Na rynku właśnie pojawił się najnowszy model Seata – Arona. To kompaktowy crossovera, podobny wielkością do Ibizy, ma tę samą technikę i podobne standardy wyposażenia. A jak jest z cenami i wyposażeniem?
Cennik otwiera kwota 63 500 zł za podstawową, ale wcale nie ubogą wersję Seata Arony. Mowa o samochodzie wyposażonym w benzynowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM i dość bogatym standardzie wyposażenia Reference.
Obejmuje ono m.in. komplet poduszek powietrznych i układów przeciwpoślizgowych, system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, asystenta podjazdu, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane lusterka, centralny zamek, multimedia Media System Touch z 5-calowym ekranem monochromatycznym, 4 głośnikami i łącznością bluetooth.
W tej bazowej specyfikacji nie można wybrać innej jednostki napędowej, ale już od drugiej wersji Style tak. Jest to ten sam silnik, ale o mocy 110 KM i za dopłatą 6400 zł może być konfigurowany z automatyczną przekładnią DSG. Trzeba za niego zapłacić minimum 69 200 zł, ale wyposażenie jest znacznie lepsze. Obejmuje ono rozbudowany o kolorowy wyświetlacz system multimedialny Media System Colour, 16-calowe obręcze aluminiowe, tempomat i światła przeciwmgielne, a także więcej opcji do wyboru.
Jedną z tych, które sprawdzą się w mieście jest pakiet Vision z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu oraz asystentem parkowania. Taki zestaw kosztuje 2384 zł lub 3251 zł w wersji z kamerą cofania. Dla osób ceniących sobie asystentów jazdy przewidziano pakiet Sentinel z układem ostrzegającym o pojazdach w martwym polu i ruchu pojazdów z tyłu oraz podgrzewanie lusterek zewnętrznych. Koszt takiej opcji to 1517 zł.
Warto tez rozważyć pakiet Easy z bezkluczykowym dostępem i aktywnym tempomatem. Jedną z ciekawszych opcji przydatnych w nocy jest pakiet oświetlenia diodowego z reflektorami z funkcją oświetlenia autostradowego włącznie. Kosztuje on 3685 zł do wersji Style, ale jest też standardem w trzeciej specyfikacji nazwanej Full LED.
Wersja Full LED kosztuje tylko 3000 zł więcej od Style, zatem nie do końca opłaca się dokupować oświetlenie jako opcję. Ponadto dla wersji Full LED przewidziano kilka drobiazgów jak element ozdobny słupka C czy chromowaną listwę okien. Sam pakiet oświetlenia diodowego obejmuje również oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu. Topowa odmiana Excellence jest o 5200 zł droższa od Full LED.
Reference | Style | Full LED | Excellence | |||
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI 95 KM | 63 500 zł | 66 500 zł | 69 500 zł | 74 700 zł | ||
1.0 TSI 110 KM | — | 69 200 zł | 72 200 zł | 77 500 zł | ||
1.0 TSI 110 KM DSG | — | 75 600 zł | 78 600 zł | 83 900 zł |
W niedługim czasie do oferty dojdzie jeszcze standard wyposażenia FR, prawdopodobnie w tej samej cenie i z podobnym wyposażeniem, ale odmienną stylistyką niż Excellence.