Renault Austral to pełnia życia na czterech kołach skrętnych

Klienci odbierają już w salonach pierwsze samochody nowości Renault, model Austral. Auto to wyznacza kolejny etap ofensywy Renault w segmencie C. Ofensywy, rozpoczętej premierą modeli Arkana i Megane E-Tech electric. Austral jest też kwintesencją dobrze znanego hasła „Renault to pełnia życia”. Zatem, zapraszamy Czytelników do przeniesienia się w sferę życia Renault Austral i bliższe poznanie modelu.

Renault Austral - najnowszy Renault o typowej charakterystyce SUVa: duże zwisy, prześwit 180 mm i koła 20 cali

A jak Austral część pierwsza, czyli co warto wiedzieć o nadwoziu

Renault Austral jest pierwszym modelem francuskiego koncernu zaprojektowanym na bazie najnowszej platformy podłogowej Aliansu CMF-CD. Konstruktorzy i styliści, pracujący nad sylwetką modelu, postanowili pozostać wierni klasycznym proporcjom, z których słyną SUV-y. Zaprojektowano zatem duże zwisy (przedni zwis – 925 mm,  tylny – 917 mm), prześwit 180 mm oraz zastosowano duże koła. Efektem tych zabiegów są następujące wymiary auta: długość – 4,51 m, szerokość – 1,83 m, wysokość – 1,62 m oraz rozstaw osi 2,67 m. Takie proporcje gwarantują poczucie przestronności i solidnej konstrukcji oraz akcentują sportowy charakter.

O ostatecznym wyglądzie samochodu przesądziły prace w tunelu aerodynamicznym. To wówczas powstały centralne i boczne wloty powietrza w przednim zderzaku. Wtedy też zaprojektowano opadającą linię dachu, której przedłużeniem jest krawędź tylnego spojlera.

Styliści zadbali dodatkowo, aby wygląd zewnętrzny Renault Austral wpisywał się w nowy kanon stylistyczny marki Renault. Imponujące kształty zestawiono więc z mocno zaakcentowanymi liniami oraz precyzyjnie rozmieszczonymi elementami konstrukcyjnymi. Linie przetłoczeń, które biegną przez całą długość górnej części nadkoli, zmieniają kształt samochodu. Ponieważ wyróżniają się optycznie na tle gładkich, okazałych i opływowych powierzchni, dodają sylwetce samochodu energii i podkreślają precyzję konstrukcji. Dodatkowo dynamiczny charakter nadwozia eksponują przetłoczenia w dolnej części obu boków nadwozia. Atletyczny styl podkreślają zaś umieszczone nisko listwy ochronne i nadkola w kolorze diamentowej czerni. Nawiązują one do kolorystyki anteny w kształcie płetwy rekina i obudów bocznych lusterek.

Styliści zadbali też o charakterystyczny dla marki Renault układ reflektorów w kształcie litery „C”. W Renault Austral odświeżono go, a nowa sygnatura świetlna podkreśla jego charakter i potęguje wrażenie luksusu. Kompaktowe reflektory zbudowano z siedmiu zaawansowanych technologicznie modułów, które dostosowują rozkład wiązki światła do sytuacji na drodze.

Renault Austral - wnętrze.: dwa ogromne ekrany połączone w jedną powierzchnię

A jak Austral część druga, czyli tajemnice wnętrza

Pierwsze co zwróci naszą uwagę wewnątrz Renault Austral, to ekrany OpenR, w kształcie odwróconej litery „L”. To właśnie na nich widoczne są dane z cyfrowego zespołu zegarów i wskaźników oraz multimedialnego interfejsu środkowej konsoli. Oba elementy połączono, aby stworzyć jeden, ogromny wyświetlacz. Jasność ekranu automatycznie dostosowuje się do natężenia światła, a dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii mikrożaluzji (micro-blinds) zoptymalizowano także właściwości odbijania światła.
W efekcie wszystkie wyświetlane na ekranie informacje, doskonale widzimy nawet w ostrych promieniach słońca. Z nowoczesnym kokpitem i ekranem OpenR idealnie współgra kompaktowa kierownica. Jej nieco kwadratowy kształt, nie tylko ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Zapewnia też doskonałą widoczność zespołu zegarów i wskaźników.

