Najnowszy film
Raport o stanie usług car assistance w Europie. Wraca normalność

ST005_GRAFIKA_PANSTWA_FB_POSTY_1080x1080_2020-09-102

W całej Europie wolumen zdarzeń car assistance stopniowo wrócił do średniego poziomu sprzed okresu wybuchu pandemii.  Oto raport na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group – największego dostawcy car assistance w Europie.

Przedstawiamy aktualny raport o stanie usług car assistance i zapewnienia mobilności w całej Europie. Został on przygotowany przez Starter24, na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group – największego dostawcy car assistance w Europie. W raporcie znajdziemy aktualne dane dotyczące m.in. dostępności usług podstawowych (kontakt z call-center, naprawa na drodze, holowanie) i dodatkowych (samochód zastępczy, serwisy, hotele).

ST005_GRAFIKA_PANSTWA_FB_POSTY_1080x1080_2020-09-10

W całej Europie wolumen zdarzeń car assistance stopniowo wrócił do średniego poziomu sprzed okresu wybuchu pandemii. W związku ze wzrostem zachorowań, w wybranych krajach wprowadzane zostały strefy o zaostrzonych rygorach sanitarnych. Przykładem jest Belgia z Brukselą i Antwerpią jako strefami pomarańczowymi ze ściślejszym rygorem i koniecznością zachowania dystansu społecznego. Węgry zdecydowały się pójść o krok dalej i z dniem 1 września zamknęły swoje granice dla cudzoziemców, co nie ma wpływu na dostępność usług w kraju. Wybrane kraje wprowadzają ograniczenia związane z podróżowaniem. Dotyczy to nie tylko ruchu lotniczego, ale także samochodowego. Przykładem jest Estonia, w której obowiązuje 2 tyg. kwarantanna dla przyjeżdzających z zagranicy z wyjątkiem wybranych państw.

ST005_GRAFIKA_PANSTWA_FB_POSTY_1080x1080_2020-09-103

Warto podkreślić, że nie ma obecnie żadnych problemów z podstawowymi usługami car assistance (kontakt z call center, naprawa na drodze i holowanie). W niektórych krajach mogą pojawiać się okresowe trudności z ofertą samochodów zastępczych. Jest to szczególnie widoczne w regionach turystycznych, gdzie jest do dyspozycji ograniczona liczba pojazdów (Francja, Włochy) ale takżew Austrii i Belgii. Jest to także wynik redukcji flot firm wynajmujących pojazdy. W kilku regionach i Państwach powróciły również ograniczenia związane z holowaniem międzygranicznym.

– „Branża car assistance w Polsce działa w pełni normalnie, nie ma żadnych problemów z dostępnością usług podstawowych takich jak: naprawa na drodze, holowanie oraz dodatkowych: wynajem samochodu zastępczego czy usług hotelowych.” – komentuje Eryk Kuczyński, p.o. Dyrektora Operacyjnego Starter24. „Wolumen obsługiwanych przez nas spraw assistance wrócił do poziomu zakładanego w budżecie na ten okres” – dodaje Eryk Kuczyński.



Wróć