dwa samochody typu crossover, elektryczny i spalinowy, palma, czyste niebo - nowy Hyundai KONA 2023

Już z chwilą pierwszej zapowiedzi wprowadzenia do oferty nowego modelu, zaświtało nam pytanie o cennik Hyundai’a KONA nowej generacji. Takie mamy niestabilne inflacyjnie czasy, że myśl ta jest jak najbardziej zasadna. Dodatkowo uzasadnia je zakres zmian, jakie marka wprowadziła do samochodu. Teraz możemy wreszcie odpowiedzieć, ile kosztuje Hyundai KONA 2023, czyli nowej generacji. Ceny nowej KONY rozpoczynają się od 110 900 złotych. Czemu nie od 111 000 złotych, co ładniej by wyglądało i łatwiej się pisało, wiemy. Ale zaraz… sprawdziłem, już na powitanie z nowym modelem na wszystkie wersje otrzymamy upust w wysokości 1000 złotych.

Zatem 109 900 zł – tyle na dziś kosztuje Hyundai KONA 2023 z silnikiem benzynowym 1,0 T-GDi o mocy 120 KM z sześciobiegową przekładnią manualną. Muszę jeszcze wyjaśnić rozterkę rocznikową: Czy to Hyundai KONA 2023 czy 2024? Producent podaje w aktualnym w czerwcu cenniku: rok produkcji 2023, rok modelowy 2024. Takie ma Hyundai przyspieszenie.

Kiedy anonsowaliśmy nową generację auta, pisaliśmy, że nowy Hyundai KONA będzie dostępny w czterech wariantach silnikowych. Teraz możemy doprecyzować, a nawet lekko skorygować, ale w dobrym kierunku, bo kierunku rozszerzenia gamy wersji, które mamy do wyboru.zielony samochód typu crossover bok/przód - nowy Hyundai KONA 2023

Hyundai KONA 2023 (albo 2024) – wersje napędu

Podstawa zostaje: Hyundai KONA 2023 jest dostępny z dwoma wariantami napędowymi – klasycznie spalinowym (ICE) i prawdziwie hybrydowym (HEV). A dla każdej z tych propozycji Hyundai oferuje także sportowe wersje N Line. A gdzie zapowiadana wersja elektryczna, czyli piąta, ta rozszerzająca zapowiedzianą wcześniej gamę? Widzimy ją na zdjęciu tytułowym po lewej, a przyjedzie później, gdyż jej produkcja ma ruszyć w sierpniu. Szybciej, bo już nawet w lipcu będziemy mogli opuścić salon Hyundai’a pachnącą nowością KONĄ w wersji spalinowej lub hybrydowej. Prawdopodobnie na przełomie czerwca i lipca salony Hyundai Korea Motors zaproszą nas na jazdy testowe nowym modelem.

Hyundai KONA 2023 w wersji spalinowej ma kilka wariantów napędu, do wyboru w zależności od oczekiwań i potrzeb użytkownika. Wspomniany litrowy silnik benzynowy T-GDi o mocy 120 KM może współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną, może też z siedmiobiegową automatyczną. W obu wariantach napęd trafia na przednie koła. Drugi z silników spalinowych 1,6 T-GDi, którego moc wynosi 198 KM, również może współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Ale tu mamy dodatkowo możliwość wyboru  napędu na przednią oś lub na wszystkie koła (4WD). W najdroższym wariancie nowy Hyundai KONA z silnikiem 198 KM, siedmiobiegową skrzynią DCT i z napędem 4WD kosztuje teraz 166 900 zł (z upustem) w wersji Platinum i 171 900 złotych (z upustem) w wersji N Line.

KONA nowej generacji poleca się także w wersji hybrydowej (HEV). Jest ona oparta na silniku benzynowym 1,6 GDI z bezpośrednim wtryskiem, połączonym z jednostką elektryczną. Przy łącznej mocy 141 KM układ ten zapewnia imponujące przyspieszenie i wysoką wydajność. W przypadku hybrydy mamy tylko jedną konfigurację napędu – sześciobiegową skrzynię DCT i napęd 2WD. Najtańszy Hyundai KONA 2023 w wersji hybrydowej kosztuje (teraz z tysiączłotowym upustem) 133 400 złotych. To cena za wersję wyposażenia Smart.zielony samochód typu crossover z boku - nowa KONA

Nowa KONA – wersje wyposażenia i kolory

Poza wariantem Smart, Hyundai’a KONA możemy mieć, oczywiście także dla wersji spalinowych, w wariantach wyposażenia Executive, Platinum oraz N Line.

Kolor nadwozia, jaki może mieć nasz Hyundai KONA 2023 w wersji spalinowej wybierzemy spośród jedenastu lakierów. Trudny to będzie wybór, tym bardziej, że w palecie nowa KONA ma pięć nowych kolorów. Są to: serenity white, meta blue, denim blue, mirage green oraz amazon gray. W wersji hybrydowej do wyboru mamy osiem kolorów, w tym nowe – soultronic orange, meta blue, denim Blue i mirage green. Ten ostatni, charakterystyczny lakier specjalny, otrzymamy w cenie promocyjnej – 0 złotych. Za pozostałe lakiery metaliczne i perłowe przyjdzie nam dopłacić po 2 500 zł. Możemy także zażyczyć sobie dach w kolorze phantom black, która to przyjemność będzie nas kosztować 2 600 zł.