W zależności od poziomu wyposażenia i wybranych opcji, we wnętrzu modelu Renault Austral możemy znaleźć akcenty z prawdziwego drewna, skóry, czy Alcantary. Dodatkowo, przyjemne w dotyku materiały zestawiono z lakierowanymi akcentami w odcieniach głębokiej, błyszczącej czerni i satynowanego chromu. Wysokiej jakości materiały, które ocieplają atmosferę wnętrza, potęgują wrażenie luksusu.
Nowa platforma podłogowa CMF-CD, opracowana przez Alians, wnosi maksymalną przestrzeń i umożliwia zastosowanie wielu praktycznych rozwiązań. Stąd też kierowca i pasażerowie mają teraz jeszcze więcej przestrzeni na wysokości środkowej konsoli i pod deską rozdzielczą. Wyższa pozycja za kierownicą i minimalistyczna prostota środkowej konsoli sprawiły, że wnętrze stało się bardziej przestronne, a jazda bardziej komfortowa.
Wybrane wersje nowego modelu Austral wyposażono w modułową i niezwykle praktyczną tylną kanapę składaną w układzie 2/3-1/3. Oba moduły kanapy można osobno wsuwać i wysuwać w zakresie 16 cm. Pojemność bagażnika w wersjach z przesuwną tylną kanapą wynosi do 575 litrów (555 litrów w wersjach E-Tech full hybrid). Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika zwiększa się do 1525 litrów (1455 litrów w wersjach E-Tech full hybrid).

Renault Austral posiada trzy układy naędowe. Są to silniki 140 KM, 160 KM i 200 KM

U jak układy napędowe w Renault Austral

W ofercie Renault Austral są trzy układy napędowe. Dwa z nich, o mocach 140 KM i 160 KM, to znane już zespoły napędowe mild hybrid. Bazują one na 1,3-litrowym turbodoładowanym silniku benzynowym z 4 cylindrami. W wersjach o mocy 140 lub 160 KM, Austral jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów typu CVT. W wersji o mocy 140 KM jest też dostępna mechaniczna, 6-stopniowa skrzynia biegów.

Zupełną nowością jest za to, zaprojektowany specjalnie dla Renault Austral, zespół napędowy E-Tech full hybrid. Łączna moc zespołu sięga 146 kW, czyli około 200 KM. Nowy E-Tech full hybrid wyposażono w nowy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dysponujący mocą 96 kW i sięgającym 205 Nm momentem obrotowym. Współpracuje on z  silnikiem elektrycznym (50 kW i 205 Nm), litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym (2 kWh /400 V) i ze skrzynią biegów (z dwoma przełożeniami dla głównego silnika elektrycznego i czterema dla silnika spalinowego).

S jak systemy bezpieczeństwa

Trzydzieści dwa systemy wspomagania prowadzenia w Nowym Renault Austral dzielą się na trzy kategorie: prowadzenie, parkowanie i bezpieczeństwo. Umożliwiają równocześnie zachowanie panowania nad samochodem w każdej sytuacji, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom i innym użytkownikom dróg. Przedstawiamy kilka z nich:

– System wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (Rear AEB) jest uzupełnieniem systemu wspomagania nagłego hamowania (AEBS). Jest aktywowany z chwilą włączenia wstecznego biegu. Gdy czujniki ultradźwiękowe wykryją potencjalną przeszkodę (pieszego, rowerzystę, słup itd.), system ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie uruchamia dwusekundowe hamowanie awaryjne, aby uniknąć kolizji. System jest aktywny przy jeździe na wstecznym biegu z prędkością od 3 do 10 km/h.

– System wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA). Wykrywa on pojazdy poruszające się z prędkością powyżej 4 km/h, gdy kierowca rozpoczyna manewr cofania w celu opuszczenia miejsca parkingowego o ograniczonej widoczności (parkowanie prostopadłe lub skośne). Gdy tylne czujniki ultradźwiękowe wykryją zbliżający się pojazd, kierowca jest powiadamiany sygnałem dźwiękowym i wizualnym o konieczności przerwania manewru i upewnienia się przed jego kontynuacją, czy nic nie nadjeżdża z którejkolwiek strony.

