Nissan Navara to wyjątkowy model w tym jakże tradycyjnym segmencie. Pick-up, który prowadzi się doskonale i zapewnia wrażenia z jazdy po asfalcie porównywalne z autem osobowym. Jednak jest też znakomitą terenówką, która zapewnia wszystko to, czego oczekuje się od takiego auta. Nissan przygotował dwie wersje Navary, które wprowadzają większą różnorodność i zwiększają jej możliwości.
Nissan Navara N-Guard – najbardziej ekskluzywny pick-up w historii marki
N-Guard to specjalna wersja Navary przygotowana dla najbardziej wymagających klientów. Dla osób, które cenią sobie indywidualny, wyjątkowy, ekskluzywny charakter nawet w samochodzie takim jak pick-up. Dla klientów, którym zależy na możliwie najbogatszym wyposażeniu.
Samochód bazuje na flagowej wersji Tekna, przy czym kratę wlotu powietrza, oprawy lamp przeciwmgłowych, boczne lusterka, klamki drzwi oraz tylny zderzak polakierowano na czarno. W czarnej tonacji utrzymane są boczne stopnie i relingi dachowe, a także specjalne 18‑calowe felgi aluminiowe z ogumieniem w rozmiarze 255/60 R18. Ponadto pasujące do ciemnej kolorystyki nadwozia przyciemnione oprawy reflektorów oraz elektrycznie sterowany szyberdach z przyciemnioną szybą. Wnętrze natomiast wykończono skórzaną tapicerką, którą przeszyto żółtą nicią i urozmaicono wstawkami w kolorze ciemnoszarym.
N-Guard jest najlepiej wyposażoną wersją Navary z elementami, które stanowią opcje nawet w bogato wyposażonej wersji Tekna. Są to zarówno dodatki wizualne, jak i z zakresu komfortu czy zwiększające użyteczność pick-upa w pracy. W standardzie klient otrzymuje elektrycznie sterowany szyberdach, hak holowniczy, blokadę tylnego dyferencjału, fotel kierowcy regulowany w ośmiu kierunkach, częściowo skórzane siedzenia z żółtym przeszyciem, dźwignię hamulca postojowego pokryta skórą.
Klienci mogą zamówić ten model w jednym z trzech kolorów nadwozia — metalizowanych ciemnoszarym lub czarnym oraz białym perłowym. Całości dopełniają specjalne naklejki w dolnej części drzwi i skrzyni ładunkowej za tylnym kołem.
Nissan Navara N-Guard jest oferowany wyłącznie z nadwoziem double cab z podwójną kabiną i tylko z najmocniejszym silnikiem 2.3 dCi o mocy 190 KM. Auto wyceniono na 129 390 zł netto, natomiast odmiana z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią biegów kosztuje 133 455 zł netto.
Nissan Navara OFF-ROADER AT32 – gdy auto ma służyć do ciężkiej pracy
Inną propozycją Nissana jest pakiet zwiększający wytrzymałość samochodu w trudnych warunkach terenowych, przygotowany zarówno dla zwykłych odmian Navary jak i tej najbardziej ekskluzywnej N-Guard. Zestaw akcesoriów został opracowany przez firmę Arctic Trucks, specjalizującej się w przygotowywaniu samochodów terenowych do najtrudniejszych warunków eksploatacji na Islandii.
Wszystkie modyfikacje są zaprojektowane w taki sposób, aby zachować oryginalną funkcjonalność auta, ale jednocześnie poprawić właściwości jezdne zarówno na drogach utwardzonych jak i poza nimi.
Navara z podstawowym pakietem OFF-ROADER AT32 ma podniesione o 40 mm zawieszenie oraz 32-calowe opony Nokian 275/70 R17 z podwójnym zaworem. Taki zestaw podnosi prześwit rzeczywisty o 20 mm. Kąt rampowy zwiększa się z 22,2 st. do 24 st., a kąt natarcia z 32 do 35 st.
Ponadto, spód auta chronią stalowe płyty o grubości 3 mm, dzięki którym można z prześwitu korzystać w 100 procentach i bez obaw o uszkodzenie elementów układu napędowego czy zbiornika paliwa. Poszerzone, precyzyjnie dopasowane nadkola oraz długie i szerokie chlapacze dodają Navarze muskularnego charakteru, a dodatkowe stopnie boczne chronią progi oraz pomagają w terenie skorzystać z podnośnika.
Tak przygotowane auto wymaga dopłaty 27 798 zł brutto. Ponadto można zamówić pakiet rozszerzony o snorkel z chwytem powietrza na poziomie dachu, który umożliwia brodzenie na głębokości 80 cm, 32-calowe koło zapasowe oraz blokadę przedniego dyferencjału (tylna jest standardem), co kosztuje dodatkowe 17 220 zł.
Warto zaznaczyć, że pomimo budzących respekt zmian, Nissan Navara z pakietem Arctic Trucks posiada pełną homologację, jest zgodny ze wszystkimi obowiązującymi w Europie przepisami i ma tez pełną gwarancję producenta na okres 5 lat.
Zobacz nasz test Nissana Navary:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BdbJXmtZ2RY[/youtube]