Eclipse Cross plug – in to nie adaptowana wersja auta spalinowego, ale model zaprojektowany jako samochód elektryczno-hybrydowy. Tylko pozornie jest taki sam jak Eclipse Cross

Pozornie delikatne zmiany stylu

Wersja Eclipse Cross PHEV wyróżnia się z przodu stylistyką reflektorów, zderzaka i wlotu powietrza. Na górze umieszczono wąskie i designerskie lampy LED-owe do jazdy dziennej. LED-owe światła mijania i drogowe wraz ze światłami przeciwmgielnymi są ulokowane poniżej.

To tylko część zmian. Model jest dłuższy o 14 cm i ma charakterystyczne linie odcięcia na drzwiach oraz wznoszącą się, dynamiczną linię okien. Z tyłu widać całkowicie przeprojektowaną tylną szybę i pokrywę bagażnika. Tylne lampy, wykonane w technologii LED w kształcie litery T, sięgają wysoko ku górze a ich iluminacja sprawia, że nowy model rzuca się w oczy. Auto wyróżnia się także nowym wzorem 18-calowych aluminiowych obręczy kół.

Większe nadwozie przełożyło się na ilość miejsca we wnętrzu. Dzięki temu akumulator trakcyjny umieszczono w podłodze i nie ogranicza on funkcjonalności, czy przestrzeni bagażnika, która urosła do 359 l. a głębokość bagażnika jest teraz większa aż o 8 cm. Dzięki temu zmieszczą się tutaj np. 3 duże walizki co umożliwi wyjazd na rodzinne wakacje.

Sprawdż podczas jazd testowych

Napęd 4×4 – elektryczny i hybrydowy

Jednakże to co jest najważniejsze w modelu to fantastyczny układ napędowy, opracowany w koncernie Mitsubishi.
Napęd modelu Eclipse Cross PHEV to system hybrydowy z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła zasilania, czyli plug –in. Do napędu służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego.

Eclipse Cross PHEV wyróżnia możliwość jazdy w 3 trybach: elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym – to jakby 3 auta w jednym. Napęd ma łączną moc 188 KM i pojemną baterię 13,8 kW.

  • Tryb całkowicie elektryczny – EV, w którym energia czerpana jest z akumulatora napędowego a pojazd napędzają 2 silniki elektryczne, zapewnia bezszelestną jazdę i zasięg do 55 km w mieście według normy WLTP km oraz umożliwia rozpędzenie auta aż do 135 km/h.
  • W trybie szeregowym, którym wyróżnia się Eclipse Cross PHEV, pojazd nadal napędzają 2 silniki elektryczne a wysokowydajny silnik spalinowy, pracujący w cyklu Atkinsona napędza generator, a nie koła. Produkuje on energię ładującą baterię. Ta zaś zasila oba silniki elektryczne, oferujące wysoki moment obrotowy już od samego startu. Dla kierowców oznacza to, że po wciśnięciu pedału przyspieszenia auto bez zwłoki rusza z miejsca z dynamiką wyższą, niż typowe auta w tej klasie. Dzięki temu manewry stają się szybsze i bezpieczniejsze.
  • W trybie hybrydowym równoległym napęd realizują oba silniki elektryczne oraz silnik spalinowy. Napędza on przednią oś przez 1-biegową przekładnię. Silnik spalinowy ładuje też akumulator napędowy przez generator. Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego a tylny napędza tylną oś. Tryb ten aktywowany jest przy spokojnej stałej jeździe nawet już od ok. 70 km/h oraz podczas jazdy autostradowej. Wtedy silnik benzynowy pracuje w optymalnych warunkach, które zapewniają wyższą prędkość i niskie spalanie. Inteligentny napęd nowego Eclipse Cross PHEV dostosowuje w ułamku sekundy tryb jazdy do aktualnej sytuacji.

Inteligentny dobór napędu

Przełączanie przebiega niezauważalnie i można je obserwować na wyświetlaczu ekranu SDA. Co ważne – system operacyjny Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zawsze dąży do powrotu do oszczędnego trybu EV lub szeregowego hybrydowego. Tak samo, jak samochody elektryczne, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów a jednobiegową przekładnię, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń.
Auto w przeważającej części jeździ na samym prądzie oferując komfort i ciszę w środku. Jest dynamiczne, a kierowca może liczyć na spokój, w czym pomogą mu liczne systemy wsparcia.

Ładowanie baterii – szybkie, zwykłe gniazdko i rekuperacja

Aby wykorzystać walory Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, model ładujemy z zewnętrznego źródła. Do tego służy standardowa ładowarka dodawana do auta, którą podłączamy do zwykłego gniazdka 230V. To pozwoli na naładowanie rozładowanej baterii trakcyjnej do pełna w około 6-7 godzin. Bateria ładuje się także energią pozyskaną z procesu hamowania w procesie rekuperacji.

Eclipse Cross PHEV naładuje się też z publicznej szybkiej ładowarki DC prądu stałego do 80% w ciągu 25 min. Oznacza to, że ładując auto np. z ładowarki w galerii handlowej – po zrobieniu szybkich zakupów będzie już w stanie odzyskać swój pełny zasięg. Auto oferuje dwa gniazda CHaDeMo oraz typ 2.

Więcej informacji uzyskasz Dzwoniąc

Poprzedni wpis Następny wpis