Opel Astra Sports Tourer nowej generacji to model oczekiwany z dużym zainteresowaniem. Od wielu lat Opel przyzwyczaił nas bowiem, że jego modele kombi nie są jedynie wersjami w których najważniejsza jest przestrzeń bagażowa. To są modele które poza dużą użytecznością mają także interesującą stylistykę. Nie inaczej jest obecnie.

Opel Astra Sports Tourer – zwarta bryła, ale pojemna przestrzeń

Nowe kombi Astry jest wprawdzie o 60 mm krótsze od poprzedniej generacji, ale ma znacznie wydłużony rozstaw osi. Wynosi on teraz 2732 mm, czyli o 70 mm więcej niż wcześniej. Wymiar ten jest też zwiększony o 57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback. Dokładne wymiary zewnętrzne nowego kombi to 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.).

Opel Astra Sports Tourer

Jak wspominaliśmy, projektanci Opla mają wysokie kompetencje w zakresie efektywnego projektowania takich modeli. Przemawia za tym m.in. przestrzeń bagażowa. W wersji spalinowej złożenie tylnych siedzeń powiększa bagażnik z 597 litrów do 1634 litrów pojemności.

W Astrze z hybrydowym zespołem napędowym plug-in, akumulatory litowo-jonowe zamontowano pod podłogą, przez co oczywiście ograniczono przestrzeń bagażową. Jednakże dzięki pracy konstruktorów, pojemność bagażnika zmalała nieznacznie i wynosi od 519 litrów do 1553 litrów.

Intelli-Space, czyli inteligentny bagażnik

Praktycznym detalem w nowym modelu jest podłoga Intelli-Space, którą można ustawić na dwóch poziomach lub nawet pod kątem 45 stopni. Podłoga Intelli-Space ułatwia też życie w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy (a także apteczkę pierwszej pomocy) umieszczono w pomysłowych schowkach, które są dostępne zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Tym samym wyeliminowano problematyczne wypakowywanie wszystkiego z samochodu, gdy jadąc na wakacje, przebijemy koło.

Opel Vizor, czyli współczesne oblicze Opla

Nowy Opel Astra Sports Tourer, podobnie jak wersja hatchback, wyróżnia się śmiałym i przejrzystym wzornictwem. To pierwszy kombi Opla w którym zastosowano nowe oblicze marki Opel Vizor. Pod nazwą tą kryją się nie tylko charakterystyczny styl, ale także innowacyjne rozwiązania techniczne jak np najnowsza wersja adaptacyjnych i nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®.
System oświetlenia złożony jest ze 168 segmentów LED. Pochodzi on z flagowych modeli Insignia i Grandland, co wskazuje na dbałość o wysoką pozycję w klasie kompaktowych kombi. Nowa Astra Sports Tourer jest również pierwszym kombi oferowanym z eleganckim dwukolorowym nadwoziem.

Opel Astra Sports Tourer

Wnętrze Opla Astry Sports Tourer, czyli człowiek i maszyna to jedność

Jeszcze większą zmianę zobaczymy we wnętrzu. W pełni cyfrowy Pure Panel, z interfejsem HMI (człowiek-maszyna), jest minimalistyczny i bardzo intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez ekran dotykowy, co przypomina obsługę smartfona.
Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, jak np klimatyzacji. Wyeliminowano także zbędne kable, gdyż już od wersji podstawowej nowej Astry Sports Tourer systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.
Nie zmienił się za to komfort siedzenia i przednie fotele nowej Astry Sports Tourer mają atest AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.). W zależności od wersji wyposażenia oferują one szeroką gamę opcjonalnych regulacji – od elektropneumatycznie ustawianego podparcia lędźwiowego po regulowane boczne segmenty. Wraz z tapicerką ze skóry nappa kierowca i pasażer z przodu otrzymują także funkcje wentylacji i masażu. Przednie fotele oraz miejsca skrajne na tylnej kanapie są wtedy podgrzewane.

Układy napędowe

Nowa Astra Sports Tourer jest oferowana z silnikami benzynowymi: 1,2 turbo 110 KM i 1,2 turbo 130 KM, silnikiem diesel 1,5 130 KM, oraz jako wersja 1.6 Turbo Plug-in Hybrid 180 KM.
Ceny modelu zaczynają się od 96 900 zł.

Szczegółowy cennik i dane techniczne wszystkich wersji Astry Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer
Poprzedni wpis Następny wpis