salon Kia Eforia Warszawa

Kia zajęła pierwsze miejsce w badaniu standardów sprzedaży samochodów elektrycznych, jakie przeprowadził magazyn Auto Świat w ramach Wielkiego Testu Salonów. Do tego sukcesu w znakomitym stopniu przyczynił się warszawski salon Kia Eforia, który w rzeczonym teście uzyskał notę bardzo dobrą. Doskonałą pracę zespołu salonu docenił w liście gratulacyjnym Zarząd Kia Polska.

Salon Kia numerem 1 w jakości obsługi zwolenników elektromobilności

Tytułem przypomnienia: Wielki Test Salonów obejmował sieci dealerskie 24 marek popularnych i premium oraz 345 salonów. Przeprowadzając go, Auto Świat sprawdził też, jak dealerzy sprzedają samochody elektryczne. Pierwsze miejsce w badaniu zajęły salony Kia, które uzyskały wynik 71,4%. Podium uzupełniły salony Audi oraz Mercedesa z notami 70,7%. Przewaga nad salonami innych marek była jeszcze wyraźniejsza, bo przekroczyła pięć (a i nawet dwadzieścia pięć) punktów.

Salon Kia Eforia ogarnęła radość nie tylko z samego wyniku, ale także komentarza redakcji „Auto Świata”. Oto fragment: (…) audytorzy oceniający zaangażowanie doradców w trakcie rozmów handlowych ocenili aż 84 proc. z nich jako entuzjastów elektromobilności. To wydaje się niezwykle istotne, gdyż sam samochód BEV jest tylko elementem większego ekosystemu i odnosimy wrażenie, że tylko zaangażowany oraz dobrze przeszkolony personel salonów jest w stanie przekazać klientowi wszystkie ważne informacje o EV i rozwiać wątpliwości konsumenta, których z pewnością jest niemało.

Powodem do dumy jest również pismo gratulacyjne, jakie salon Kia Eforia otrzymał od zarządu Kia Polska. Czytamy w nim m.in.: (…) Państwa Handlowcy są bardzo kompetentni, salon dysponuje ładowarkami, klienci mają łatwy dostęp do aut testowych. Jesteśmy dumni, że Państwa stacja spełnia oczekiwania klientów aut EV (…) oraz oferuje najwyższy poziom obsługi. Cieszymy się, że mamy takiego partnera w marce Kia.

Jak dealerzy sprzedają samochody elektryczne – metodologia badania

Rynek samochodów elektrycznych i zainteresowanie nimi klientów szybko rośnie. Według badań sondażowych, które przywołuje Auto Świat, 45% aktywnych kierowców deklaruje, że chciałaby jeździć w przyszłości samochodem elektrycznym. To oczywiste powody, dla których magazyn po raz drugi sprawdził, jak dealerzy są na rozwój elektromobilności przygotowani. Do tej części badania audytorzy wybrali marki, które w trakcie realizowania testu miały w swojej ofercie osobowy samochód BEV. BEV – Battery Electric Vehicles – czyli samochód w pełni elektryczny, który nie posiada silnika spalinowego. Jednakże z uwagi na ograniczenia produkcyjne spowodowane brakami komponentów – jak zaznacza redakcja – „nie we wszystkich markach, które teoretycznie posiadają w ofercie elektryki, udało się zobaczyć takie auto w salonie.” I dlatego ostatecznie w części elektromobilnej „tajemniczy klienci” odwiedzili i przebadali 88 salonów 16 marek.

Zespół badawczy był oczywiście świadomy, że większość elektryków zamawiają osoby dość dobrze zorientowane w ofercie.  „Tacy klienci przychodzą do salonu dobrze przygotowani do rozmowy z doradcą” – zaznaczyła redakcja. I dlatego postawiła pytanie: Co jednak kiedy elektrykiem zainteresowałby się kierowca, który do tej pory rozważał wyłącznie auto spalinowe lub hybrydę i nie ma szerokiej wiedzy o ekosystemie elektromobilności? Dlatego badanie sprawdzało, czy doradcy handlowi będą w stanie przybliżyć klientom świat elektryków i zachęcić do ich zakupu.

Audytorzy ocenili w sumie aż ponad czterdzieści aspektów specyficznych dla prezentacji oferty na samochód elektryczny. Były wśród nich oczywiste, jak to czy samochody są eksponowane w salonie, czy są dostępne (i naładowane) do jazd testowych. Były i bardziej szczegółowe dotyczące choćby omówienia przez doradcę wszelkich sposobów ładowania samochodu wraz z prezentacją podłączania auta do ładowania. Również dotyczące programu dotacji Mój Elektryk i oferty na ładowarkę domową typu Wallbox. Były także absolutnie dodatkowe i nieoczywiste, jak przedstawienie korzyści związanych z posiadaniem auta elektrycznego, jak jazda buspasami i darmowe parkowanie w mieście.

Optymistyczne wnioski dla rozwoju elektromobilności

Najważniejszy już podaliśmy: Aż 84 procent doradców handlowych w salonach audytorzy uznali za entuzjastów elektromobilności. Zwróćmy też uwagę, że w ubiegłorocznym badaniu najlepsze salony uzyskały wynik 60 proc. spełnienia kryteriów oceny. Wzrost poziomu doradztwa (do 71%) jest więc znaczący. Gratulacje dla marki Kia i jej salonów, że mają w tym wzroście tak chwalebny udział. – Ale salon Kia Eforia nie zamierza spocząć na laurach – powiedział nam jego dyrektor Sebastian Stępkowski. Także w dziedzinie elektromobilności chcemy osiągnąć przynajmniej taki wynik, jak w Wielkim Teście Salonów, czyli 97,5%. Takie podejście uważamy za naturalne, bo elektryczna oferta marki Kia jest bogata i ceniona.

Władysław Adamczyk

salon Kia - samochody elektryczne do testówmbra (2)

 

Poprzedni wpis Następny wpis