– Uzupełnieniem całości jest funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE), ostrzegająca kierowcę w momencie otwierania drzwi o zbliżaniu się samochodu, motocykla lub roweru. System wizualnego i dźwiękowego ostrzegania zapobiega ryzyku potrącenia lub uderzenia rowerzystów, którzy są szczególnie narażeni na tego typu wypadki w mieście.

Renault Austral posiada innowacyjny system czterech kół skrętnych 4Control.

T jak trakcja

Renault Austral zapoczątkowuje trzecią generację układu napędowego z czterema kołami skrętnymi „4CONTROL Advanced”. System 4CONTROL Advanced wciąż pozostaje unikatową technologią, która nie ma sobie równych wśród SUV-ów z segmentu C.
Nowy Austral z tym systemem jest wyposażony w układ jezdny z 4 kołami skrętnymi i wielowahaczowe tylne zwieszenie, co zapewnia mu doskonałe trzymanie się drogi i wyjątkową stabilność nadwozia. Lepsza kontrola pionowych ruchów tylnych kół na drogach złej jakości, zapewnia skuteczniejsze niwelowanie wstrząsów na wybojach. Daje to lepszy kontakt kół z nawierzchnią i optymalne wyciszenie kabiny, sprzyjające spokojowi ducha za kierownicą.
Zamontowany na tylnym zawieszeniu siłownik skrętu, wykorzystuje informacje z układu wspomagania kierownicy, silnika i elektronicznego korektora toru jazdy. W zależności od sytuacji wykonuje mikroskręty tylnych kół sięgające nawet 1° w tym samym kierunku, co koła przednie lub w kierunku przeciwnym do kół przednich w zakresie 5° (w porównaniu do 3,5° w systemie 4CONTROL poprzedniej generacji).

R jak Renaulution

Wraz z przyjęciem strategicznego planu „Renaulution” marka stawia na ambitne, tworzące nową wartość zmiany. Mają one na celu zaoferować jeszcze bardziej konkurencyjne, zoptymalizowane i zelektryfikowane samochody. Renault Austral w wersji E-Tech full hybrid posiada specjalny dostęp do akumulatora, aby umożliwić ekipom ratunkowym szybkie zabezpieczenie go po wypadku.
Na szybach samochodu umieszczony jest kod QR. Po zeskanowaniu go na miejscu wypadku ekipy ratunkowe mogą bardzo szybko ustalić, że jest to samochód zelektryfikowany i uzyskać dostęp do danych konstrukcyjnych (takich, jak umiejscowienie akumulatora trakcyjnego i poduszek powietrznych, strefy umożliwiające szybkie i bezpieczne rozcięcie karoserii itd.). To cenna pomoc, która pozwala na skrócenie czasu potrzebnego na wydobycie pasażera z rozbitego pojazdu nawet o 15 minut.

Renault Austral posiada charakterystyczną kierownicę o spłaszczonych częściach

A jak Alpina

Gama Renault Austral obejmuje trzy wersje: equilibre, techno i iconic. Jest to także pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym charakterem, dostępnej w poziomie wykończenia techno i iconic.

Charakterystyczna i niepowtarzalna stylistyka wersji esprit Alpine nawiązuje do sportowego DNA marki Alpine, będącej sztandarowym brandem Grupy Renault. W tej wersji, Austral ma jeszcze bardziej wyrazistą stylistykę, podkreśloną nowym kolorem nadwozia szarym schiste satin, opracowanym dla tej wersji. Lakier o specjalnie dobranym składzie nadaje nadwoziu satynowy wygląd – pośredni pomiędzy lakierem błyszczącymi i matowym.

Wyrazista stylistyka dodatkowo zyskuje na ekspresji w wersjach z dwukolorowym nadwoziem z dachem w kolorze czarnym etoilé, błyszczącymi czarnymi listwami nad bocznymi szybami i czarnymi, satynowanymi relingami dachowymi. Wersja esprit Alpine ma także 20-calowe aluminiowe obręcze kół Daytona z napisem Alpine.

