Model i-MiEV był wyzwaniem dla Mitsubishi. Wraz z koncernem PSA firma postanowiła zbudować samochód z napędem czysto elektrycznym. Auto produkowane od 2009 roku właśnie wchodzi do salonów w nieco odświeżonej formie.
Kiedy rozpoczynała się produkcja i-MiEV, była to jedna z bardziej kontrowersyjnych konstrukcji. Samochód, którego koszty użytkowania były zdecydowanie niższe niż nawet najmniejszych aut segmentu A, stanowił ciekawą propozycję dla osób poruszających się głównie po mieście. Od zawsze problemem była jednak cena. 160 tys. zł to naprawdę dużo za samochód tej klasy. Teraz jednak wszystko się zmienia. Japoński producent zdecydował się na delikatne odświeżenie wnętrza swojego malucha oraz uzupełnienie listy wyposażenia seryjnego o kilka elementów zwiększających komfort podróżowania.
Wnętrze otrzymało nowe wykończenie. Od teraz kierowcę będzie witać deska rozdzielcza i boczki drzwi w kolorze Dark Brown, połączone ze srebrnymi wstawkami. Taka kolorystyka nadała środkowi bardziej dojrzały wygląd, całość wygląda po prostu ładniej. Najciekawszym udogodnieniem montowanym w odnowionym aucie będzie system zdalnego zarządzania pojazdem (i-MiEV Remote System).
Pozwoli on na ustawianie niektórych parametrów auta bezprzewodowo, zgodnie z potrzebami właściciela. Dzięki temu kluczyk zmienia się w małe centrum dowodzenia, zdolne do ustawiania temperatury we wnętrzu auta, godziny rozpoczęcia i zakończenia ładowania oraz sprawdzenie stanu naładowania ogniw.
Rozwiązano również problem związany z bezgłośnym poruszaniem się pojazdu. Pewnym niebezpieczeństwem dla pieszych była możliwość spotkania się z samochodem, którego nie słychać. Mitsubishi wpadło na bardzo prosty i skuteczny sposób na poprawę bezpieczeństwa. System o nazwie AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) będzie ostrzegał dźwiękowo o nadjeżdżającym samochodzie.
Uaktywni się on przy prędkościach od 5 do 35 km/h, nie musi jednak działać non stop. Jest możliwość odłączenia go przyciskiem przy lewej nodze kierowcy, dzięki czemu nie będzie irytował np. w korku. Poza tymi udogodnieniami samochód zyskał na wyposażeniu. W nowej wersji właściciel otrzyma podgrzewane fotele kierowcy i pasażera oraz radio z CD i gniazdem USB.
Nie są to jedyne niespodzianki przygotowane przez Mitsubishi. Nowy model będzie kosztował 122 tys. zł, a więc nowa technologia stanie się bardziej dostępna. Jeżeli ktoś szuka dalszych oszczędności, to ucieszy go fakt, że odmiana z lat modelowych 2011 i 2012 (przed zmianami) będzie o kolejne 10 tys. zł tańsza.
Mitsubishi i-MiEV – gniazdkowóz w Polsce
Mitsubishi i-MiEV to ciekawy samochód, który zapewnia fenomenalne możliwości w mieście. Niestety, przeszkodą zawsze była jego cena. Czy po obniżce i z lepszym wyposażeniem znajdzie więcej klientów?