Salony Jeepa w Polsce rozpoczęły przyjmowanie zamówień na nowego Renegade 2024. Ile kosztuje nowy Renagade? Nie napiszę nawet żartem, że cena nie gra roli, bo w przypadku Jeepa to jeden z mocnych argumentów. Kwota, która otwiera cennik samochodu Jeep Renegade 2024 to 135 900 złotych za bazową opcję w wersji e-Hybrid. Ten hybrydowy napęd poznaliśmy wraz z nowymi wersjami Jeepów Renagade, a także Compass. Ale układ, tak silnik, jak i akumulator, są tu na nowo skalibrowane. Najważniejsze jednak pozostaje: system e-Hybrid automatycznie zarządza przełączaniem się układu napędowego pomiędzy napędem w pełni elektrycznym, hybrydowym i spalinowym.
To najważniejszy – jak mi się wydaje – aspekt techniczny, lecz powinienem chyba jednak zacząć od aspektu rynkowego, czyli popularności Jeepa Renegade. W dużej mierze wynika ona z faktu, że model wdzięcznie łączy niezłe możliwości terenowe z kompaktowymi wymiarami i stylowym wyglądem. Dzięki swojej manewrowości i doskonałym właściwościom jezdnym Renegade jest znakomitym kompanem w wyprawach na miasto i za miasto. Sprawdza się także na wyprawy po bezdrożach, wypełnione poszukiwaniem przygód i odkrywaniem nowych szlaków. Taki też jest nowy Jeep Renegade 2024, na który salony Jeepa już przyjmują zamówienia. Jednocześnie marka na nowo (i bogato) zdefiniowała standardy wyposażenia swoich aut. Jeśli jednak ktoś nie może czekać, bo potrzebuje Jeepa już, to proszę bardzo – oto lista samochodów dostępnych od ręki.
Nowy Jeep Renegade 2024 i jego wersje napędowe
Pod maską najnowszy Renegade oferuje wybór spośród dwóch hybrydowych układów napędowych – e-Hybrid i 4xe Plug-in Hybrid. Napęd e-Hybrid automatycznie zarządza przełączaniem się układu pomiędzy napędem w pełni elektrycznym, hybrydowym albo spalinowym. Robi to w zależności od stopnia naładowania akumulatora 48V, warunków jazdy i innych parametrów, które monitoruje w czasie rzeczywistym. Jeep Renegade 2024 e-Hybrid korzysta tylko z elektrycznego napędu podczas ruszania i manewrów parkingowych oraz jazdy z niskimi prędkościami. Oczywiście układ automatycznie odzyskuje energię w czasie hamowania i zwalniania. W związku z tym możemy korzystać z zalet napędu elektrycznego bez konieczności doładowywania akumulatora z zewnętrznego źródła.
Zwiększeniu możliwości napędu 4×4 w terenie, w tym podczas wypraw off-roadowych służy z kolei napęd 4xe Plug-in Hybrid. Jak to w hybrydzie ładowanej, wykorzystuje on zarówno silnik elektryczny, jak i spalinowy, więc kiedy trzeba, zapewnia większy moment obrotowy. Tak w wersji e-Hybrid, jak i 4xe Plug-in Hybrid, Jeep Renegade 2024 ma nową, zoptymalizowaną kalibrację silnika i akumulatora. To, w połączeniu z osiemnastocalowymi oponami klasy A+ poprawia zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 5%.
Miliony instrukcji jak miliony monet
Przed systemami informacji i rozrywki w samochodach stawiamy coraz większe wymagania, więc muszą mieć one większe moce przetwarzania danych. Producent o to zadbał. Nowy Jeep Renegade 2024 ma znacznie szybszy system z pięć razy większą mocą obliczeniową wyrażoną MIP (milionów instrukcji na sekundę). W efekcie otrzymujemy między innymi natychmiastowe reakcje na dotyk i komendy głosowe oraz szybsze obliczanie i przeliczanie trasy. Dzięki temu korzystamy z łączności i informacji w pełnym komforcie czasowym. Lepiej i przyjemniej także się na to wszystko patrzy, za sprawą większych o około 40% wyświetlaczy Full HD. Nowy Jeep Renagade 2024 ma ekran do rozrywki o przekątnej 10,1 cala i cyfrowy zestaw wskaźników 10,25 cala. Dodatkowo krystalicznie czysty obraz zapewnia większa rozdzielczość Full HD, która, w zależności od wybranych preferencji, wynosi 1024×768 lub 1920×1200 pikseli.
