Pierwszy w pełni elektryczny samochód FCA zdobywa kolejne dwa wyróżnienia wzbogacające jego kolekcję 4 nagród otrzymanych do tej pory w Europie. We Francji, w konkursie Automobile Awards 2020, nowa 500 zdobyła tytuł „Green Car” a w Wielkiej Brytanii została „Samochodem Roku i Najlepszym Małym Samochodem Elektrycznym” w konkursie organizowanym przez DrivingElectric.

Kilka tygodni po prezentacji dla międzynarodowych mediów, nowa 500 nadal zachwyca europejską publiczność, uzyskując podwójne zwycięstwo, najpierw we Francji a następnie w Wielkiej Brytanii, wzbogacając tym samym listę zdobytych nagród o tytuł „Green Car” w konkursie Automobile Awards 2020 oraz tytuł „Samochód Roku i Najlepszy Mały Samochód Elektryczny” przyznany przez DrivingElectric. Dołączają one do nagrody „Best Design 2020” przyznanej przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport” oraz wyróżnienia „Best Design Concept” w znanym na całym świecie konkursie „Red Dot Design Awards ”.

We Francji w konkursie Automobile Awards 2020, nowa 500 zdobyła tytuł „Green Car” przyznawany przez jury złożone z ekspertów z branży motoryzacyjnej, fanów i Klientów, w tym gościa honorowego, aktora i komika Arnauda Ducreta.
Nowy model zdobył także swoją pierwszą nagrodę w Wielkiej Brytanii: prestiżowy tytuł „Samochód Roku” i Najlepszy Mały Samochód Elektryczny” przyznawany przez specjalistyczną stronę internetową „DrivingElectric”. Nowy model został doceniony za elegancki design, technologię, zasięg do 320 km i cenę podstawowej wersji wyposażenia Action.

To podwójne zwycięstwo poprzedziło zdobycie dwóch innych prestiżowych nagród w Niemczech. Pierwszą nagrodę nowa 500 zdobyła w październiku, uzyskując tytuł „Red Dot Award 2020”, jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie wzornictwa przemysłowego, w kategorii Design Concept. Jury składało się z 21 najbardziej znanych projektantów i wykładowców designu na świecie, którzy w tym roku wzięli pod uwagę ponad 4100 kandydatów z 52 krajów.

Podobny sukces miał miejsce miesiąc później, kiedy nowa 500 zdobyła tytuł „Best Design 2020” w swojej kategorii, przyznany przez Czytelników niemieckiego magazynu „Auto Motor und Sport”, którzy oddali głosy w konkursie „Autonis 2020”. Nowa 500 zdobyła jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w świecie designu, pokonując konkurentów z tradycyjnym silnikiem spalinowym, dzięki unikalnemu i charakterystycznemu stylowi, który nieustannie zachwyca.

Cztery prestiżowe nagrody potwierdzają, że nowa 500 rewolucjonizuje świat mobilności elektrycznej pod względem technologii i designu.

Pierwszy w 100% elektryczny samochód FCA pozostaje nadal prawdziwą 500. Akumulator o mocy 42 kW zapewnia mu duży zasięg, do 320 km w cyklu WLTP, a w cyklu miejskim nawet do 450 km i w standardzie samochód jest wyposażony, w wersji Passion i Icon, w system szybkiego ładowanie 85 kW. Już pięciominutowy proces wystarcza do naładowania akumulatora i pokonania 50 kilometrów, czyli więcej niż średnio potrzebne jest do codziennej eksploatacji. Ponadto, do uzyskania 80% pojemności akumulatora potrzeba jedynie 35 minut. Z punktu widzenia wydajności, akumulatory są połączone z silnikiem elektrycznym o mocy 87 kW (118 KM), który zapewnia maksymalną prędkość 150 km/h (ograniczoną elektronicznie), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,0 sekundy i od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.

Nowa 500 jest wyposażona w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS, które ułatwiają jazdę, zwiększają bezpieczeństwo i radość z jazdy, a także dzięki którym model jest pierwszym samochodem w swoim segmencie, który zapewnia autonomiczną jazdę na poziomie 2 . Jednakże inżynierowie FCA nie poprzestali na tym. Ich celem było zhumanizowanie technologii poprzez wdrożenie konkretnych rozwiązań, „szytych na miarę” dla 500: od zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcę umożliwiających kontrolę wzdłużną i boczną samochodu, po czujniki wykrywające, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy. Monitorowanie poziomu ryzyka jest zatem dużo bardziej precyzyjne, dzięki czemu automatyczne ostrzeżenia stają się mniej uciążliwe. Ponadto, system kontroli toru jazdy utrzymuje Nową 500 na środku pasa drogi, a system kontroli martwego pola wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o zbliżaniu się innych pojazdów za pomocą święcącego trójkąta ostrzegawczego pojawiającego się na lusterku bocznym. Natomiast jedenaście czujników parkowania 360° pozwala wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, by uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

Nowa 500 jest również najlepiej skomunikowanym samochodem w historii. Świadczy o tym nowy system multimedialny piątej generacji UConnect 5, platforma łączności zaprojektowana przez FCA z myślą o przyszłości, dostępna z 7-calowym ekranem w wersji PASSION i 10,25-calowym w wersji ICON, dzięki której można stworzyć spersonalizowany interfejs, a także skorzystać z zaawansowanego systemu rozpoznawania mowy, aktywowanego za pomocą hasła „Hey Fiat”. Funkcje łączności aktywowane są przez nowy UConnect Box, oferujący dostęp do „Usług UConnect” Nowej 500, przekształcając przykładowo samochód w hotspot Wi-Fi, umożliwiający jednoczesne podłączenie do 8 urządzeń. Podobne usługi łączności są zazwyczaj zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów, ale Fiat po raz pierwszy udostępnia je w samochodzie należącym do segmentu A z funkcjonalnościami opracowanymi specjalnie dla świata samochodów elektrycznych.

Nowa 500 jest dostępna w wersji hatchback, kabriolet oraz najnowszym wariancie 3+1, wyposażonym w dodatkowe drzwi po stronie pasażera.

Poprzedni wpis Następny wpis