Opel Astra przeszedł lifting, ale głównie techniczny. Nie zmienił się wizualnie, lecz pod maską są zupełnie nowe silniki. Wszystkie. Skrzynie biegów także.
To nowa era dla Opla Astry K, którego od rocznika modelowego 2019 poznacie po delikatnie zmienionym zderzaku i listwie na grillu. Po otwarciu drzwi dostrzeżecie nowe wskaźniki i subtelne zmiany na kierownicy oraz przy ekranie multimediów, lecz prawdziwe zmiany zaszły pod maską.
Tylko trzy cylindry
Nowy Opel Astra będzie oferowany wyłącznie z silnikami trzycylindrowymi. Przygotowano łącznie cztery jednostki benzynowe oraz dwa diesle. Łącznie cała gama generuje o 19 proc. mniej emisji w porównaniu z poprzednią.
Silniki benzynowe nowego Opla Astry:
- 1.2 turbo – moc 110 KM, moment obrotowy 195 Nm przy 2000–3500 obr./min., skrzynia manualna 6-biegowa
- 1.2 turbo – moc 130 KM, moment obrotowy 225 Nm przy 2000–3500 obr./min., skrzynia manualna 6-biegowa
- 1.2 turbo – moc 145 KM, moment obrotowy 225 Nm przy 2000–3500 obr./min., skrzynia manualna 6-biegowa
- 1.4 turbo – moc 145 KM, moment obrotowy 236 Nm przy 1500-3500 obr./min., skrzynia automatyczna CVT
Silniki Diesla nowego Opla Astry:
- 1.5 D – moc 105 KM, moment obrotowy 260 Nm przy 1500–2500 obr./min., skrzynia manualna 6-biegowa
- 1.5 D – moc 122 KM, moment obrotowy 300 Nm przy 1750–2500 obr./min., skrzynia manualna 6-biegowa
- 1.5 D – mocy 122 KM, moment obrotowy 285 Nm przy 1500–2750 obr./min., skrzynia automatyczna 9-biegowa
Zupełną nowością są więc nie tylko silniki, ale także skrzynie biegów. Po raz pierwszy zastosowano przekładnię bezstopniową CVT, w której w trybie manualnej do wyboru jest siedem biegów. Z kolei skrzynia automatyczna łączona z dieslem ma aż dziewięć przełożeń.
Wszystkie silniki spełniają najsurowsze normy spalin i są wyposażone w technikę, która dba o ich czystość. Każdy z nich ma kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą, co pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedniej dla układów oczyszczania spalin parametry pracy. W ich skład wchodzą filtry cząstek stałych (GPF i DPF) oraz dla diesla system redukcji katalitycznej tlenków azotu SCR.
W porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa i emisja CO2 w Astrze z silnikami benzynowymi zostały obniżone odpowiednio do mocy o 5 proc., 19 proc. i 15 proc. Natomiast w dieslach o 17 proc. i około 10 proc.
Mniej istotne zmiany
Nowa Astra otrzymała też kilka ważnych, ale mniej znaczących niż silniki zmian. Przede wszystkim zmodernizowano zawieszenie, które w wersji komfortowej jest wygodniejsze, a w sportowej bardziej zwarte. Modyfikacji poddano także kamerę przednią i tylną (cofania), system multimediów i nawigacji, audio oraz dodano takie udogodnienia jak ładowarka indykcyjna czy podgrzewana przednia szyba. Całkowitą nowością jest cyfrowy wyświetlacz kierowcy z zupełnie nowym układem wskaźników.