Badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Szwecji i Hiszpanii potwierdziło, że Outlander PHEV jest eksploatowany w Europie w takiej postaci, w jakiej został zaprojektowany – jako samochód elektryczny…

– 67% zbadanych pojazdów, pokonuje co najmniej 50% całkowitego przejechanego dystansu w trybie bezemisyjnym EV
– Nie było pojazdu eksploatowanego bez ładowania z sieci – wszyscy ładują!
– Ponad 80% europejskich kierowców Outlandera PHEV ładuje akumulator najmniej co 100 km

Jak to możliwe?

Opracowany na bazie pojazdu w pełni elektrycznego Mitsubishi Outlander PHEV, dysponuje wyjątkowym, nie wymagającym skrzyni biegów, zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej. Takie rozwiązanie gwarantuje energetyczną wydajność, płynność jazdy i oszczędność paliwa. Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wykorzystuje innowacyjny, usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Inne ulepszenia obejmują obecnie m.in. akumulator o zwiększonej o 15% pojemności i o 10% większej mocy, wzmocniony o 17% tylny silnik, co skutkuje lepszą dynamiką jazdy.

dscf4549Samochód otrzymał również dwa dodatkowe tryby jazdy: sportowy i jazdy po śniegu. Najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. To także jedyny samochód PHEV na rynku, który oferuje 2 gniazda 1500W, dające możliwość podłączenia dowolnego odbiornika energii o napięciu 230 V. Wydajność instalacji samochodu jest wystarczająca, aby wykorzystać go do zasilania typowego gospodarstwa domowego przez 10 dni – szczególny atut, którego wartość docenili mieszkańcy pozbawieni dostępu do prądu podczas klęsk żywiołowych. Ideę tego przedsięwzięcia przedstawiamy na animacji filmowej.

Warto zatem podkreślić wyjątkową wszechstronność Outlandera PHEV – kiedy chcemy, pojazd jest napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej zaś napęd hybrydowy umożliwi nam dłuższą podróż.

A koszty eksploatacji?

Ponieważ przeciętnie samochodem pokonujemy dziennie ok 50 km, w przypadku Outlandera PHEV możemy jechać wyłącznie na silnku elektrycznym. W związku z możliwością ładowania baterii z domowego dniazdka 230V (koszt ok 55 gr za 1kWh), a zużycia na 100 km to ok 19-20 kWh możemy przyjąć, że koszt przejazdu 100 km to ok 10-11 zł. Po powrocie do domu znowy podłączamy model do prądu i… rano ponownie jedziemy jak modelem zużywającym ok 2-2,5 litra benzyny na 100 km.

dscf2250

Oferta w salonach

Mitsubishi Outlander PHEV jest dostępne w 3 wersjach a na liście wyposażenia znalazły się między innymi światła mijania i drogowe LED, system kamer 360 stopni z kamerą cofania, skórzana tapicerka z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewana kierownica I szyba czołowa, elektryczne ogrzewanie kabiny, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, system łączności Mitsubishi Remote Control, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym I interfejsem Android Auto/Apple Car Play, nagłośnienie Mitsubishi Power Sound System, przyłącze do szybkiego ładowania oraz pakiet najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa – BSW, RCTA, FCM, LDW z tempomatem adaptacyjnym ACC.

dscf4639

Pewność producenta, czyli… gwarancja

Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 otrzymują od producenta aż 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.

Więcej informacji na ten temat i dokładne dane o poszczególnych ofertach można znaleźć:

Japan Motors, ul. Wyzwolenia 95, 43-300 Bielsko-Biała, telefon: (33) 827 00 30
Japan Motors, ul. Krasnobrodzka 5, (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 30
Japan Motors, ul. Stawowa 2, 41-214 Sosnowiec, telefon: (32) 200 99 36

Sprawdź go podczas testu

Poprzedni wpis Następny wpis