Możliwości europejskiej wersji Sportage zwiększają najnowocześniejsze hybrydowe układy napędowe, które przyczyniają się do radykalnej redukcji emisji i do zmniejszenia zużycia paliwa.

U podstaw nowego Sportage w wersji europejskiej leżą wydajność, moc i osiągi

Nowy Sportage będzie dostępny z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji, które charakteryzują się niską emisją spalin.

Od samego początku prac projektowych nad nowym Sportage wiadomo było, że do jego napędu będą służyć najnowsze zelektryfikowane układy napędowe, dzięki którym będzie on jednym z najbardziej wydajnych SUV-ów dostępnych na rynku. Skonstruowany w oparciu o zaawansowaną platformę podłogową przystosowaną do zelektryfikowanych układów napędowych – zarówno hybrydowych (HEV), jak i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – nowy Sportage w wersji europejskiej to SUV bezkompromisowy i ekologiczny.

Rozmieszczenie podzespołów układu napędowego w wersjach HEV i PHEV zostało tak przemyślane, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W nowym najpopularniejszym SUV-ie marki Kia w wersji PHEV akumulator umieszczono centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.

  • Sportage PHEV wyposażono w wielokrotnie nagradzaną 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Najnowocześniejszy akumulator w Sportage PHEV wyposażono w zaawansowaną technologicznie jednostkę zarządzającą pracą akumulatora, która stale monitoruje jego stan, w tym takie czynniki, jak poziom prądu, napięcie, izolację oraz diagnostykę błędów. Akumulator wyposażono też w zaawansowaną jednostkę monitorowania ogniw, która mierzy i monitoruje zarówno ich napięcie, jak i temperaturę.

  • Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM. Czterocylindrowa jednostka napędowa odznacza się zwiększoną wydajnością dzięki zastosowaniu nowego i zoptymalizowanego procesu spalania, nowego układu chłodzenia oraz ograniczeniu tarcia kluczowych elementów silnika poprzez zastosowanie łożysk kulkowych o niskim tarciu, jak również dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania temperaturą pracy silnika.

  • W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również bardzo wydajną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage z tym silnikiem jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.

Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra współpracują ze skrzynią biegów 7DCT.

Wszystkie wersje silnikowe nowego Sportage w wersji europejskiej wyposażono w system Idle Stop-and-Go, który wyłącza silnik podczas postoju auta, co zapewnia dalszą oszczędność w zużyciu paliwa oraz redukcję emisji. System ISG współpracuje z systemami asystującymi, dzięki którym potrafi określić czy i kiedy należy uruchomić ISG, gdy np. Sportage zbliża się do skrzyżowania. Pozwala to wyeliminować niepotrzebne zatrzymywanie i uruchamianie silnika oraz informuje kierowcę o działaniu ISG.

Optymalny napęd we wszystkich sytuacjach

Nowy Sportage wyposażono w nowy tryb terenowy i nowe zawieszenie ECS

Każdy element nowego Sportage, skonstruowanego na nowej platformie podłogowej o symbolu N3, zaprojektowano i opracowano w celu zwiększenia jego prestiżu.

Po raz pierwszy Sportage oferuje nowy terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport.

Nowa platforma podłogowa w dużym stopniu wpłynęła również na właściwości jezdne nowego Sportage. Dzięki niej konstruktorom udało się połączyć stabilne zachowanie auta i precyzję prowadzenia z komfortem podróżowania.

Nowe elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia optymalny komfort i najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany układ napędu na cztery koła AWD gwarantuje optymalny rozdział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od warunków drogowych. Poprawia on nie tylko osiągi nowego Sportage, ale także zwiększa bezpieczeństwo podróżowania i wszechstronność SUV-a.

Poprzedni wpis Następny wpis