Wybierz markę

Kia Ceed w nowej odsłonie trafi w Polsce do sprzedaży po wakacjach. Modele z rodziny Kia Ceed w nowej odsłonie będą oferowane ze zmodernizowanymi silnikami i skrzyniami biegów. Oto najważniejsze zmiany w układach napędowych


Nowa gama modeli Kia Ceed oferuje spory wybór układów napędowych, w tym hybrydę typu plug-in (PHEV) i miękką hybrydę (MHEV). Silniki mają moce od 100 do 204 KM. Nabywcy Ceeda mają do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,0, 1,5 i 1,6 litra oraz wysokoprężne z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują technologię Smartstream.

Technologia Smartstream korzysta z zalet bezstopniowej regulacji czasu otwarcia zaworów (CVVD – Continuously Variable Valve Duration), która wpływa na poprawę osiągów silnika. CVVT ma również wpływ na większą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej oraz lepszą recyrkulację spalin przy niskim ciśnieniu (LP EGR – Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation), która przekierowuje część gorących gazów wytwarzanych przez silnik do komory spalania, co ogranicza straty ciśnienia i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

1,5-litrowy silnik T-GDi

Benzynowy 1,5-litrowy silnik T-GDi jest produkowany w słowackich zakładach marki Kia, w których produkowane są również modele z rodziny Kia Ceed. Nowa jednostka napędowa, która zastępuje poprzednią 1,4-litrową T-GDi, może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT) lub z 6-biegową mechaniczną (6MT) i generuje maksymalną moc o wartości 160 KM, przy niższych emisjach niż wcześniejszy silnik. Nowy silnik 1,5 T-GDi jest również dostępny w połączeniu z miękką hybrydą MHEV. Ceed z wysokoprężnym silnikiem o maksymalnej mocy 136 KM jest dostępny wyłącznie jako miękka hybryda. Silnik ten może współpracować z inteligentną mechaniczną skrzynią biegów (iMT) lub z 7-biegową dwusprzęgłową (7DCT).

Modele hybrydowe typu plug-in

Modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) wykorzystują benzynowy silnik 1.6 GDi o mocy 141 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Dzięki akumulatorowi o pojemności 8,9 kWh, Ceed w wersji hybrydowej typu plug-in – na jednym ładowaniu akumulatora do 100% – zapewnia w trybie elektrycznym bezemisyjny zasięg do 57 km.

Topowe modele GT są oferowane z silnikiem 1.6 T-GDi, który zapewnia moc 204 KM i wyjątkowe brzmienie. Silnik ten seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT).

Skrzynie przekładniowe

Modele z rodziny Kia Ceed są dostępne do wyboru z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową automatyczną. Ta druga cieszy się coraz większą popularnością.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Dzięki manualnej zmianie biegów za pomocą łopatek przy kierownicy oraz trzem trybom jazdy do wyboru – Eco, Comfort i Sport – wrażenia z jazdy łatwo można dostosować do preferencji kierowcy i warunków na drodze. Profil jazdy Sport jest dostosowany do potrzeb kierowców o sportowym zacięciu.

Wersje hybrydowe typu MHEV są oferowane z mechaniczną skrzynią biegów (iMT) z systemem „clutch-by-wire”. Nowoczesna przekładnia z automatycznie sterowanym sprzęgłem wpływa na obniżenie zużycia paliwa przez system MHEV, co przekłada się na niższą emisję CO2, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości manualnej zmiany biegów.

 

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!