Wybierz markę

Z okazji 50-lecia serii Abarth 695 firma zaprezentowała 500 w wersji 695 biposto. Protoplasta auta miał swoją premierę w 1964 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Jaki jest jego współczesny odpowiednik?

Pod maską pracuje 190-konny silnik benzynowy 1,4 T-Jet. Ten mały Fiat waży niewiele (997 kg), dzięki czemu silnik rozpędza go do pierwszej setki w 5,9 s. Jego prędkość maksymalna to aż 230 km/h. To najszybsza seryjnie produkowana pięćsetka w historii.

Co jeszcze ciekawego jest we włoskim maluchu? Przede wszystkim specjalna sportowa skrzynia biegów funkcjonująca w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi. Na pokładzie znajduje się również samoblokujący się mechanizm różnicowy. Pojawiły się też nowe, regulowane amortyzatory, efektywniejszy intercooler, hamulce marki Brembo oraz 18-calowe felgi ze stopów lekkich marki OZ.

We wnętrzu zamontowano sportowe fotele kubełkowe Abarth Corsa, 4-punktowe wyścigowe pasy Sabelt, cyfrowy rejestrator danych MXL i tylny tytanowy pałąk bezpieczeństwa Poggipolini. Niestety, nie ma ani radia, ani klimatyzacji, ani nawet elektrycznie otwieranych szyb. Wszystko po to, aby maksymalnie obniżyć masę konstrukcji i uzyskać jak najlepsze osiągi.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!