Wybierz markę

Mitsubishi ma bardzo bogatą ofertę modelową crossoverów i samochodów terenowych. W gamie znalazło się miejsce na terenówkę zbudowaną według starej dobrej szkoły. To ogniwo łączące użytkowe, proste pick-upy i luksusowe SUV-y. Ogniwem tym jest Mitsubishi Pajero Sport.

W terenowej gamie modelowej Mitsubishi najbardziej znane są Pajero i L200. Pajero to już prawdziwa legenda, która z czasem z prostej terenówki przekształciła się w luksusowego SUV-a. Na rzecz komfortu  poświęcono dobre właściwości terenowe. L200 to natomiast wciąż proste auto robocze, które podstawowymi cechami konstrukcji nie różni się niczym od prawdziwych samochodów terenowych. Gdyby na tym kończyła się oferta Mitsubishi, klient szukający prawdziwej terenówki byłby skazany na pick-upa. Dlatego też uzupełnieniem gamy jest Mitsubishi Pajero Sport, hybryda użytkowego L200 i drogowego Pajero.

Czym różni się Pajero Sport od dwóch wspomnianych modeli Mitsubishi? Zacznijmy od tego, że Pajero Sport ma więcej wspólnego z L200 niż z Pajero. Sport to tylko marketingowa nazwa, znana od lat. Samochód ten na innych rynkach sprzedawany jest jako Dakar lub Montero. Bazuje on na ramie podłużnicowej, podobnej do tej w L200. Od L200 różni się jednak długością i rozstawem osi, który w przypadku Pajero Sport jest mniejszy. Zawieszenie jest niemal bliźniacze z L200, ale z tyłu resory piórowe zastąpiono sprężynami śrubowymi, które nie tylko zapewniają lepszy komfort jazdy, ale też stabilniejsze prowadzenie i lepiej pracują w terenie.

To układ napędowy jest taki sam jak w L200 i jest to powód do dumy dla modelu Pajero Sport. Odziedziczył on bowiem po większym bracie jeden z najlepszych systemów napędowych Super Select 4WD. To idealne rozwiązanie w samochodzie, który odgrywa rolę terenówki i pojazdu drogowego. Napęd o klasycznej konstrukcji ma w centralnym miejscu, czyli reduktorze, mechanizm różnicowy rozdzielający siłę napędową na obie osie. Ponadto Super Select pozwala wyłączyć napęd przedniej osi lub zblokować dyferencjał. W najtrudniejszych warunkach terenowych kierowca może korzystać z blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Poza tym Pajero Sport może być wyposażony w inteligentną, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II z modelu Pajero, dającą możliwość manualnej zmiany przełożeń.

Silnik Pajero Sport odziedziczył w całości po pick-upie. Pod maskę trafił więc 2,5-litrowy diesel o mocy 178 KM i  maksymalnym momencie obrotowym o wartości 400 Nm (w zakresie 2 000-2850 obr./min). Takie parametry pozwalają czuć się swobodnie i pewnie właściwie w każdych warunkach.

Przejdźmy teraz do nadwozia. Jest ono niemal bliźniacze stylistycznie z L200, zwłaszcza do słupka B. Tu właściwie nie widać różnic, choć dalej już się zaczynają. Kabina Pajero Sport jest zaprojektowana na nowo, szczególnie w tylnej części. Tu już tworzono samochód pod kątem przestronności, funkcjonalności i wygody pasażerów. Tylna kanapa jest wygodniejsza, ponieważ pozycja jej oparcia nie została wymuszona przez kształt kabiny. Poza tym podróżujący Pajero Sport mają do dyspozycji ogromny bagażnik z prawdziwego zdarzenia o pojemności 714 l.

Mitsubishi Pajero Sport jak na samochód terenowy jest bogato wyposażone, niewiele gorzej od klasycznego Pajero. Klient, zamawiając to auto, nie może wybrać wersji, a możliwość zakupu dodatkowych opcji ogranicza się do skórzanej tapicerki i stacji multimedialnej. Znacznie większy wybór dotyczy akcesoriów typowo offroadowych, takich jak opony terenowe, orurowanie i osłony, snorkel, wyciągarka czy zderzaki stalowe. Standardem są jednak poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, układ stabilizacji toru jazdy, klimatyzacja manualna (w wersji z automatyczną skrzynią biegów klimatyzacja automatyczna), elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy zestaw audio.

Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić produkowany w tajlandzkiej fabryce model Mitsubishi Pajero Sport. Ceny Mitsubishi Pajero Sport 2014 zaczynają się od 119 990 zł.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!