Producenci powoli wychodzą z potargowego letargu. Frankfurt przyniósł wiele mocnych premier, ale to nie oznacza, że koncerny osiadły na laurach i nic przez długi czas nie przedstawią. Oto nowości, które pojawiły się u marek PGD od początku października.
Obecne Mitsubishi Lancer zostało raz jeszcze odświeżone przed zejściem ze sceny. Japoński producent poprawił pas przedni, w który teraz bardzo zgrabnie wkomponowane są lampy diodowe do jazdy dziennej. Atrapa grilla została też nieco wygładzona. Chociaż nie jest to wersja Evolution, Lancer wygląda dynamicznie i świeżo jak na model będący na rynku już tyle lat.
Poprawki wprowadzono także w środku i pod maską. Nieco usprawniona została nawigacja i system łączności bezprzewodowej Bluetooth. W kwestii mechaniki zmiany wprowadzono w przekładniach bezstopniowych. Lancery z tego typu skrzynią dostały nowy mechanizm CVT8.
Fiat Ægea zostanie nazwany Tipo
Fiat Ægea ma być nowym globalnym modelem Fiata. Koncern chce walczyć w jego segmencie przestronnym wnętrzem, obszernym bagażnikiem i konkurencyjną ceną. Po pierwszych wizualizacjach możemy się przekonać, że nie bez znaczenia będzie też atrakcyjny wygląd auta. Producent postanowił zmienić nazwę tego modelu. Jak zostanie przemianowana wersja produkcyjna tego Fiata?
Zmiana jest dość istotna ze względu na problem z zapisem Ægea. Jednocześnie Fiat chce wrócić do swojego znanego już modelu. Nowy sedan włoskiego producenta będzie nosił nazwę Tipo. Przypomnijmy, że w tym roku mija 20 lat od momentu zakończenia produkcji tego modelu. Powstawał on od roku 1988 w 5 fabrykach.
Nissan Patrol Y62 nie jest dostępny na polskim rynku. Wciąż jednak jest produkowany i jest bardzo ceniony wszędzie tam, gdzie potrzebne są świetne właściwości terenowe. Od 2010 roku model ten podbija szczególnie skutecznie rynki Bliskiego Wschodu. Tamtejsza klientela lubi jednak nie tylko prawdziwe wozy terenowe, ale i dosyć zwariowane projekty. Nissan postanowił dać swoim wiernym miłośnikom coś szczególnego.
Nadworny tuner Nissana, Nismo, stworzył Patrola z mocnym silnikiem V8 o pojemności 5,6 l. Sportowy oddział japońskiej marki wycisnął z widlastej ósemki 428 KM, czyli 28 więcej niż standardowo. Modyfikacje objęły także stylistykę nadwozia Patrola oraz jego wnętrza, które teraz prezentują się bardziej sportowo niż terenowo.
Suzuki 8 miesięcy temu przedstawiło koncepcyjny model iM-4. Teraz przyszedł czas pokazać jakie auto wykiełkuje z tego pojazdu. Jest nim model Ignis. Suzuki wykorzystało nazwę auta produkowanego kilka lat temu. Podobnie jak nowy samochód, był to nieduży crossover.
Oczywiście nie będzie to samochód typowo terenowy. Nowy Ignis ma być pojazdem typowo miejskim z nieco zwiększonymi możliwościami offroadowymi. Ich gwarantem będzie opcjonalny napęd na cztery koła z dołączaną tylną osią. Pod maskę Ignisa trafią dwie jednostki – turbodoładowany 1.0 lub wolnossący 1.2. Drugi motor może być wspomagany przez silnik elektryczny.
Podczas targów samochodowych w Tokio Mitsubishi zaprezentuje nowy koncept. Ma on nosić nazwę eX. Jak większość współczesnych projektów studyjnych będzie to pojazd napędzany silnikiem elektrycznym.
Pod względem wzornictwa nie ma tu niespodzianki. Mitsubishi już od długiego czasu prezentuje wozy, które bazują na języku stylistycznym Safety Shield. Masywny, koncepcyjny eX nie tylko wygląda na auto terenowe. Wskazuje na to także jego napęd na obie osie. W każdym kole samochód ten ma silnik elektryczny. Nie wiadomo jaką moc ma łącznie generować cały układ.