Nowy Abarth 595 będzie jeszcze bardziej szalony niż dotychczas

Abarth, czyli nadworny tuner Fiata, przedstawił wyczekiwaną od ubiegłego roku odświeżoną wersję modelu 500. Odmiana 595 przejęła teraz twarz po liftingu z bazowego modelu i dostała zastrzyk mocy.

Pod maską mocnej Pięćsetki nadal pracować będzie 1,4-litrowy silnik benzynowy T-Jet. Będzie ona oferowana w trzech wariantach, jak do tej pory. Będą to zwykła 595, 595 Turismo oraz 595 Competizione. Najsłabsza z nich i tak gwarantuje solidną dawkę koni mechanicznych jak na samochód tak mały i lekki.

Podstawowa Pięćsetka od Abartha dysponuje mocą na poziomie 145 KM. Jeśli to nie wystarczy, każdy miłośnik mocnych wrażeń może wybrać odmianę Tourismo, która pod maską ma aż 165 KM. Obie te wersje są mocniejsze od przedliftowych Abarthów o 5 KM. Bez zmian pozostał pułap mocy w topowej wersji Competizione. Tutaj małe 595 oddaje pod prawą stopę kierowcy aż 180 KM. To wynik na poziomie hot hatchów segmentu B.

Ponieważ jest to wersja po faceliftingu, który Fiat wprowadził w ubiegłym roku, zmiany zaszły także w wyglądzie tego modelu. Auto dostało między innymi nowe światła. Poprawiony został też pakiet stylistyczny tego wozu.

Abarth 595 (2016)
Abarth 595 (2016)

Osoby zainteresowane najbardziej zwariowaną wersją, czyli Competizione, z pewnością oczekują nie tylko dużego zapasu mocy pod prawą stopą, ale i niespotykanie dobrego prowadzenia. Jeśli Abarth 595 w najmocniejszej specyfikacji nie zadowoli takiego kierowcy swoją i tak gokartową jazdą, teraz będzie istniała możliwość uzbrojenia go w szperę mechaniczną D.A.M. Będzie to element dostępny w ramach dodatkowego pakietu Performance Pack.

Dwie mocniejsze wersje mają być standardowo wyposażane w zawieszenie zbudowane na podzespołach Koni. Zestaw ten obejmie jednak jedynie poprawki przy tylnych kołach.

Za zatrzymywanie wściekłego Abartha 595 będą odpowiadały hamulce Brembo. Z przodu tuner ze skorpionem w logo zastosował tarcze wentylowane i perforowane z przodu. Za zaciskanie na nich okładzin odpowiadają 4 tłoki. Hamulce te kryją się za nowymi felgami, lżejszymi o aż 7 procent niż oferowane uprzednio. Abarth chwali się także, że szereg poprawek pozwolił na poprawę wydajności układu chłodzenia o 18 procent.

Więcej szczegółów na temat nowego 595, w tym jego nowe ceny, poznamy prawdopodobnie już wkrótce.

Umów się na jazdę próbną Fiatem 500!

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 maja, 2025

Jeep Compass wraca w nowym wcieleniu – odważniejszy, nowocześniejszy i gotowy na więcej niż do tej pory. Czy to wciąż kompaktowy SUV, czy już pełnoprawny (...)

20 maja, 2025

W kwietniu Kraków zyskał kolejny ważny punkt na mapie motoryzacyjnych innowacji – salon OMODA & JAECOO PGD jest już oficjalnie otwarty! Nowoczesne centrum motoryzacyjne zapewnia (...)

19 maja, 2025

Dacia Spring po raz kolejny została doceniona przez Top Gear za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. W konkursie TopGear.com Electric Awards 2025 model zdobył tytuł (...)