Opel ujawnił dane techniczne nowej, sportowej Corsy GSi, która – jak się spodziewałem – miała zastąpić wcześniejszą Corsę OPC. Okazuje się, że nie będzie jej alternatywą.
Nowy Opel Corsa GSi dołączy do gamy modelowej już latem, a zostanie wyposażona w niezbyt mocny silnik 1.4 Turbo, generujący 150 KM. Jest to jednostka stosowana m.in. w modelu Astra, która została dostosowana do małego autka o sportowym charakterze. 220 Nm momentu obrotowego ma zapewnić odpowiednią dynamikę, o czym świadczy podawane przez producenta przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,9 s. Prędkość maksymalna Corsy GSi to aż 207 km/h.
Silnik został zoptymalizowany pod kątem elastyczności, więc choć nie daje rewelacyjnego przyspieszenia od startu, tu już podczas jazdy ma oferować kierowcy odpowiednią dawkę radości. Pomoże w tym także krótko zestopniowana, sześciobiegowa przekładnia.
Auto ma być także czyste i oszczędne. Średnie zużycie paliwa to 6,2-6,3 l/100 km, a emisja CO2 ma wynieść 143–147 g/km w cyklu mieszanym. Motor spełnia najwyższe wymagania normy czystości Euro 6d-TEMP.
Choć samochód nie będzie już miał 200 KM mocy, to jednak pewne geny z modelu OPC zostały przejęte. Poza dość podobnym, choć delikatnie zmodyfikowanym wyglądem, jest jeszcze zawieszenie w całości przejęte z najmocniejszej Corsy w historii. Samochód może być wyposażony w opcjonalne 18‑calowe obręcze aluminiowe z oponami o zwiększonej przyczepności i rozmiarze 215/40 R18.