Seat rozwija gamę swojego kompaktowego modelu Leon. Teraz na polski rynek wkracza jedna z najciekawszych propozycji hiszpańskiego producenta, zaprezentowana publicznie kilka miesięcy temu. To Seat Leon X-Perience.

Auta bazowego nie trzeba nikomu przedstawiać. Leon to samochód kompaktowy charakteryzujący się dużą przestrzenią wewnątrz i atrakcyjną, dynamiczną stylistyką na zewnątrz. Jest to więc idealne połączenie – Seat stworzył samochód, który rozpieści nas swoją praktycznością, a jednocześnie potrafi wzbudzać emocje.

Do tej pory auto oferowane było jako 5-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy hatchback o oznaczeniu SC oraz kombi określane jako ST. To właśnie z tego ostatniego nadwozia wyewoluował Leon X-Perience. Jedno z najbardziej dynamicznie wyglądających kombi na rynku do swojego sportowego charakteru dostało zastrzyk genów aut terenowych. Zachowuje przy tym bardzo dużą pojemność bagażnika. Mieści on 587 litrów, a jeśli złożymy oparcia siedzeń, do naszej dyspozycji będzie aż 1470 litrów. Leon X-Perience dostał podwyższone nadwozie, dodatkowe osłony na nadkolach oraz na pasach przednim i tylnym. Co najważniejsze, ten kombi-crossover niczego nie udaje. Za wyglądem idzie też technika. Odmiana X-Perience bez względu na wersję silnikową oferowana jest z napędem na cztery koła 4Drive.

Ceny uterenowionego kombi Seata zaczynają się w Polsce od 113 200 zł. W tej cenie otrzymamy silnik 1,6 TDI o mocy 110 KM z 6-biegową skrzynią ręczną i napędem na cztery koła. Leon X-Perience ma w swojej gamie jeszcze dwa silniki wysokoprężne. Pierwszym z nich jest 2-litrowy TDI rozwijający 150 KM, oferowany z 6-biegowym manualem. Drugi to ta sama jednostka, ale w wariancie 184-konnym. Tutaj Seat proponuje nam już 7-biegową skrzynię DSG.

Ceny Leona X-Perience ze 150-konnym motorem wysokoprężnym zaczynają się od 118 110 zł. Za dodatkową porcję mocy i automat trzeba sporo dopłacić, ale w zamian otrzymamy znacznie lepszą dynamikę jazdy oraz, dzięki DSG, komfort na wysokim poziomie. 2-litrowy TDI rozwijający 184 KM przekazywane na koła przez dwusprzęgłową przekładnię automatyczną kosztuje 130 600 zł.

Seat proponuje także jednostkę benzynową. Jest nią 1,8 TSI. Silnik ten rozwija 180 KM. Moc trafia na cztery koła przez 7-biegową skrzynię automatyczną DSG, podobnie jak w przypadku najmocniejszego Diesla. Ceny terenowej odmiany Leona z silnikiem o zapłonie iskrowym startują od poziomu 115 800 zł. Będzie to prawdopodobnie jedna z najczęściej wybieranych wersji, ponieważ rozwija moc zbliżoną do najmocniejszego silnika wysokoprężnego, ale dostępna jest w znacznie niższej cenie, co pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy, które można przeznaczyć na dodatkowe wyposażenie.

Co ciekawe, Seat już w standardzie proponuje nam bogate wyposażenie. Kupując samochód za 113 200 zł otrzymamy więc nie tylko oszczędnego diesla 1,6 TDI, ale również 7 poduszek powietrznych, 17-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, pełne oświetlenie LED, Climatronic, sportowe fotele oraz zestaw Media System Colour z 5-calowym ekranem.

Poprzedni wpis Następny wpis