Miejski SEAT obchodzi w tym roku rocznicę pół wieku istnienia na motoryzacyjnym rynku. To w roku 1972 powstał bowiem SEAT 127. Jak twierdzą eksperci, utorował on drogę do stworzenia SEAT-a Ibiza. Dokładnie pół wieku po premierze 127, warto przybliżyć innowacyjne aspekty wprowadzone w modelach SEAT-a 127 oraz Ibizy.

Oferta modelu SEAT 127 była dużym wydarzeniem w roku 1972. Potwierdzają to jego wysokie wyniki sprzedażowe, wynoszące 1,3 miliona egzemplarzy.

Miejski Seat

Podobna sytuacja jest w przypadku modelu Ibiza, wprowadzonego na rynek w roku 1984. Ten kultowy dzisiaj samochód znalazł już blisko 6 milionów kierowców. Obydwa samochody maksymalnie dostosowano do potrzeb ówczesnych i dzisiejszych klientów, oferując przy tym zaawansowane funkcje techniczne.

Mały SEAT i jego unikalny design oraz idealne proporcje

SEAT 127 był samochodem niezwykle pojemnym, co przełożyło się bezpośrednio na komfort podczas jazdy.

Dzięki wyposażeniu modelu 127 w tylną klapę, przemyślanemu wykorzystaniu przestrzeni i nadwozia, pojazd mimo swoich niewielkich rozmiarów był wygodny zarówno dla kierowcy, jak i pozostałych pasażerów – podkreśla Isidre López, szef kolekcji samochodów historycznych SEAT.

Tym, co wyróżnia nową Ibizę jest rozbudowany system informacyjny. Model Ibiza zaprojektowano bowiem by odpowiedzieć na współczesne wymogi digitalizacji i potrzebę dostępności w sieci.

Popularność SEAT-a Ibiza wynika m.in. z innowacyjnego systemu informacyjno-rozrywkowego. Model zawiera większy o 20% – niż w poprzednich modelach – ekran, o przekątnej sięgającej 9,2 cala oraz 10,25 calowym kokpitem – powiedział Xavier Gomis, inżynier ds. badań i rozwoju SEATA-a.

Oba modele w zupełnie innych czasach zyskały uznanie wśród młodszej grupy demograficznej, która doceniła ich innowacyjny design, a także możliwość wyboru z szerokiej gamy kolorystycznej. 127 był dostępny w pięciu wariantach, natomiast model Ibiza występuje aż w 9 kolorach.

Miejski SEAT to samochód otwarty na świat

SEAT 127 zaprojektowano tak, aby maksymalnie ułatwić widoczność podczas jazdy. Stało się to możliwe dzięki dogodnym rozwiązaniom w postaci szerokiej prostokątnej szyby, zwiększającej widoczność podczas jazdy.

– Ibiza to w pełni skomunikowane auto, z nowoczesnymi systemami ułatwiającymi współpracę samochodu z urządzeniami mobilnymi. Model ten wyposażono w system Full link, który umożliwia podłączenie smartfonu do samochodu oraz SEAT Connect – usługę pozwalająca właścicielom SEAT-a na zarządzanie samochodem ze swojego telefonu – podkreśla Xavier Gomis.

Miejski SEAT milowy krok ku zwiększeniu bezpieczeństwa

Model 127 był pierwszym samochodem marki wyposażonym w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i posiadającym napęd na przednie koła. Te aspekty sprawiły, że 127 był jednym z najlepiej przystosowanych do jazdy aut w swoich czasach.

50 lat ewolucji objęło m.in. prace inżynierów nad zwiększeniem rosnącego znaczenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Dzięki temu SEAT Ibiza został wyposażony w nowoczesne rozwiązania, które ostrzegają i chronią przed potencjalnymi kolizjami. Model posiada m.in. asystenta pasa ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, adaptacyjny tempomat (ACC) oraz system wspomagający rozpoznawanie znaków drogowych.

Miejski Seat

Miejski SEAT – oświetlenie na drodze

Szczególnie widoczne zmiany zaszły w zakresie budowy oświetlenia pojazdu. Model SEAT-a z 1972 roku wyposażono w innowacyjne prostokątne reflektory, dzięki którym uzyskano nie tylko nowoczesny jak na tamte czasy wygląd auta, ale przede wszystkim znacznie lepszą widoczność podczas jazdy.

Dzisiejsza Ibiza wyposażona jest w nowoczesne reflektory FULL-LED oraz nastrojowe oświetlenie ambientowe we wnętrzu pojazdu.

 

SPRAWDŹ AUTA DOSTĘPNE OD RĘKI

Nie zmieniło się tylko jedno. Miejski SEAT nadal wzbudza emocję i pożądanie innych użytkowników.

Miejski Seat
Poprzedni wpis Następny wpis