Dość wąska oferta, ale za to modele, które podnoszą tętno. Piękne i emocjonujące Alfy Romeo. Poznajcie całą gamę.
Gama samochodów marki Alfa Romeo zaczyna się od najmniejszego MiTo. Subkompaktowe auto jest oferowane wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem o sportowej, charakterystycznej dla włoskiego producenta sylwetce i stylistyce. MiTo można kupić zarówno z podstawowym, ekonomicznym napędem jak i w wersji sportowej.
57 500 zł to cena za podstawową wersję MiTo 1.4 o mocy 78 KM, ale jeżeli zależy wam nie tyle na niskiej cenie co na ekonomii eksploatacji, możecie wybrać oszczędniejszą jednostkę benzynową 0.9 turbo o mocy aż 105 KM lub diesla 1.3 JTDM o mocy 95 KM. W przypadku tych silników nie ma mowy o słabej dynamice. Jednak chcąc osiągać naprawdę wysokie prędkości i czerpać pełnymi garściami z posiadania Alfy, można kupić topową odmianę sportową Veloce ze 170-konnym motorem 1.4 Turbo w cenie 92 000 zł.
Umów się na jazdę testową Alfą Romeo MiTo
Jeżeli segment B to za mało, Alfa Romeo oferuje także Giuliettę o wymiarach i funkcjonalności tradycyjnego kompaktu. Model ten nie występuje w słabej odmianie, ponieważ najniższą moc ofertuje jednostka 1.4 Turbo, generująca 120 KM. Takie auto wyceniono na 76 600 zł. Można wybrać również mocniejsze odmiany o mocy 140 i 170 KM.
Dla wielbicieli diesli przygotowano silniki 1.6 i 2.0, które dostarczają od 120 do 175 KM mocy. Bazowy diesel został wyceniony na 88 600 zł. Natomiast nie mogło zabraknąć wersji czysto sportowej Veloce z motorem 1.75 Turbo generującym 240 KM. Takie auto kosztuje od 123 000 zł.
Umów się na jazdę testową Alfą Romeo Giulietta
Jeżeli już mówimy o sporcie, to gama Alfy Romeo na tym się nie kończy. Raczej zaczyna, bo kolejny w ofercie jest sportowy sedan Giulia z silnikami o mocy od 150 do 280 KM w wersjach standardowych, ale jest także topowa odmiana tego auta, czyli 510-konna Giulia Quadrifoglio. Giulia kosztująca od 144 700 zł oferowana jest z silnikami benzynowymi i dieslami, skrzyniami manualnymi i automatycznymi, a także z napędem na tylną oś lub na cztery koła.
Najtańsza wersja z napędem Q4 została wyceniona na 179 500 zł, a pod jej maską pracuje 180-konny diesel 2.2 JTDM. Wszystkie wersje benzynowe 2.0 o mocach 200 i 280 KM są seryjnie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów, która do diesli wymaga dopłaty 10 000 zł. Tylko wersja Quadrifoglio oferowana jest do wyboru z manualną i automatyczną przekładnią, ale wyłącznie z napędem na tylną oś. Za samochód o osiągach supersportowca zapłacicie 362 800 zł.
Umów się na jazdę testową Alfą Romeo Giulia
A jeżeli zdecydujecie się na czystej krwi auto sportowe, możecie wybrać Alfę Romeo 4C w wersji coupé lub spiker, w cenie odpowiednio 268 660 zł oraz 308 000 zł. Pod maską tego wspaniałego samochodu pracuje centralnie umieszczona jednostka 1.75 Turbo o mocy 240 KM, przenosząca napęd na tylną oś za pośrednictwem automatycznej przekładni dwusprzęgłowej TCT. Ta sama skrzynia biegów oferowana jest opcjonalnie jeszcze w Alfie Romeo MiTo za dopłatą 8000 zł.
Umów się na jazdę testową Alfą Romeo 4C
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QbvL-s3t9VI[/youtube]
Można powiedzieć, że gamę Alfy Romeo zamyka największy model. Ten sportowy SUV już w naszym teście pokazał, że nie jest to tradycyjne auto uterenowione, ale prawdziwa Alfa, a jednocześnie zaskakująco funkcjonalny pojazd. Bazujące na rozwiązaniach technicznych Giulii Stelvio zachwyca osiągami i jakością prowadzenia, a pod maską można znaleźć te same silniki, które wykorzystano w Giulii.
Gamę otwiera diesel 2.2 o mocy 150 KM w cenie 169 700 zł z napędem na tylną oś i automatyczną przekładnią, która jest standardem wszystkich odmian tego modelu. Benzynowa, 200-konna Stelvio kosztuje od 171 900 zł, natomiast za wersję 280-konna zapłacicie od 205 900 zł. Najmocniejsza wersja, która jeszcze jest przygotowywana przez inżynierów, ma pod maską silnik z Giulii Quadrifoglio, czyli V6 o pojemności 2,9 litra, generujące 510 KM mocy. Różnica jest tylko taka, że w Stelvio jest łączona z automatem i napędem na cztery koła, w cenie 399 500 zł.