Wydało się… Opel przenosi cyfryzację portfolio swoich produktów na nowy poziom. Nazwy, oznaczenia silników i emblematy przyszłych modeli niemieckiego producenta zostaną zastąpione kodami iQR.

Systemy multimedialne w poszczególnych modelach, od Astry do Zafiry Life, już pozwalają kierowcy i pasażerom na sprawne łączenie się z cyfrowym światem. Teraz także inni użytkownicy drogi, w tym piesi, będą mogli komunikować się z osobami podróżującymi pojazdem.

Nowe oznaczenia

Opel realizuje własną wizję rozwoju kodów QR, a w firmowym laboratorium wymyślono już nawet nazwę dla nowego rozwiązania. Kod iQR opracowany w Rüsselsheim pozwala przenieść sferę wirtualną do realnego świata. Może to przybierać różną formę. Przykładowo taką jak w kultowym logo Manty, którego piękne cyfrowe wydanie można podziwiać w zaprezentowanym właśnie modelu Opel Manta GSe ElektroMOD. Manta posłużyła za poligon doświadczalny grafikom i projektantom Opla, którzy przekształcili motyw ryby w kod iQR.

„Pisanie kodu logo Manty GSe ElektroMOD było wyjątkowym doświadczeniem. Jak przemodelować kwadrat konwencjonalnego kodu QR w kształt płaszczki, zachowując przy tym naturalność ruchów płynącej manty w cyfrowej animacji — to dopiero jest wyzwanie. Fakt, że udało nam się zrealizować tę futurystyczną wizję można uznać za sensację” — mówi Hara Masahiro Junior II, główny projektant graficzny kodów iQR w firmie Opel i potomek słynnego wynalazcy kodu QR.

W przyszłości marka zamierza tworzyć unikatowy kod iQR dla każdej nowej linii modelowej. Huczna inauguracja tej innowacji będzie towarzyszyła debiutowi nowej generacji Astry zaplanowanemu na koniec bieżącego roku. Jak przystało na gwiazdę, zabłyśnie ona nowym blaskiem roztaczanym przez kod iQR.

Kreatywna komunikacja: kody iQR zbliżają ludzi

Rewolucyjna technologia Opla otwiera nowe i przystępne możliwości komunikacji międzyludzkiej. Inni użytkownicy drogi mogą po prostu zeskanować kod z modelu Opla za pomocą telefonu i bezpośrednio skontaktować się z kierowcą. Wiadomości tekstowe, nagrania pozostawione w poczcie głosowej i materiały wizualne są sprawnie przekazywane do systemu multimedialnego w pojeździe. Przykładowo wtedy, gdy ktoś chce nam ustąpić pierwszeństwa na skrzyżowaniu lub po prostu wyrazić podziw dla wspaniałego wyglądu naszego Opla z kodem iQR.

Jednak innowacyjny kod iQR Opla pozwala na znacznie więcej. Staje się on wirtualnym wielofunkcyjnym narzędziem, które można wykorzystać we wszelkich procesach związanych z posiadanym samochodem. Oczywiście w kodzie iQR jest też miejsce na informacje niezbędne przy płatnościach. Autoryzowany serwis może zeskanować kod i pobrać należność za naprawę z konta właściciela — także w bitcoinach lub innej kryptowalucie. Ekstra, prawda?!

Wprowadzając kody iQR w nowych modelach, firma Opel kontynuuje cyfrową ofensywę. Producent jest przekonany, że przejrzystość w relacjach między użytkownikami drogi przyczyni się do powstania nowych i kreatywnych form interakcji. Kod iQR Opla wnosi zupełnie nowy poziom łączności i harmonii do codziennego ruchu drogowego.

Tak oto historia kodu QR zatacza koło. Kod „Quick Response” („szybka odpowiedź”) powstał w Japonii. Początkowo wykorzystywano go do identyfikowania części i elementów w logistyce produkcji samochodów. Opel w imponujący sposób pokazał, jak wielki potencjał wciąż drzemie w tej technologii. Zamiast zapisywania 7089 cyfr i 4296 symboli kod rozwinięty przez Opla może się poruszać i przybierać różne kształty. Absolutnie wizjonerska i wcześniej niewyobrażalna koncepcja — teraz granicą dla cyfrowych interakcji jest już chyba tylko wyobraźnia.

Poprzedni wpis Następny wpis