Najnowszy film
Nowy Fiat 500 w wersji eletrycznej w Polsce…

3989024784b97717d2f177681502ec41c57ae406

Projektując nową 500, inżynierowie usiedli z czystą kartką papieru, aby dokładnie skupić się nad każdym aspektem z najwyższą dbałością o szczegóły i wybrać najlepsze rozwiązanie. Nie chodziło jednak o zwykłą rewolucję, lecz o „reinkarnacja” ducha, który może zainspirować odnowę. Musiała to bowiem być „nowa idea” samochodu który już od chwili swojej premiery, 63 lata temu, stał się ikoną.

dcf06c883ffb0da38416db1134bf3a2fa815a336Zastosowanie nowej platformy w trzeciej generacji 500 sprawiło, że model jest o 6 cm szerszy i o 6 cm dłuższy, rozstaw osi został przedłużony o 2 cm, a koła są większe i bardziej oddalone od siebie, nadając mu bardziej wyrazisty charakter i zapewniając większy komfort, mimo że długość 500 nadal nie przekracza czterech metrów.

Wnętrze elektrycznej 500 zostało całkowicie odnowione, jest eleganckie i ma wyraźne odniesienia do elementów występujących w pierwszej generacji. Kabinę zaprojektowano, rozmieszczając odpowiednio poszczególne elementy, aby osiągnąć wrażenie harmonii, prostoty i precyzji. Świadczy o tym szeroka i smukła deska rozdzielcza oraz modułowe schowki umieszczone między dwoma przednimi siedzeniami, w których pierwotnie znajdowała się dźwignia zmiany biegów, które znacznie poprawiają poczucie komfortu.
5db65ca2c59b716ff9c45b7fb5ce4ce2d4ef62a3Nowy model oferuje znacznie więcej miejsca na nogi, a pod płaskiej podłodze swobodnie mieszczą się akumulatory litowe bez uszczerbku dla pojemności bagażnika, która pozostaje bez zmian. W rezultacie powstało dobrze przemyślane i bardziej „czyste” wnętrze, z mniejszą liczbą przycisków i wyrazistymi, harmonijnymi liniami, które świadczą o zrównoważonym rozwoju.

Największą innowacją jest jednak elektryczny napęd: Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczenie) i przyspiesza od 0-100 km/h w 9,0 sekund a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.

Nowa 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy.

W szczególności, tryb „Sherpa” optymalizuje dostępne zasoby, aby zapewnić bezpieczne dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa steruje kilkoma elementami w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii, właśnie po to, aby wygodnie dotrzeć do celu ustawionego w systemie nawigacyjnym lub do najbliższej stacji ładowania. Podobnie jak „słynny naród Szerpów”, odpowiedzialny za himalajskie wyprawy, które prowadzi do celu, ten tryb jazdy dostosowuje różne parametry: maksymalną prędkość, która zostaje ograniczona do 80 km/h; reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłączenia klimatyzacji i podgrzewanych foteli (kierowca może oczywiście włączyć je dowolnym momencie).

9f9ccbceb581b67194042b3ea4f688c76c38d873Tryb „Normal” jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb „Range” włącza funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy, można praktycznie prowadzić nową 500 za pomocą samego pedału przyspieszenia. W istocie, zwolnienie pedału powoduje znacznie szybszą redukcję prędkości niż w przypadku normalnego silnika spalinowego, prawie tak, jak przy naciskaniu pedału hamulca. W każdym razie, należy nacisnąć na pedał hamulca, aby całkowicie zatrzymać samochód. Jednakże podczas codziennej jazdy, kiedy mamy już większe , można nauczyć się prowadzić samochód, korzystając jedynie z pedału gazu.


7e0642dbfcee57c1f7d4d0df9287caba488c9286
Model będzie w ofercie w Polsce w czwartym kwartale 2020



Wróć