Elegancję i sportowy profil samochodu podkreślają błyszczące czarne listwy nad szybami, w ciekawy sposób eksponujące dynamiczną linię dachu. Z boku nadwozia umieszczono emblematy „esprit Alpine”.
Nazwa modelu z tyłu samochodu została wykonana z liter z wykończeniem Ice Black, które doskonale harmonizują ze światłami high-tech tworzącymi pulsujący, wibrujący efekt 3D i dynamicznymi kierunkowskazami.

Kabina wersji esprit Alpine jest wyposażona w tapicerkę z Alcantary łączonej z tkaniną typu diagonal, przypominającą karbonowe włókna, z podwójnymi przeszyciami w niebieskim kolorze Alpine. Haftowane na zagłówkach logo Alpine i dyskretna niebiesko-biało-czerwona flaga wszyta w szew tapicerki z boku siedzenia stanowią dodatkowy, elegancki akcent. Wstawki z takiej samej Alcantary z niebieskimi przeszyciami pojawiają się również w panelach drzwi i na desce rozdzielczej przed pasażerem. Natomiast na kierownicy obszytej skórą nappa ze wstawkami z Alcantary zobaczymy trójkolorowe przeszycia w narodowych barwach Francji.
Całości dopełniają pasy bezpieczeństwa z niebieskim paskiem, aluminiowe pedały i nakładki na progi drzwi z napisem Alpine.

W momencie, gdy kierowca zajmuje miejsce, pojawia się specjalna sekwencja powitalna na ekranie OpenR, nawiązująca do marki Alpine.

Renault Austral to model w którym wprowadzono najnowsze systemy bezpieczeństwa i dodatkowo na szybie jest kod QR, który pozwala ratownikom na szybką identyfikację zabudowy urządzeń elektrycznych

L jak leasing, czyli zróżnicowanie wyboru

Leasing Renault oferuje wiele możliwości wyboru okresu leasingu i wysokości opłaty wstępnej:
– opłata wstępna od 0%
– okres leasingu od 24 do 60 miesięcy
– równe raty leasingowe
– stała stopa oprocentowania

Minimum zabezpieczeń, minimum formalności
1. Prosta i krótka procedura zawarcia umowy leasingowej
2. Wszelkie formalności i koszty związane z rejestracją Pojazdu po stronie Firmy Leasingowej
3. Samochód, Finansowanie i Ubezpieczenie – wszystko załatwiane jest na miejscu w Salonie Partnera Renault

Dokładniejsze informacje o ofercie znajdziesz w salonach Renault.

Podsumowując

Renault Austral to model łączący styl klasycznego SUVa z nowinkami technicznymi wyprzedzającymi wersje konkurentów. To także innowacyjne rozwiązania dla klientów. Austral m.in. uprzedza klienta o zbliżającym się terminie przeglądu i o konieczności wizyty w serwisie. Marka Renault wprowadziła również algorytmy pozwalające na przewidywanie zużycia części i informowanie klienta o stanie hamulców, akumulatora czy opon, a w razie potrzeby proponowanie ich wymiany. Dzięki wsparciu Renault, kierowca może spokojnie korzystać z samochodu, nie martwiąc się przeglądami.
Ceny modelu zaczynają się od 134 900 zł.

Bogusław Korzeniowski

Renault Austral - w modelu zaakcentowano aktualny styl Renault, m.in. charakterystyczny zarys światel

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 maja, 2025

Jeep Compass wraca w nowym wcieleniu – odważniejszy, nowocześniejszy i gotowy na więcej niż do tej pory. Czy to wciąż kompaktowy SUV, czy już pełnoprawny (...)

20 maja, 2025

W kwietniu Kraków zyskał kolejny ważny punkt na mapie motoryzacyjnych innowacji – salon OMODA & JAECOO PGD jest już oficjalnie otwarty! Nowoczesne centrum motoryzacyjne zapewnia (...)

19 maja, 2025

Dacia Spring po raz kolejny została doceniona przez Top Gear za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. W konkursie TopGear.com Electric Awards 2025 model zdobył tytuł (...)