Skoro jesteśmy przy wrażeniach wzrokowych, to dodam co nieco o detalach tak estetycznych jak i aerodynamicznych. Wersje klasycznie spalinowe Hyundai’a KONA 2023 mają górny aktywny wlot powietrza poprawiający współczynnik oporu powietrza. Z kolei w wersji hybrydowej widzimy górne i dolne aktywne wloty powietrza (AAF). Zewnętrzne aktywne wloty powietrza nie tylko  poprawiają właściwości aerodynamiczne obu wersji, ale też nadają im wygląd podobny do samochodu elektrycznego.

Wersja wyposażenia N Line jest inspirowana sportami motorowymi. Dlatego ma bardziej agresywny przód i tył ze zderzakami podkreślającymi jej sportowy charakter, podwójną końcówką wydechu i srebrnymi listwami progowymi. Wśród dodatkowych opcji znajdujemy czarny dach, spojler w kształcie skrzydła i osiemnastocalowe felgi aluminiowe N Line. Wnętrze wersji N Line wyróżniają metalowe nakładki na pedały i dźwignia zmiany biegów z logo submarki N.nowoczesne budowle i samochód typu crossover - nowy Hyundai

KONA nowej generacji – nowy wymiar przestrzeni i wygody

Z powodów przedstawionych powyżej i także (a może przede wszystkim) z powodu zmiany wielkości auta, użycie zwrotu „całkowicie nowa KONA” zdaje się być w pełni zasadne. A to dlatego, że w porównaniu z poprzednią generacją Hyundai KONA 2023 ma większy o 60 mm rozstaw osi, zapewnia 77 mm więcej przestrzeni na nogi i 11 mm więcej przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń. Dzięki temu zapewnia najbardziej komfortową w swojej klasie przestrzeń. Szerokość wnętrza na wysokości ramion w drugim rzędzie wynosi 1402 mm i również jest największa w tej klasie aut. Smukłe siedzenia modelu KONA mają tylko 85 mm grubości, co także wpływa na zwiększenie przestrzeni dla pasażerów na tylnej kanapie.jasne nowoczesne wnętrze samochodu - Nowy Hyundai Kona

Przeniesienie drążka zmiany biegów w pobliże kierownicy sprawiło, że konsola środkowa zyskała na wyglądzie, a my zyskaliśmy więcej miejsca na rzeczy, które lubimy mieć pod ręką. Wygodę obsługi systemów zapewniają dwa zintegrowane wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala. Oprogramowanie systemów, którymi dysponuje nowy Hyundai KONA możemy łatwo aktualizować dzięki technologii Over-the-Air (OTA). Aktualizacje OTA obejmują również wprowadzanie nowych funkcji do ambientowego oświetlenia. Na ekranie systemu multimediów i nawigacji możemy nawet ustalić dogodną dla nas preferowaną wysokość i prędkość otwierania tylnej klapy. Całkowicie nowa KONA ma także technologię Digital Key 2.0. Dzięki temu zamkniemy, otworzymy i uruchomimy ją za pomocą cyfrowego kluczyka, korzystając z komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) dostępnej w smartfonach oraz inteligentnych zegarkach.wnętrze samochodu, kokpit, deska rozdzielcza - nowy Hyundai KONA 2023

Hyundai KONA 2023 – pełne bezpieczeństwo

Nowa KONA ma rzecz jasna zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS). Są to m.in.: asystent unikania kolizji czołowych (FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), czy też system monitorowania uwagi kierowcy (DAW). Praca kierowcy będzie łatwiejsza i mniej obciążająca także dzięki wyposażeniu Hyundai’a KONA w funkcje ułatwiające jazdę. Mamy tu (znowu między innymi) inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, asystenta pasa ruchu (LFA) i asystenta jazdy autostradowej (HDA).zachód słońca, zielony samochód typu crossover z tyłu - nowy Hyundai KONA 2023

Łatwiej poprowadzimy nową KONĘ i łatwiej oraz bezpieczniej ją zaparkujemy. Pomogą w tym: system kamer 360 stopni, asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym z unikaniem kolizji (RCCA), przednie i tylne czujniki parkowania oraz asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA).

Hyundai KONA 2023, tak jak wszystkie modele marki, zapewnia kierowcy także komfort opieki posprzedażnej i wolność od nieprzewidzianych kosztów. A to dlatego, że okres ochrony gwarancyjnej oraz bezpłatnej usługi assistance wynosi pięć lat bez limitu kilometrów.

Władysław Adamczyk

Nowy Hyundai KONA – cenniki wersji spalinowych i hybrydowych

jasne nowoczesne wnętrze samochodu - Nowy Hyundai Kona samochód z tyłu na tle zachodu słońca - nowy Hyundai Kona (pierwsze zdjęcia) dwa samochody typu crossover, elektryczny i spalinowy, palma, czyste niebo - nowy Hyundai KONA 2023 zachód słońca, zielony samochód typu crossover z tyłu - nowy Hyundai KONA 2023
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!