Mitsubishi Outlander PHEV  ma jeden z najbardziej optymalnych ukadów napędowych. Dlaczego nie powielać tego rozwiązania w innych modelach?

Zatem…. jeszcze przed wakacjami zadebiutuje w Polsce Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

ECLIPSE CROSS wprowadzony na rynek globalny w setną rocznicę powstania pierwszego samochodu Mitsubishi, obchodzoną w 2017 roku, szczycił się stylową sylwetką coupe i dynamicznymi osiągami, uosabiającymi istotę samochodów Mitsubishi. Nowy model wprowadził dynamiczne walory SUV-a na nowy poziom i jednocześnie zyskuje bardziej awangardową formę. Po raz pierwszy firma wprowadza wersję z układem napędowym PHEV, obejmującym dwusilnikowy system 4WD firmy Mitsubishi, w innym modelu niż OUTLANDER PHEV, będący obecnie najlepiej sprzedającym się na świecie samochodem PHEV.

Napęd elektryczny PHEV przemawia zarówno do serca, jak i do rozsądku
W Mitsubishi ECLIPSE CROSS PHEV zastosowano zmodyfikowany dwusilnikowy system 4WD PHEV wywodzący się z modelu OUTLANDER PHEV. Architektura układu napędowego to przedni i tylny silnik elektryczny o dużej mocy, akumulator trakcyjny o dużej pojemności oraz 2,4-litrowy silnik MIVEC, co pozwala na szybkie, ciche, a jednocześnie dynamiczne przyspieszenie charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych oraz na zwinne, a jednocześnie stabilne prowadzenie. Pojemność akumulatora trakcyjnego wynosi 13,8 kWh przy całkowitym zasięgu elektrycznym 57,3 km (tryb WLTP City), co pozwala na jazdę wyłącznie elektryczną podczas większości codziennych dojazdów do pracy. Dostępne są trzy tryby jazdy: tryb EV z napędem silnikami elektrycznymi wykorzystującymi energię z akumulatora trakcyjnego, tryb hybrydowy szeregowy wykorzystujący silnik benzynowy do generowania energii dla silników elektrycznych napędzających pojazd oraz tryb hybrydowy równoległy wykorzystujący silnik benzynowy do napędzania pojazdu wraz z silnikami elektrycznymi. Automatyczne przełączanie pomiędzy tymi trybami następuje w zależności od sytuacji i pozwala kierowcy poczuć przyjemność jazdy samochodem w różnych środowiskach. Na pokładzie samochodu znajdziemy gniazdko elektryczne 230 o mocy 1500 W, które może zasilać elektronikę i urządzenia3 przeznaczone do użytku na wolnym powietrzu oraz służyć jako niezawodne źródło energii elektrycznej w sytuacjach awaryjnych. Pojazd może również służyć jako źródło zasilające całe gospodarstwo domowe z zasobów zgromadzonej w akumulatorze energii, przy wykorzystaniu technologii V2H2 Ponieważ pojazd ma możliwość wytwarzania prądu przez generator połączony z silnikiem spalinowym, może on dostarczać energię nawet przez 10 dni4, zaspokajając potrzeby typowego gospodarstwa domowego, gdy samochód jest w pełni naładowany i zatankowany.

Napęd wszystkich kół zapewniający radość z jazdy i spokój ducha
Wysoka sztywność nadwozia oraz zoptymalizowane przednie i tylne zawieszenie sprawiają, że napęd S-AWC (Super-All Wheel Control) jest jeszcze bardziej efektywny, co przekłada się na lepsze prowadzenie, zgodne z intencjami kierowcy oraz bardziej komfortową i cichszą jazdę. W układzie napędowym PHEV zastosowano system S-AWC oparty na dwusilnikowym układzie 4WD, który może swobodnie rozkładać siłę napędową na przednie i tylne silniki elektryczne bez strat powstających w przekładni mechanicznej. System wykorzystuje walory pojazdów elektrycznych, dysponujących błyskawiczną reakcją, wysoką precyzją działania i dużą swobodą regulacji, dzięki czemu zapewnia wysoką kontrolę pojazdu podczas jazdy, pokonywania zakrętów i hamowania. Inżynierowie zoptymalizowali również rozkład masy na osie w ECLIPSE CROSS PHEV i obniżyli położenie środka masy poprzez umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod centralną partią podłogi. Dzięki temu jazda stała się jeszcze bardziej komfortowa, co przekłada się na doskonałą stabilność układu kierowniczego. Dzięki udoskonaleniom zawieszenia, ECLIPSE CROSS PHEV zapewnia stabilne i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach jazdy oraz lepsze prowadzenie na śliskich drogach. Kierowca ECLIPSE CROSS może wybierać pomiędzy różnymi trybami jazdy w zależności od nawierzchni i warunków. Tryb Normal zapewnia charakterystykę układu kierowniczego i stabilność odpowiednie dla szerokiego zakresu scenariuszy drogowych. Tryb Snow utrzymuje stabilność jazdy na śliskich nawierzchniach, takich jak zaśnieżone drogi. Tryb Gravel zapewnia optymalne prowadzenie i stabilność na nierównych lub nieutwardzonych nawierzchniach. Tryb Tarmac zapewnia jeszcze pewniejsze pokonywanie zakrętów i wyższy poziom stabilności głównie na suchych, utwardzonych nawierzchniach, dzięki czemu kierowca może poczuć prawdziwą radość z jazdy w relaksującej atmosferze.

Bogate wyposażenie
MISUBISHI MOTORS oferuje specjalnie zaprojektowany system Mitsubishi Power Sound System (MPSS)8 dla modelu ECLIPSE CROSS PHEV, wyposażony w osiem wysokiej klasy głośników akustycznie dostrojonych i rozmieszczonych według planu sporządzonego specjalnie dla wnętrza tego modelu. Membrany głośników z tkanin włókna szklanego i aluminium oraz węglowe membrany głośników średnio i wysokotonowych z przodu z koncentrycznymi 2-drożnymi głośnikami w tylnych drzwiach ustawionymi liniowo z głośnikami wysokotonowymi, zapewniają naturalność i wysoką wierność dźwięku. Standardowy we wszystkich wersjach Apple CarPlay5 jest bardziej funkcjonalnym i bezpieczniejszym sposobem korzystania z iPhone’a w trakcie podróży. Android AutoTM 6 – łatwiejszy sposób korzystania podczas jazdy z aplikacji telefonów z systemem Android jest również dostępny we wszystkich modelach. Ekran wyświetlacza został powiększony do 8 cali, dzięki czemu jest bardziej czytelny w czasie jazdy.

8 lat gwarancji na baterię trakcyjną
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce wiosną tego roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.

Poprzedni wpis Następny wpis