Fiat Toro

Pierwsza połowa grudnia poprzedza okres, w którym czeka nas gorączka targów samochodowych. Mimo ciszy przed burzą, pierwsze dwa tygodnie ostatniego miesiąca 2015 roku przyniosły kilka istotnych wiadomości od producentów należących do Grupy PGD.

Fiat Toro – premiera w innej części globu

Fiat zaprezentował swojego nowego pickupa. Nosi on nazwę Toro. Chociaż wygląd tego wozu na to nie wskazuje, jest to prawdziwy wół roboczy. Stylistyka Toro nie należy do typowych dla aut tego segmentu – masywnych i topornych. Owszem, Toro wygląda potężnie, ale przy tym bardzo nowocześnie i dynamicznie. Pickup Fiata jest w stanie zabrać na pakę do 1 t ładunku.

Fiat Toro
Fiat Toro

Pod maską mocarnego Toro będą oferowane dwa silniki. Mniejszym będzie 1,8-litrowy E-Torq Flex rozwijający 138 KM. Jednostka ta będzie sprzedawana z napędem na jedną oś oraz automatem. 2-litrowy diesel będzie oferował więcej, bo 170 KM. Wysokoprężny silnik ma być zestawiany z napędem 4×2 lub 4×4 i ręczną skrzynią biegów. Niestety, Fiat będzie oferował swojego potężnego pickupa jedynie w Ameryce Południowej.

Seat z instalacją LPG

Poprzednia generacja Seata Ibizy była oferowana z fabrycznym zasilaniem autogazem. Później została wprowadzona nowa generacja tego modelu i hiszpański producent wstrzymał w Polsce swoją ofertę z instalacjami gazowymi. Teraz LPG ma wrócić. Instalacje montowane u dilerów będą pochodzić od BRC. W Ibizach ma pracować system Sequent 32. Będzie on oferowany w silniku 1-litrowym. Później do oferty dołączy Leon, ale na razie nie wiadomo z jaką jednostką napędową w kompakcie będzie oferowana instalacja gazowa.

Więcej hybryd od Forda

Ford Focus Electric
Ford Focus Electric

Ford wkrótce będzie miał w swojej ofercie w sumie trzy samochody zasilane prądem lub napędem hybrydowym – C-Max Energi, Ford Mondeo Hybrid oraz Focus Electric. W ramach walki o czystsze powietrze producent ma zamiar prowadzić dalszą elektryfikację swojej gamy modelowej. Do 2020 roku Ford wyda 4,5 mld dolarów na rozwój elektrycznych i hybrydowych samochodów. W sumie do końca dekady aż 40 procent gamy tego koncernu ma należeć do tej ekologicznej grupy.

Poprzedni wpis Następny wpis