Po marcowym salonie samochodowym w Genewie motoryzacja nieco zwolniła. Tak przynajmniej mogłoby się wydawać. W rzeczywistości producenci cały czas pracują na wysokich obrotach. W pierwszej połowie kwietnia ważne wydarzenia miały miejsce między innymi w Fiacie i Fordzie.
Ford zaczął przyjmowanie zamówień na niesamowity model GT
Marka Ford opracowała spektakularny wóz sportowy, który zachwycił już ponad rok temu, podczas swojej premiery na salonie samochodowym w Detroit. Napędzany jednostką V6 EcoBoost model GT był bardzo wyczekiwany przez miłośników wozów sportowych i teraz wreszcie będą oni mieli swoje pięć minut.
Ford na początku kwietnia zaczął przyjmować zamówienia na swój sportowy wóz. Marka absolutnie nie będzie miała problemu ze sprzedaniem wszystkich 500 aut, które planowała wyprodukować. Co na to wskazuje? Przez pierwsze cztery dni od uruchomienia sprzedaży, do Forda wpłynęło… 5000 zamówień. Nowy GT przyciągnął fanów marki i miłośników egzotycznych samochodów jak magnes. Miejmy nadzieję, że przynajmniej jeden egzemplarz będziemy mogli zobaczyć na polskich ulicach.
Fiat Fiorino odświeżony i wzbogacony o nowe wyposażenie
Użytkowe auto włoskiego producenta nadal wygląda bardzo nowocześnie. Mimo to Fiat postanowił, że czas nieco odświeżyć jego wygląd. Efektem jest nowy pas przedni z wąską atrapą chłodnicy. Dodatkowo w katalogu Fiorino znajdziemy teraz nowy wzór felg aluminiowych. Na tym kończą się zmiany wprowadzone przez Fiata w popularnym aucie dostawczym, widoczne od zewnątrz.
Efekty subtelnego liftingu Fiorino widać jeszcze w środku. Tutaj znajdziemy nową kierownicę i drążek zmiany biegów. Fiorino stało się też bardziej nowoczesne. Na konsoli środkowej pojawił się 5-calowy ekran, który służy do obsługi multimediów i systemu informacyjnego dostawczego auta. Na liście wyposażenia Fiorino pojawił się także Bluetooth, nawigacja satelitarna i radio cyfrowe.
Wraz z małymi poprawkami w wyglądzie i nowościami na liście wyposażenia, w Fiorino zadebiutowały nowe jednostki napędowe. Wszystkie silniki mają teraz spełniać normę emisji spalin Euro 6. Nowościami będą trzy warianty silnikowe: jeden benzynowy i dwa wysokoprężne. Silnik o zapłonie iskrowym to 1,4-litrowy motor o mocy 77 KM. Diesle to 80- i 95-konne warianty 1,3-litrowego motoru wysokoprężnego.