ak osiągnąć niższe zużycie paliwa i jednocześnie lepszą reakcję na dodanie gazu? Pokazuje to system EcoBoost Hybrid w nowym Fordzie Fiesta.
Znany już z modelu Puma, teraz układ EcoBoost Hybrid z 48-voltową instalacją trafia do mniejszej Fiesty. Jest to system pełniący funkcję wspomagającą dla wielokrotnie nagradzanej i cenionej za dynamikę jednostki 1.0 EcoBoost. Nieduży motogenerator (BISG) połączony paskiem napędowym wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania dodatkowymi 24 Nm momentu obrotowego na niskich obrotach, a jednocześnie zastępuje rozrusznik. Dzięki wysokiemu napięciu w instalacji gwarantuje natychmiastowy start w trybie Start&Stop. Podczas jazdy przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub przyhamowaniu ładuje dodatkową baterię.
Ford Fiesta z systemem EcoBoost Hybrid będzie oferowany w dwóch wersjach mocy – 125 i 155 KM. Układ miękkiej hybrydy obniża zużycie paliwa o 5 proc. w porównaniu z analogiczną jednostką napędową bez tego systemu. W mieście, dzięki inteligentnej pracy odzyskiwania energii i błyskawicznej reakcji systemu start&stop nawet o 10 proc. Co warto podkreślić, do prędkości 25 km/h auto może poruszać się w trybie żeglowania, a silnik nie pracuje nawet kiedy podczas jazdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła.
Jednostka o niższej mocy 125 KM może być sparowana z nową przekładnią dwusprzęgłową z siedmioma biegami, która oferuje jeszcze płynniejszą jazdę i obniżenie zużycia paliwa o 15 proc. Z adaptacyjnym tempomatem wyposażonym w tryb Stop&Go samochód sam porusza się w korku, czekając jedynie na komunikat ze strony kierowcy, kiedy chce ruszyć z miejsca.
Kilka dodatkowych nowości w Fordzie Fieście
Odświeżony Ford Fiesta otrzymał udoskonalony system multimedialny SYNC3 z łatwiejszym w obsłudze interfejsem. Wraz z nagłośnieniem B&O Play pojawia się nowy subwoofer wbudowany w nadkola, który nie zajmuje już miejsca pod podłogą bagażnika, dzięki czemu klienci mogą zamówić koło zapasowe.
Wersje Fiesta Active i ST-Line otrzymały w aktywnym asystencie parkowania funkcję parkowania prostopadłego, dostępnego wcześniej w pozostałych wersjach. System pomagający wyjechać tyłem z miejsca parkingowego na drogę już nie tylko ostrzega, ale także hamuje przed zbyt szybko zbliżającą się przeszkodą, tym samym całkowicie unikając kolizji. Adaptacyjny tempomat można włączyć w tryb dostosowania do ograniczeń prędkości.