI TCR +0:10,860
10. Attila Tassi WestCoast Racing SEAT Leon TCR +0:11,125
Poprzedni wpis Następny wpis