Podium w kategorii „Auta Najmniejsze” zdominowane przez samochody FCA: Abarth 595/695 numerem jeden po raz czwarty z rzędu, a Fiat 500 ponownie zajmuje drugie miejsce.
Zwycięstwo w swoich kategoriach odnoszą modele Alfa Romeo: Stelvio po raz drugi jest najlepsza w kategorii „Duże SUV-y/Terenowe, sportowa Giulia wygrywa w klasie średniej, a piękna Giulietta zajmuje drugie miejsce wśród kompaktów.
W polskiej edycji magazynu „auto motor i sport” respondenci głosowania online i wersji drukowanej wybierali najlepsze auta roku spośród 385 modeli podzielonych na poszczególne kategorie i dostępnych w oficjalnych sieciach sprzedaży w Europie. Aż w czterech kategoriach podium zdobyły samochody marek należących do FCA.

Wielki sukces FCA odniosła w kategorii „Auta Najmniejsze”, tu układ sił nie zmienił się od zeszłego roku i swoje czołowe pozycje zachowały Abarth 595/695 oraz Fiat 500. Ten pierwszy zwyciężył w głosowaniu w Polsce po raz czwarty z rzędu i przy okazji zajął też pięć pierwszych miejsc i dwa drugie w pozostałych krajach, w których odbywało się głosowanie. Trudno o lepszy dowód uznania ze strony Czytelników, którzy doceniają wyścigowe dziedzictwo marki i zadziorny charakter sportowego Abartha. „Mały, dziki, mocny” samochód, jak go określiła redakcja „auto motor i sport”, występuje w sześciu wersjach: 595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione, 595 Essesse oraz 695 70°Anniversario, z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM, a jego cena zaczyna się już od 81 500 zł za model 595 1.4 145 KM z 2019 roku.

181026_Fiat_500-Collezione_20

Fiat 500 ustąpił pierwszeństwa Abarthowi zaledwie 3,3% głosów (18,7 do 15,4%), zachowując tradycję obecności na podium Best Cars od dnia swojej premiery w 2007 roku. Światowy lider aut miejskich, produkowany w tyskiej fabryce, jest dostępny w kultowej wersji 500 oraz jako kompaktowy kabriolet 500C, z jednostkami benzynowymi 1.2 69 KM lub 0.9 SGE TwinAir o mocach 69-85 KM i w cenie od 47 900 zł za model 2019. W najbliższych miesiącach pojawi się w sprzedaży również jego ekologiczna i ekonomiczna wersja hybrydowa, wyposażona w jednostkę benzynową Mild Hybrid łączącą nowy, litrowy silnik 3-cylindrowy z rodziny FireFly o mocy 70 KM (51 kW) z 12-woltowym elektrycznym BSG (Belt integrated Starter Generator) i baterią litową.

Alfa Romeo Giulietta, już w zeszłym roku zwana przez redakcję „wieczną”, nie tylko ponownie plasuje się na podium, ale wręcz awansuje z trzeciego miejsca na drugie, tracąc do zwycięskiej Toyoty Corolli zaledwie 0,4% (9,1 do 8,7%). Wielokrotnie nagradzana za elegancję, przyjemność z jazdy i sportowy design występuje w wersjach Super i Sport do wyboru z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 120 KM w cenie od 76 300 zł za wersję Sport z 2019 roku lub diesla 1.6 120 KM, oraz w najbogatszej wersji Veloce z 170-konną jednostką 2.0 Turbo.

180903_Abarth_595Ext5957COKPo raz piąty głosami Czytelników „auto motor i sport” Alfa Romeo Giulia zdeklasowała rywali klasy średniej. W jej przypadku przepis na sukces stanowi niezwykle udane połączenie pięknej włoskiej stylistyki, silników o wysokich osiągach, napędu tylnego lub na cztery koła Q4 i niezrównanej przyjemności z jazdy. Uhonorowana licznymi wyróżnieniami Giulia jest dziś dostępna w siedmiu komfortowo wyposażonych wersjach (Business, Giulia, Super, B-Tech, Veloce, Veloce TI i Quadrifoglio) z jednostkami benzynowymi 2.0 GME 200-280 KM lub 2.9 GME 510 KM i diesla 2.2 Turbo w przedziale mocy 160-210 KM. Jej cena za model z 2019 roku zaczyna się już od 129 900 zł za rocznik 2019. Z okazji 110-lecia marki włoska fabryka wyprodukuje limitowane 500 sztuk modelu w wersjach GTA i GTAm, wyposażonych w silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 540 KM.

AFP4642_location_mossa.epsPonowne zwycięstwo Alfy Romeo Stelvio w kategorii „Duże SUV-y/Terenowe” idzie w parze z zeszłorocznym sukcesem rynkowym marki i tego modelu w Polsce. Jak pisze redakcja: „Stelvio to SUV wyjątkowy, budzący pozytywne emocje, (…) na drodze absolutnie znakomity. Tego typu aut na rynku nie ma wiele, a Alfie udało się ono wyjątkowo dobrze”. Samochód, do którego należy tytuł „Najszybszy SUV na torze” uzyskany przez wersję Quadrifoglio na legendarnym torze Nürburgring, występuje w siedmiu wersjach (Business, Stelvio, Super, B-Tech, Executive, TI i Quadrifolgio) z jednostkami napędowymi benzynowymi 2.0 GME 200-280 KM i 2.9 GME 510 KM oraz silnikami wysokoprężnymi 2.2 Turbo 190-210 KM. Stelvio, którego wersja z 2019 roku kosztuje od 149 900 zł, zdobył też 30,2% głosów w klasyfikacji aut najbardziej przystępnych cenowo w swojej klasie.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!