Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Najszybszy seryjnie produkowany Fiat 500 | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Najszybszy seryjnie produkowany Fiat 500

Z okazji 50-lecia serii Abarth 695 firma zaprezentowała 500 w wersji 695 biposto. Protoplasta auta miał swoją premierę w 1964 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Jaki jest jego współczesny odpowiednik?

Pod maską pracuje 190-konny silnik benzynowy 1,4 T-Jet. Ten mały Fiat waży niewiele (997 kg), dzięki czemu silnik rozpędza go do pierwszej setki w 5,9 s. Jego prędkość maksymalna to aż 230 km/h. To najszybsza seryjnie produkowana pięćsetka w historii.

Co jeszcze ciekawego jest we włoskim maluchu? Przede wszystkim specjalna sportowa skrzynia biegów funkcjonująca w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi. Na pokładzie znajduje się również samoblokujący się mechanizm różnicowy. Pojawiły się też nowe, regulowane amortyzatory, efektywniejszy intercooler, hamulce marki Brembo oraz 18-calowe felgi ze stopów lekkich marki OZ.

We wnętrzu zamontowano sportowe fotele kubełkowe Abarth Corsa, 4-punktowe wyścigowe pasy Sabelt, cyfrowy rejestrator danych MXL i tylny tytanowy pałąk bezpieczeństwa Poggipolini. Niestety, nie ma ani radia, ani klimatyzacji, ani nawet elektrycznie otwieranych szyb. Wszystko po to, aby maksymalnie obniżyć masę konstrukcji i uzyskać jak najlepsze osiągi.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

28 kwietnia, 2025

Abarth 600e to najmocniejszy model marki z logo skorpiona w historii, stworzony z myślą o tych, którzy od elektryka oczekują nie tylko zasięgu, ale przede (...)

24 kwietnia, 2025

Zwinny, oszczędny i gotowy na emocjonujące wyzwania – taki właśnie jest nowy Suzuki Swift. W swojej czwartej odsłonie kultowy hatchback łączy kompaktowe wymiary z nowoczesnym (...)

23 kwietnia, 2025

MG4 to elektryczny hatchback stworzony z myślą o kierowcach, którzy cenią precyzję prowadzenia, natychmiastowy moment obrotowy i nowoczesne rozwiązania na pokładzie. Teraz ten dynamiczny model (...)