Czy zastanawiali się Państwo jaki model samochodu jest idealny? Jeżeli chodzi o karoserię to chyba SUV, gdyż łączy zalety wersji miejskich, terenowych i rodzinnych. Jeżeli chodzi zaś o napęd, to fajny jest model elektryczny, ale najbardziej praktyczny jest chyba hybryda plug in, gdyż ma zarówno cechy wersji elektrycznych, jak i hybryd. Po analizie tych parametrów wychodzi, że najbardziej spełnia je Mitsubishi Outlander PHEV…

Samochody SUV (skrót od ang.Sport Utility Vehicle) to rodzaj samochodu, który łączy cechy samochodu osobowego i terenowego. SUV od klasycznego samochodu terenowego różni się m.in. mniej użytkowym charakterem i brakiem konieczności reprezentowania właściwości pozwalających na jazdę w terenie na rzecz bardziej komfortowo zestrojonego zawieszenia i bogatszego wyposażenia. Ma przy tym wyższą od wersji osobowych pozycję siedzącą pasażerów, przez co mają oni większą wygodę wsiadania i podróżowania.

Tym samym jest to model, który spełnia pośrednio wymogi każdego użytkownika: jest fajny na trasy, fajny w mieście, fajny na gorszych nawierzchniach, czy fajny na wakacje. Oczywiście z wersją dedykowaną w dane warunki zawsze traci w porównaniu, ale jako model uniwersalny, nie ma sobie równych.

W przypadku napędu, to na trasy idealny jest Diesel ze względu na wysoki moment obrotowy, wyższą sprawność silnika i niższe spalanie. W zimie i na krótkie przejażdżki najlepsza będzie Benzyna, ze względu na lepsze osiągi na jednym przełożeniu i brak konieczności „dopalania spalin” podczas szybkich jazd. W mieście najbardziej odpowiednia jest wersja elektryczna z uwagi na brak emisji i fantastyczną dynamikę.

A jak ma się to znaczenie w stosunku do Mitsubishi Outlander PHEV?
1. Jeżeli chodzi o kształt i walory komfortowe, to klasyczny SUV
2. Jeżeli chodzi o parametry jazdy w mieście to elektryk, co pozwala na ekologiczną i ekonomiczną jazdę oraz korzystanie z wszystkich ulg oferowanych tym wersjom
3. W przypadku wyjazdu w trasę mamy połączenie dwóch systemów napędu: elektrycznego i spalinowego, więc mamy plusy modeli elektrycznych, ale też pewność, że nie zabraknie nam paliwa i nie musimy jechać z prędkością 100 km/h (przekroczenie tej wartości sprawia w „elektryku” szybkie rozładowywanie baterii akumulatorowych
Jak działa napęd w Mitsubishi Outlander PHEV?

 

W przeciwieństwie do rozwiązań typowych w branży, Mitsubishi Motors zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in.

Mitsubishi Outlander PHEV, będąc konstrukcyjnie samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe. Dzięki typowej dla silników elektrycznych zdolności dostarczania maksymalnego momentu obrotowego już przy ruszaniu z miejsca, zastosowana konfiguracja układu napędowego pozwala uzyskać lepsze czasy przyspieszania, niż w analogicznym samochodzie z silnikiem benzynowym, jednocześnie zachowując wyjątkowo korzystne parametry środowiskowe nowego układu. Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS). Eliminacja wału napędowego (oraz jego przegubów) pozwoliła obniżyć straty mechaniczne powstające przy przekazywaniu napędu, poprawiając sprawność całego układu napędowego i ułatwiając kontrolowanie jego działania.

Więcej informacji na ten temat i dokładne dane o poszczególnych ofertach można znaleźć:

  • Japan Motors, ul. Wyzwolenia 95, 43-300 Bielsko-Biała, telefon: (33) 827 00 30
  • Japan Motors, ul. Krasnobrodzka 5, (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 30
  • Japan Motors, ul. Stawowa 2, 41-214 Sosnowiec, telefon: (32) 200 99 36
Poprzedni wpis Następny wpis