Najnowszy film
Mitsubishi Outlander PHEV Trzy automatycznie wybierane tryby pracy

dscf4453

Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na 4 koła:

1. EV – tryb całkowicie elektryczny (do 135 km/h) – samochód jest wtedy napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym a energia pozyskiwana z akumulatora napędowego.

2. Szeregowy tryb hybrydowy – samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie – podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV). Silnik jest również uruchamiany automatycznie w określonych odstępach, aby utrzymać go w optymalnym stanie, a także po 89 dniach jazdy wyłącznie elektrycznej w celu konserwacji układu paliwowego.

3. Równoległy tryb hybrydowy – w tym trybie silnik napędza przednie koła, przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego a tylny silnik elektryczny napędza tylne koła. To tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej 135 km/h). Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator.

dscf4639Tryby EV, SAVE, CHARGE

System PHEV jest w pełni automatyczny, bezproblemowy w użyciu i niezawodny. Wybór, jakiego może dokonać kierowca, to:

  •  wybór priorytetu EV gdziekolwiek i kiedykolwiek uzna to za stosowne,
  • aktywacja trybu SAVE – preferowane rozwiązanie w celu zachowania minimalnej dawki energii z akumulatora na później (np. do jazdy w strefie zeroemisyjnej) i ładowanie akumulatora z silnika spalinowego,
  •  naciśnięcie przełącznika trybu CHARGE, aby wymusić ładowanie, gdy nie jest dostępne żadne źródło zasilania. System ten będzie miał kluczowe znaczenie dla nowych przepisów w niektórych miastach, które pozwolą na wjazd do czystych stref jedynie pojazdów o zerowej emisji. Kierowca Outlandera PHEV będzie mógł jechać z przedmieścia korzystając z trybów hybrydowych, a następnie przełączyć się na elektryczny tryb bezemisyjny po wjeździe do miasta.
  •  używanie łopatek przy kierownicy do wyboru poziomu hamowania odzyskowego – udało się dopracować precyzję działania systemu, który nie daje dziwnego odczucia mniejszej kontroli nad pedałem hamulca, występującego w większości samochodów wyposażonych w układ hamowania regeneracyjnego.

Tryb EV jest trybem domyślnym zaraz po uruchomieniu i zapewnia zasięg jazdy bezemisyjnej do 57 km (wg cyklu pomiarowego WLTP City), który nigdy nie oznacza zasięgu tego trybu w sekwencji (tj. 57 km, a potem nic…). Dlatego system PHEV będzie stale przełączał się między jazdą a ładowaniem, szczególnie podczas jazdy w trybie SAVE.

Łatwe ładowanie i odzyskiwanie energii hamowania
Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej:

  • Ładowanie ze standardowego gniazdka 230V: ok. 5,5-7 godzin prądem zmiennym o napięciu 230V o natężeniu 8-10 A
  • Szybkie ładowanie (standard CHAdeMO – 25 min dla ładowania do 80%*)
  • Tryb CHARGE
  • Hamowanie regeneracyjne (6 poziomów)
  • 80% – w celu umożliwienia magazynowania energii z hamowania rekuperacyjnego o pozostałe 20%


Wróć