Zmieniono nazwę korporacji z „Kia Motors” na „Kia”.

Do 2027 roku zadebiutuje 7 nowych samochodów elektrycznych

Wkrótce zostanie zaprezentowany pierwszy nowy model auta elektrycznego, a wraz z nim nowa filozofia designu marki

Kia – sygnalizując odejście od tradycyjnego modelu biznesowego, który do tej pory był oparty na produkcji samochodów – ogłosiła także nową nazwę korporacji. Po usunięciu słowa „Motors” (dawniej „Kia Motors Corporation”) Kia rozszerzy działalność na nowe obszary biznesowe oraz takie, które dopiero powstaną. Firma opracuje też innowacyjne produkty i usługi mobilne, które poprawią codzienne życie jej klientów.

Szerszą wizję marki, która dotyczy mobilności, odzwierciedla nowa nazwa firmy. Firmy, która otwiera się na nowe obszary biznesowe, aby promować zrównoważoną mobilność. Po usunięciu z nazwy słowa „Motors”, nowa lepiej odzwierciedla długoterminową strategię biznesową zawartą w „Planie S”, gdzie „S” pochodzi od słowa „shift”, co z kolei oznacza w wolnym tłumaczeniu „zmiana”. Została ona ogłoszona w 2020 roku i w przyszłości pozwoli marce zająć pozycję lidera w branży mobilności. W tym celu marka rozszerzy działalność o produkcję samochodów elektrycznych i pojazdów specjalnych, skonstruowanych na konkretne potrzeby, o dostarczanie rozwiązań z zakresu mobilności i o znacznie więcej usług. Jednocześnie, poprzez stosowanie energii ze źródeł odnawialnych i materiałów nadających się do recyklingu, Kia będzie promować jeszcze bardziej zrównoważoną produkcję samochodów.

Kia koncentruje się na popularyzacji samochodów elektrycznych z akumulatorem (BEV) i do 2027 roku planuje poszerzyć na świecie ich ofertę o siedem nowych modeli. Wśród nich będą hatchbacki, SUV-y i auta typu MPV, reprezentujące kilka segmentów. Każdy z nowych modeli będzie zapewniał duży zasięg i możliwość szybkiego ładowania dzięki zastosowaniu w konstrukcji nowej platformy Electric-Global Modular Platform (E-GMP) zaprojektowanej przez Hyundai Motor Group.

Kia opracowuje również gamę nowych pojazdów specjalnych, skonstruowanych na konkretne potrzeby klientów korporacyjnych. Będą one oparte na elastycznej platformie „deskorolki”, z modułowym nadwoziem spełniającym specyficzne potrzeby z zakresu mobilności szerokiej grupy klientów korporacyjnych i flotowych. Współpraca z takimi firmami jak Canoo i Arrival oznacza, że ​​pojazdy te będą oferować różne nadwozia, które będą dostosowane do specyficznych wymagań użytkowników.

Wiele wskazuje na to, że do 2030 roku popyt na tego typu pojazdy wzrośnie nawet pięciokrotnie. Między innymi, ze względu na szybki i stabilny wzrost handlu elektronicznego i usług car-sharingu. Szyte na miarę pojazdy marki Kia świetnie będą nadawały się nie tylko do car-sharingu, ale również jako pojazdy niskopodłogowe czy dostawcze.

Już wkrótce: debiut pierwszego nowego modelu elektrycznego i nowej stylistyki
Pierwszy z samochodów elektrycznych nowej generacji marki Kia zostanie zaprezentowany już w pierwszym kwartale 2021 roku, co odzwierciedla zdecydowane skoncentrowanie się firmy na elektromobilności. Nowy model, skonstruowany na nowej platformie E-GMP, pod względem stylistyki będzie nawiązywać do crossoverów i zapewni zasięg ponad 500 kilometrów. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas ładowania akumulatora wyniesie poniżej 20 minut. Będzie to pierwszy model, który trafi do sprzedaży z nowym logo Kia.

Do 2025 roku, dzięki coraz liczniejszej gamie samochodów elektrycznych, Kia zamierza zwiększyć udział w rynku aut elektrycznych do 6,6%. Już rok później sprzedaż samochodów typu BEV marki Kia ma wynieść 500.000 egzemplarzy rocznie.

Poprzedni wpis Następny wpis