Nadchodzi hybrydowy Ford Fiesta. Mniejsze spalanie i lepsza dynamika

ak osiągnąć niższe zużycie paliwa i jednocześnie lepszą reakcję na dodanie gazu? Pokazuje to system EcoBoost Hybrid w nowym Fordzie Fiesta.

Znany już z modelu Puma, teraz układ EcoBoost Hybrid z 48-voltową instalacją trafia do mniejszej Fiesty. Jest to system pełniący funkcję wspomagającą dla wielokrotnie nagradzanej i cenionej za dynamikę jednostki 1.0 EcoBoost. Nieduży motogenerator (BISG) połączony paskiem napędowym wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania dodatkowymi 24 Nm momentu obrotowego na niskich obrotach, a jednocześnie zastępuje rozrusznik. Dzięki wysokiemu napięciu w instalacji gwarantuje natychmiastowy start w trybie Start&Stop. Podczas jazdy przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub przyhamowaniu ładuje dodatkową baterię.

Ford_Fiesta_mHEV_2020_01

Ford Fiesta z systemem EcoBoost Hybrid będzie oferowany w dwóch wersjach mocy – 125 i 155 KM. Układ miękkiej hybrydy obniża zużycie paliwa o 5 proc. w porównaniu z analogiczną jednostką napędową bez tego systemu. W mieście, dzięki inteligentnej pracy odzyskiwania energii i błyskawicznej reakcji systemu start&stop nawet o 10 proc. Co warto podkreślić, do prędkości 25 km/h auto może poruszać się w trybie żeglowania, a silnik nie pracuje nawet kiedy podczas jazdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła.

Jednostka o niższej mocy 125 KM może być sparowana z nową przekładnią dwusprzęgłową z siedmioma biegami, która oferuje jeszcze płynniejszą jazdę i obniżenie zużycia paliwa o 15 proc. Z adaptacyjnym tempomatem wyposażonym w tryb Stop&Go samochód sam porusza się w korku, czekając jedynie na komunikat ze strony kierowcy, kiedy chce ruszyć z miejsca.

Digital Visual Media

Kilka dodatkowych nowości w Fordzie Fieście

Odświeżony Ford Fiesta otrzymał udoskonalony system multimedialny SYNC3 z łatwiejszym w obsłudze interfejsem. Wraz z nagłośnieniem B&O Play pojawia się nowy subwoofer wbudowany w nadkola, który nie zajmuje już miejsca pod podłogą bagażnika, dzięki czemu klienci mogą zamówić koło zapasowe.

Wersje Fiesta Active i ST-Line otrzymały w aktywnym asystencie parkowania funkcję parkowania prostopadłego, dostępnego wcześniej w pozostałych wersjach. System pomagający wyjechać tyłem z miejsca parkingowego na drogę już nie tylko ostrzega, ale także hamuje przed zbyt szybko zbliżającą się przeszkodą, tym samym całkowicie unikając kolizji. Adaptacyjny tempomat można włączyć w tryb dostosowania do ograniczeń prędkości.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

18 marca, 2025

Nowy Opel Grandland przeszedł gruntowną metamorfozę. W porównaniu do poprzednika jest większy, dojrzał i oferuje jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań, miejsca we wnętrzu oraz dopracowanych detali. (...)

18 marca, 2025

Jeep Wrangler, z ponad 80-letnią tradycją w projektowaniu systemów 4×4, to najbardziej rozpoznawalny i oferujący najwyższe możliwości terenowe pojazd na rynku. Ikona off-roadu w wersji (...)

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)