Szczególnym wyróżnikiem najnowszego Jeepa jest system łączności wzbogacony o 4G. Dzięki temu mamy łatwiejszy dostęp do wielu zasobów online, z których coraz chętniej korzystamy w naszych samochodach. Jednocześnie za sprawą bezprzewodowej aktualizacji systemu Jeep Renegade 2024 oferuje zawsze najnowsze funkcje i ulepszenia. Wprowadzenie nowego systemu informacyjno-rozrywkowego oznacza również przeniesienie na wyższy poziom sposobu i jakości interakcji kierowcy z jego Jeepem. Oczywistą oczywistością w obecnych czasach jest to, że w samochodzie mamy bezprzewodową łączność z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay.
Duży komfort użytkowania samochodu daje nam aplikacja Jeep app®. Zapewnia ona interakcje między informacjami w aplikacji a systemem informacyjno-rozrywkowym, które komunikują się i synchronizują w sposób naturalny. Nie potrzebujemy kluczyka do samochodu, aby otworzyć, zamknąć drzwi lub włączyć światła, bo wystarczy nam aplikacja w smartfonie. Niektórymi funkcjami możemy sterować za pomocą poleceń głosowych, co znacznie ułatwia podróż. Możemy zapytać nie tylko o najlepszą trasę i najbliższe parkingi, ale nawet o prognozowaną pogodę. Nowy Jeep Renagade 2024 ma system kompatybilny z asystentem głosowym Amazon Alexa.
Nowy Jeep Renegade 2024 i jego wersje wyposażenia
Wersji wyposażenia nowy Renagade oferuje pięć, zatem mamy w czym wybierać w zależności od potrzeb funkcjonalności i komfortu. Już wersja podstawowa – Renegade – dostępna z napędem e-Hybrid, ma wszystkie nowości wprowadzone w roku modelowym 2024. Są to przede wszystkim nowy system informacyjno-rozrywkowy oraz nowa kierownica wielofunkcyjna. Także wyposażenie w technologicznie zaawansowane układy i funkcje zapewniające przyjemność jazdy należy uznać za godne.
Nowy Jeep Renegade 2024 na kolejnym poziomie wyposażenia – Altitude – zdaje się przeskakiwać od razu o poziomy dwa. Tak oto urzeczywistnia się zapowiedź Jeepa o zdefiniowaniu na nowo standardów marki. Wiemy, że wersje bazowe są głównie po to, żeby w cennikach dobrze wyglądały. Myślę więc, że uwaga klientów zacznie się skupiać na tych wyższych, właśnie od wersji Altitude. Wśród elementów najlepiej widocznych mamy w niej relingi dachowe, reflektory Full LED i ledowe lampy tylne oraz przednie światła przeciwmgielne. Automatyczna klimatyzacja daje komfort termiczny, automatyczne światła drogowe i elektrycznie składane lusterka zwiększają wygodę, a cyfrowa kamera ułatwia parkowanie. Osobom, które wybiorą napęd PHEV 4xe, Altitude zaoferuje ponadto wstępne klimatyzowanie wnętrza i system zarządzania trakcją Selec-Terrain.
Na kolejnych poziomach wyposażenia – Summit i Overland – nowy Jeep Renegade 2024 oferuje oczywiście jeszcze więcej funkcjonalności i wygód. Przy czym wersje te różnią się charakterem: Summit, jako kwintesencja komfortu i wyrafinowania, jest bliższa luksusu, a Overland – offroadu. Renegade w wersji Overland jest najlepszą propozycja dla osób szukających równowagi między stylową formą a funkcjonalnością swojego samochodu. Terenowe możliwości nowego Jeepa Renagade na jeszcze wyższy poziom podnosi wersja wyposażenia Trailhawk. W niej otrzymamy m.in. płytę ochronną skrzyni biegów, przedniego zawieszenia skrzyni rozdzielczej oraz płytę ochronną zbiornika paliwa. Lepszą kontrolę nad autem na różnych nawierzchniach pomoże kierowcy zachować system zarządzania trakcją Selec-terrain z trybami Sport i Rock. Wszystkie wersje i ich elementy najlepiej poznać podczas wizyty w salonie Jeepa, który już przyjmuje zamówienia na Renegade 2024.
Radek Pszczółka
Zdjęcia: Jeep