Połowa lutego, a więc wszyscy już przyzwyczaili się do tego, że przy odbiorze listów poleconych na poczcie nie pisze się 2011, tylko 2012. Końcówka kalendarzowej zimy to świetna okazja do rozejrzenia się za nowym autem ze względu na mnóstwo promocji w sieciach dilerskich. Co w tym roku przygotował Fiat?
Tacy producenci jak Fiat czy Hyundai nie czekają, aż spłyną zamówienia od klientów, i nie produkują wszystkich aut pod szczegółowe specyfikacje. Taśma montażowa w fabrykach cały czas jest w ruchu i parkingi dilerów nieustannie zapełniane są nowymi dostawami, które w Polsce rozchodzą się jak kwiaty w Dzień Kobiet.
Pięciodrzwiowy Fiat 500 oficjalnie!
Transport auta od producenta przez importera aż do dilera trochę jednak trwa, a ostatnie ogniwo tego łańcucha nie zawsze zdąży wyprzedać zapasy przed końcem roku. Po sylwestrze klienci uderzają do salonów z nadzieją, że uda im się kupić auto, które w dowodzie ma wybity rok produkcji 2011, a co za tym idzie – będzie tańsze, bo oficjalnie jest starsze o rok, a więc utrata wartości będzie odrobinę większa.
Jak co roku do grona producentów, którzy wprowadzają promocje na modele wyprodukowane w zeszłym roku, można zaliczyć także Fiata. Włoski koncern, który zajęty jest wymianą technologiczną z Chryslerem, nie zapomniał o polskich klientach.
Już niedługo w salonach Fiata pojawi się nowa Panda. Zgodnie z ostatnimi informacjami obecny model, który jest na rynku od 2003 roku, ma być nadal sprzedawany pod nazwą Panda Classic. W 2011 roku auto miało blisko 16-procentowy udział w europejskim segmencie A, co uczyniło go najpopularniejszym maluchem. Na Pandy wyprodukowane w 2011 roku Fiat przygotował rabat w wysokości nawet do 9000 zł, w zależności od wersji. Co za tym idzie – auto dostępne jest już od 24 990 zł.
Niewiele więcej trzeba wydać na Punto z 2011 roku. W przypadku 5-drzwiowego Grande Punto oraz Punto Evo rabaty także sięgają 9000 zł, a więc auto można kupić już od 29 990 zł. Absolutny nokaut cenowy w segmencie B. 8000 zł rabatu czeka na wszystkich, którzy chcą zainteresować się Fiatem 500 oraz 500C, czyli wersją wyposażoną w zsuwany, brezentowy dach.
Fiat Punto Evo 1,4 Dynamic – EVOlucja [test]
39 990 zł – tyle trzeba zapłacić za model Bravo, czyli kompaktowego hatchbacka. Na Lineę, a więc sedana klasy C, przewidziano z kolei rabat w wysokości 10 000 zł. Dalej jest już tylko lepiej. Dla modeli Qubo oraz Doblo przygotowano rabat w wysokości 11 000 zł, Sedici z 2011 roku jest tańsze o 6000 zł, a Freemont, czyli importowana ze Stanów Zjednoczonych broń Fiata w segmencie aut rodzinnych, jest tańsza aż o 17 000 zł.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Fiata oraz w punktach dilerskich.